@Ludo,
Ik ben blij dat je er een knipoog bij zet. In principe ben ik namelijk tegen het veranderen van letterlijk geciteerde quote's. Want wat ik heb neergezet is gewoon mijn ervaring die meerdere R rijders met mij gedeeld hebben. Je bent meer geld kwijt aan het afstellen.
Maar het gaat verder idd gewoon goed.
Gelukkig zijn we het verder wel met elkaar eens dat er geen kampen mogen ontstaan.
Diesel of LPG, de eeuwige discussie
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
okee.V480-V40 schreef: Want wat ik heb neergezet is gewoon mijn ervaring die meerdere R rijders met mij gedeeld hebben. Je bent meer geld kwijt aan het afstellen.
ik ben wel weer benieuwd naar hetgeen er afgesteld moest worden?.
ik neem dan aan dat het hier over de R's gaat in de 850 -S/V70 classic.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Met name de inspuiting/verdeling van de brandstof. Die loopt regelmatig uit de pas. (Bij elke 10.000 km zijn ze wel aan het stoeien) en bij één een backfire probleem.
En inderdaad de 850 en V70 classic types.
En inderdaad de 850 en V70 classic types.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
vreemd verhaal.
deze informatie komt toch niet van het 850 forum, nooit van gehoord.
gaat het hier om Vialle LPi?.
de inspuiting word door de LPE computer geregeld, gegevens die verlopen. :?:
kan haast niet, een gasboer die zelf in de LPE computer gaat stoeien. :?:
deze informatie komt toch niet van het 850 forum, nooit van gehoord.
gaat het hier om Vialle LPi?.
de inspuiting word door de LPE computer geregeld, gegevens die verlopen. :?:
kan haast niet, een gasboer die zelf in de LPE computer gaat stoeien. :?:
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, uit mijn directe omgeving. Geen 850-forum.
Welke installatie ze hebben weet ik niet. Maakt mij ook niet uit. Zij gaven aan elke 10.000 km opnieuw afstellen. En dat kost hun wat.
Verder weet ik het ook niet. Ik spreek deze heren ook niet meer zo vaak zodat ik het ook niet meer op korte termijn na kan vragen wat het nu precies was/is.
En ik heb overigens wel degelijk meegemaakt dat een inspuitcomputer ontregeld was. Weliswaar niet met een LPG auto maar met een leasediesel (Opel Vectra 2.0 Dti)
En verder laat ik ieder vrij in zijn of haar keuze. Met het advies om vooral naar zijn/haar eigen portemonnee te kijken.
Welke installatie ze hebben weet ik niet. Maakt mij ook niet uit. Zij gaven aan elke 10.000 km opnieuw afstellen. En dat kost hun wat.
Verder weet ik het ook niet. Ik spreek deze heren ook niet meer zo vaak zodat ik het ook niet meer op korte termijn na kan vragen wat het nu precies was/is.
En ik heb overigens wel degelijk meegemaakt dat een inspuitcomputer ontregeld was. Weliswaar niet met een LPG auto maar met een leasediesel (Opel Vectra 2.0 Dti)
En verder laat ik ieder vrij in zijn of haar keuze. Met het advies om vooral naar zijn/haar eigen portemonnee te kijken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Is het de toon die de muziek maakt? Of speelde je de juiste toon.v40fan schreef:eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat je zou reageren Ludo, maar ik heb besloten om niet overal meer op in te gaan, jouw aanvallende toonbevalt me niet zo en daarom stel ik voor dat wij het hierbij laten....
V40fan

Er zijn werkelijk maar weinig mensen die feitelijk een mening kunnen hebben over LPG.
* Die er mee rijden of er kort geleden (voor langere tijd) mee hebben gereden.
* Die het inbouwen
* Die het onderhouden.
Nog meer?
Oja, koken telt niet mee.

Toch lijkt het wel dat iedereen iets weet over LPG.


