Sunblinds of blinderen?

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Nu de sunblinds in de aanbieding zijn is het opzich wel een interessante optie.

Mijn vraag aan de medeforummers is:
Wat is het voordeel van sunblinds t.o.v. blinderen? (of andersom).

Wat kost het in het algemeen om de auto te laten blinderen?
Sunblinds zijn nu bij elkaar 190 euro. Volgens mij kan je daar ook je auto voor laten blinderen, niet?
Zelf wil ik er niet aan beginnen, geen ervaring en ik krijg waarschijnlijk dan binnen no-time luchtbellen. Dat is niet waar ik op zit te wachten. :-/

Ik lees ook dat je met sunblinds wat gemakkelijker met ramen open kan rijden vanwege het verminderen van het geklapper.
Dat maakt mij niet zoveel uit, ik heb meestal mijn dakraam open. 8-)
Het gaat mij meer om het optische plaatje.

Graag hoor ik jullie ervaringen!

ps. volgens mij is er nog niet een dergelijk vergelijktopic. Mocht dat wel zo zijn. Mijn excuses! O-)

edit1:
En met dat ik nog een keer kijk zie ik dit topic... *zucht*
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =blinderen

edit2:
Hmm... Het ander topic liegt er niet om. Grotendeels was voorstander van de sunblinds.
Wat ik mij afvraag is of je niet een groot kleurverschil krijgt met dat kleine ruitje achter de achterportieren.
Niet dat het erg opvalt. Maar je gaat je er misschien niet aan storen. Ik neem aan dat ze die anders normaal wel meenemen? :-/
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27654
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb ook sunblinds in mijn V70 en dat bevalt prima. Nu er weer een aanbieding is voor sunblinds is het een goede gelegenheid om de sunblinds te kopen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Ik heb in de V40 als in de V60 sunblinds in de achterportieren, zelfs in combinatie met de af fabriek geblindeerde ramen.
Perfecte pasvorm, en ons zoontje zit niet meer te met zijn ogen plimpen tegen de zon.
Indien enkel esthetisch, zou ik toch opteren voor blinderen.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Blinderen heeft mijn voorkeur (mits de juiste tint word aangebracht), omdat de sunblinds na verloop van tijd (duurt wel even) toch iets verkleuren. Bij het raam open rijden met sunblinds, wil het soms voorkomen dat de sunblinds gaan klapperen.
Als je puur naar de centjes kijkt, dan voor de sunblinds gaan.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Ik vind geblindeerde ramen toch net iets meer hebben.Ik heb zelf originele geblindeerde ramen en Ben zeer tevreden,met sunblinds heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

ook ik vind geblindeerde ramen mooier dan sunblinds. Ikzelf heb achter af-fabriek en de voorruiten nog iets laten tinten voor een mooiere overgang. Niet zelf doen, maar laten doen door een professionele tinter!
Hier die van mij:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Bedankt voor alle reacties en de foto.
Omdat ik vooral voor de looks ga, zal het in de toekomst denk ik toch tinten worden.
Kinderen zijn nog niet gepland de komende paar jaren, de achterbank zal dus voornamelijk leeg blijven. ^_^

Ik weet dat ze bij mijn locale Volvo dealer het aanbieden. Doen die het netjes/goed?
Zijn ze veel duurder dan een (goedkopere) andere partij?

Ik heb zelf nog geen research gedaan naar wat goede opties zijn. Mocht ik dat hebben gedaan zal ik dat hier ook natuurlijk vermelden.
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
V-driver
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51

Ik vind getint wel mooier, ik heb dat nu.

Echter de mijne zijn af fabriek getint. Achteraf tinten kan naar ik heb begrepen alleen met folie en ik krijg daar een onveilig gevoel over. Met folie op je raam, kun je het raam niet meer met een lifehammer breken indien nodig na een aanrijding. Ook kan er van buitenaf dan niet eenvoudig iemand bij je komen. Voor laadruimtes is dat wellicht inbraakwerend, maar in passagiersruimtes weegt de onveiligheid niet op tegen het optische of inbraakwerende effect wat mij betreft.

En je voorste zijruiten met folie laten beplakken......... al helemaal een no go wat mij betreft, als het aan mij ligt zouden ze elke vorm van folie, zelfs met 99% lichtdoorlating daar moeten verbieden.

Daarom voor mij altijd sunblinds, behalve als het toevallig af fabriek al getint is (maar dat heb je dus niet).
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

Gebruikersavatar
swen
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 09.11.2006 - 11:45

Ik heb ook af fabriek geblindeerde ramen, alleen merkte ik dat mijn kinderen nog steeds last hadden van de zon, dus ook sunblinds bijgeplaatst (ook beter voor de looks)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 T6 2007
Volvo S60 2.4 (LPG) 2001
Volvo 480 turbo 1990
Mercedes 190D 1985
Mini 1971
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

V-driver schreef: Ik vind getint wel mooier, ik heb dat nu.

Echter de mijne zijn af fabriek getint. Achteraf tinten kan naar ik heb begrepen alleen met folie en ik krijg daar een onveilig gevoel over. Met folie op je raam, kun je het raam niet meer met een lifehammer breken indien nodig na een aanrijding. Ook kan er van buitenaf dan niet eenvoudig iemand bij je komen. Voor laadruimtes is dat wellicht inbraakwerend, maar in passagiersruimtes weegt de onveiligheid niet op tegen het optische of inbraakwerende effect wat mij betreft.

