Tot een week geleden reed ik in een V40 D2 uit 2013 en nu een week met een V40 D4 uit 2014. Wat mij opvalt aan de spraakbesturing zijn twee dingen:
1. Invoeren van een adres gaat veel sneller en dat is top
2. Gek genoeg is iemand bellen veel lastiger in het nieuwere model... In mijn oude auto was het commando "telefoon kies contact" voldoende en na het zeggen van de naam kon ik bellen. Bij het nieuwe systeem krijg ik alleen maar voor elkaar dat de contactlijst wordt geopend of dat ik handmatig een nummer kan invoeren. Is dit echt zoveel slechter geworden??
Verder start de Climate control elke paar minuten opnieuw op, heeft iemand dat al wel eens aan de hand gehad?
En hoe werkt het updaten van de navigatiekaarten? In de oude ging dat met DVD,S, maar bij de nieuwe gaat dat via internet, maar da moet ik connectie maken via mijn telefoon en dat gaat mijn databundel denk ik niet trekken...
Spraakbesturing V40 2013 vs 2014
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Volgens mij kun je inderdaad niet direct een contact kiezen, in mijn V40 uit oktober 2014 kun je wel kies contact roepen en daarna de naam van het contact. Die gaat hij vanzelf bellen, dus dat zou bij jou ook moeten werken denk ik?
Wat betreft je vraag over de navigatie, die kun je gewoon downloaden op een USB stick vanaf de site van Volvo: http://support.volvocars.com/nl/cars/pa ... cstype=map
Wat betreft je vraag over de navigatie, die kun je gewoon downloaden op een USB stick vanaf de site van Volvo: http://support.volvocars.com/nl/cars/pa ... cstype=map
-
- 1st Gear member
Ik gebruik het commando "contact bellen", vervolgens zegt mijn V40 "Zeg de naam", daarna kan ik direct bellen. Dat al geprobeerd?Joh@n schreef: Volgens mij kun je inderdaad niet direct een contact kiezen, in mijn V40 uit oktober 2014 kun je wel kies contact roepen en daarna de naam van het contact. Die gaat hij vanzelf bellen, dus dat zou bij jou ook moeten werken denk ik?
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
Hmmm, nieuwe USB stick van 32 gb gekocht, software van de volvosite gedownload (is maar 2,3 gb) en in de USB poort in de armsteun gestopt, maar er gebeurt niks... Wat ik ook vreemd vind, is dat op de site staat dat de updat 17,55 gb is. Het gaat om het Sensus Navigation systeem, modeljaar 2015 met zon'n wereldbol voor het eerst op de middenconsole.
Iemand nog tips? Doe ik wat fout? Zie ik wat over het hoofd?
Iemand nog tips? Doe ik wat fout? Zie ik wat over het hoofd?
-
- 1st Gear member
OK, ik heb het al... De eerste download is een programma om de daadwerkelijke update te downloaden... Dus die moet je niet op je USB zetten, maar uitvoeren op je computer en dan kun je de echte update downloaden op een lege stick!
-
- 1st Gear member
Na een rit van 30 minuten, waarbij de navigatie keurig aan het updaten was, ben ik een paar uur later weer 20 minuten gaan rijden en ging het updaten vrolijk verder. Maar een paar uur later bleef het scherm de hele rit van 30 minuten staan op "de navigatie wordt opgestart"... Is er iets fout gegaan? En zo ja, wat nu?