Jammerlijke is dat dit meestal is van horen zeggen en dat voornamelijk de negatieve verhalen naar voren worden gebracht.
Zo ken ik er ook wel een paar over Diesel, maar dat is niet fair.
Dus misschien moeten we ons houden aan de feiten.
* LPG kost meer aan onderhoud. (En ik kan het weten. nog steeds positief).
* LPG kost ruimte.
* LPG is goedkoper. (geen subsidies voor allerlei filters)
* LPG is beter voor het Milieu (geen fijnstof die door filters maar met 40% kan worden verminderd)
Nog meer?
Zijn we er weer?
- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
Nou AlexV70, dat klinkt alsof tegenspraak niet langer wordt geduld. Ik ben overigens wel wat voorzichtiger geworden met het trekken van conclusies over de toon. (C'est le ton qui fait la musique, of is dat niet wat je bedoelde?)
Ik ben me ervan bewust dat ik met mijn opmerking over het belang van LPG/LPI voor de autoindustrie een "steen in het water heb gegooid" (lees 'm desnoods even terug) maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat de autoindustrie niet erg lijkt te investeren in de toepasbaarheid van "gas" als motorbrandstof. Volvo vormt hierop misschien een uitzondering maar als de basis te smal wordt krijg je op den duur ook problemen met het op gang houden van de distributie. LPG vergt dure installaties waarvan de kosten te zwaar drukken als de omzet te laag wordt en bovendien is LPG niet geschikt voor verkoop via onbemande stations. Voor een gezonde discussie blijf ik beschikbaar maar ik doe dit voor m'n lol en heb nou eenmaal geen zin in botte antwoorden. Jij wel? :-k
Ik ben me ervan bewust dat ik met mijn opmerking over het belang van LPG/LPI voor de autoindustrie een "steen in het water heb gegooid" (lees 'm desnoods even terug) maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat de autoindustrie niet erg lijkt te investeren in de toepasbaarheid van "gas" als motorbrandstof. Volvo vormt hierop misschien een uitzondering maar als de basis te smal wordt krijg je op den duur ook problemen met het op gang houden van de distributie. LPG vergt dure installaties waarvan de kosten te zwaar drukken als de omzet te laag wordt en bovendien is LPG niet geschikt voor verkoop via onbemande stations. Voor een gezonde discussie blijf ik beschikbaar maar ik doe dit voor m'n lol en heb nou eenmaal geen zin in botte antwoorden. Jij wel? :-k
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
v40fan schreef: Nou AlexV70, dat klinkt alsof tegenspraak niet langer wordt geduld.
Nee hoor ieder zijn eigen mening, wel graag enige onderbouwing.
Dus feiten.
Als je het had verwacht, kun je misschien de toon kunnen aanpassen. Of is het een beetje uitlokken geweest?v40fan schreef:Ik ben overigens wel wat voorzichtiger geworden met het trekken van conclusies over de toon. (C'est le ton qui fait la musique, of is dat niet wat je bedoelde?)