En je voorste zijruiten met folie laten beplakken......... al helemaal een no go wat mij betreft, als het aan mij ligt zouden ze elke vorm van folie, zelfs met 99% lichtdoorlating daar moeten verbieden.

Daarom voor mij altijd sunblinds, behalve als het toevallig af fabriek al getint is (maar dat heb je dus niet).
Goed punt. Qua veiligheid met lifehammers, had ik niet over nagedacht.
Echter, achterbank is altijd leeg en de voorruiten wilde ik sowieso niet beplakken.

Daarnaast even gelezen op lifehammer.com:
TINT FILM
Automotive glass with a tint film has a tinted layer of plastic adhered to one side of the glass. The tint is stuck to the interior side. Since the tinted side is plastic, it is far softer than glass and can easily be scratched whereas glass is difficult to scratch. People and businesses who apply glass tint film can help you identify what you have or a mini test scratch could be made in an obscure corner using steel wool. The tint film is really thin and presents no obstacle to LifeHammer, as it should easily crack the layer of glass underneath it. All the little shards of tempered glass will be stuck to the tint film and can be pushed out together.
Bron: http://www.lifehammer.com/register/window_caution.html

Het is een beetje een duitstere pagina van die website. maargoed. :P
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
V-driver
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51

Ja, achterin heb je vaak ook geen hammers.

Blijven 2 feiten over. 1, van buuten hulp krijgen is nog steeds beduidend lastiger en 2, ondanks wat lifehammer zegt, is het toch weer nét een extra obstakel die het (negatieve) verschil kan maken.

Maar wat je zegt, alleen achterin en daar zit vrijwel nooit iemand.. Dan is het gewoon wel mooier dan shades.

Toch blij dat je mn waarschuwing serieus neemt. Bedankt
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Ik ben ook benieuwd als jullie het over veiligheid hebben, waar de hammers zitten....
Als ze tegen je middentunnel zitten kan je er onmogelijk bij als je op zijn kop in de sloot ligt en krijg je je gordel ook nooit los.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
V-driver
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51

In het tasje voor aan de zitting
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Inderdaad, hier ook in het zakje van de bestuurdersstoel. Ik heb bij aflevering van de auto de nieuwe lifehammer gekregen.
Wat mij onlangs opviel bij aflevering van de Seat Mii van mijn vrouw, is dat er twee lifehammers in de auto zaten. Allebei netjes in de deurvakken weggewerkt met een mooie houder.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

V-driver schreef: Ik vind getint wel mooier, ik heb dat nu.

Echter de mijne zijn af fabriek getint. Achteraf tinten kan naar ik heb begrepen alleen met folie en ik krijg daar een onveilig gevoel over. Met folie op je raam, kun je het raam niet meer met een lifehammer breken indien nodig na een aanrijding. Ook kan er van buitenaf dan niet eenvoudig iemand bij je komen. Voor laadruimtes is dat wellicht inbraakwerend, maar in passagiersruimtes weegt de onveiligheid niet op tegen het optische of inbraakwerende effect wat mij betreft.

En je voorste zijruiten met folie laten beplakken......... al helemaal een no go wat mij betreft, als het aan mij ligt zouden ze elke vorm van folie, zelfs met 99% lichtdoorlating daar moeten verbieden.

Daarom voor mij altijd sunblinds, behalve als het toevallig af fabriek al getint is (maar dat heb je dus niet).
Dit is volgens mij een broodje aap verhaal. Gisteravond is de achterruit van mijn vaders V60 (mijn ex-auto) door onverlaten ingeslagen. De ramen van die auto zijn toen ik hem kocht via de dealer voorzien van professionele tint d.m.v. folie. Neem van mij aan dat de ruit in honderdduizend stukjes lag. Helaas heb ik ooit met mijn V50 (ook voorzien van folie) hetzelfde meegemaakt.

Het is dus een illusie om te denken dat tintfolie inbraakwerend werkt doordat het op een of andere wijze het glas zou zou verhinderen eruit te vliegen. De positieve keerzijde daarvan is dat een getinte ruit ook echt niet bestand is tegen een life-hammer en je je over veiligheid bij noodsituaties geen zorgen hoeft te hebben.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Wat een vervelende manier om erachter te komen dat het tintfolie geen/nauwelijks een hindernis zal zijn voor dit soort gevallen.
Toch bedankt voor de info!

Ook ik heb mijn lifehammer in het zakje vooraan de stoel zitten. Ideale plek. Zou niet weten wat je er anders zou moeten opbergen. :)
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
diazepam
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 04.08.2008 - 18:31

Even een hele andere, haast niet ter zake doende vraag (waarvoor bij deze reeds sorry) met betrekking tot de sunblinds. Ik heb deze in 2009 ook gekocht voor mijn V50 en toen stond er keurig op de label per scherm de tekst “Volvo”. Dat vond ik altijd mooi ogen vanaf de buitenkant. Laatst zag ik een V70 met sunblinds, echter waar vroeger “Volvo” gedrukt stond, stond er nu de tekst “Sweden”” op de ene kant en “inside” op de andere kant.

Weet iemand wat er momenteel op de sunblinds (in mijn geval nu voor een V70) komt te staan die mbt de lopende actie worden verkocht?
Gebruikersavatar
V-driver
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51

Ik had sunblinds in de V70NN en daar stond volgens mij een Zweeds vlaggetje op aan de buitenkant en inderdaad "inside" aan de binnenkant. Ik was echter bepaald niet onder de indruk van de pasvorm. In eerdere auto's had ik van een gerenomeerd merk (kan even niet snel op de naam komen) en daarvan was de pasvorm beduidend beter.
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”