?? Steen, belang, ik mis hem volledig?v40fan schreef:Ik ben me ervan bewust dat ik met mijn opmerking over het belang van LPG/LPI voor de autoindustrie een "steen in het water heb gegooid" (lees 'm desnoods even terug)
Misschien dat feiten zullen helpen? Waarop basseer je dit dan?
afzetverwachtingen?
ontwikkeling techniek?
milieu-lobby?
LPG ondergeschikte rol ?
Nee, helaas, wij zijn het niet eens.v40fan schreef:maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat de autoindustrie niet erg lijkt te investeren in de toepasbaarheid van "gas" als motorbrandstof. Volvo vormt hierop misschien een uitzondering maar als de basis te smal wordt krijg je op den duur ook problemen met het op gang houden van de distributie. LPG vergt dure installaties waarvan de kosten te zwaar drukken als de omzet te laag wordt
Maar misschien kun je mij overtuigen met cijfers (feiten)
Tot op heden wordt nog het meeste gas afgefakkeld! Zonde toch?
Wordt aan gewerkt! ofwel: NOG NIET.v40fan schreef: en bovendien is LPG niet geschikt voor verkoop via onbemande stations.
Eens, dit is voor mij ook hobby, dus de toon maakt de muziek.v40fan schreef:Voor een gezonde discussie blijf ik beschikbaar maar ik doe dit voor m'n lol en heb nou eenmaal geen zin in botte antwoorden. Jij wel? :-k
In schrift wil het wel eens harder "klinken" als bedoeld.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
- Locatie: Achter de zeeuwse duinen
Hier in vlissingen kan je bij een onbemande pomp LPG tanken hoor.Ik denk dat het een TANGO station is. Dit werkt prima, al zijn er enkele mensen, (ik ken er een paar), die er campingflessen vullen. Dat is vast niet de bedoeling.
Verder meng ik mij niet in dit felle topic.
Verder meng ik mij niet in dit felle topic.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
V70 2.5 - S60 D5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Het meest fel in hun antwoorden/overtuiging zijn trouwens nog steeds de diesel rijders over het LPG en niet omgekeerd.
Verder doet Volvo dan (momenteel) niets met lpg in nieuwe auto's andere meest aziatische merken hebben er minder angst voor want daar wordt het gewoon dealer af gepromoot.
Overigens is duitsland een groeimarkt voor lpg gebleken want in de afgelopen jaren is er een enorme toename in het aantal lpg tankstelle's geweest en er komen er meer bij. Vroeger moest ik als ik naar Oostenrijk reed echt zoeken naar lpg en nu kon ik elke 200 a 300 kilometer gewoon tanken langs de snelweg.
Grt Barry
p.s. helaas rijd ik nu geen lpg meer...
Verder doet Volvo dan (momenteel) niets met lpg in nieuwe auto's andere meest aziatische merken hebben er minder angst voor want daar wordt het gewoon dealer af gepromoot.
Overigens is duitsland een groeimarkt voor lpg gebleken want in de afgelopen jaren is er een enorme toename in het aantal lpg tankstelle's geweest en er komen er meer bij. Vroeger moest ik als ik naar Oostenrijk reed echt zoeken naar lpg en nu kon ik elke 200 a 300 kilometer gewoon tanken langs de snelweg.
Grt Barry
p.s. helaas rijd ik nu geen lpg meer...
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bepaal jij hier weer de regels? Dit is wat "De Dikke" zegt over een mening:Er zijn werkelijk maar weinig mensen die feitelijk een mening kunnen hebben over LPG.
me·ning (de ~ (v.), ~en)
1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname
Waar staat precies dat je er (zelf) ervaring mee moet hebben (gehad)?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee Ben bepaalt de regels, toch?.
en er staat ook nergens dat je er ervaring mee moet hebben, maar zoals hij in het begin van dit topic al schreef:


en er staat ook nergens dat je er ervaring mee moet hebben, maar zoals hij in het begin van dit topic al schreef:
Ben schreef:Ik geloof iedereen, als het maar op feiten is bewust en niet op loze kreten.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik hoef ben ook niet (meer) te overtuigen, die is dolblij met z'n D5 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ja, ik vind benzine ook veel "lekkerder" dan diesel (en gas) maar euh ik vond het tanken met LPG toch het allerleukste en dan vooral het afrekenen HEERLIJK!!!! 80 liter voor 40€ of minder.. :happy8:
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hier wordt ik toch dus echt verdrietig van. Kreftie, waar is dat tanktstation. Zodra ik dit weet gaat er meteen een verzoek tot handhaving naar de gemeente Vlissingen. Want dit is dus uitermate slecht voor de veiligheid, en tart alle regels.kreftie schreef:Hier in vlissingen kan je bij een onbemande pomp LPG tanken hoor.Ik denk dat het een TANGO station is. Dit werkt prima, al zijn er enkele mensen, (ik ken er een paar), die er campingflessen vullen. Dat is vast niet de bedoeling.
Onbemand LPG verkopen is echt zwaar verboden!!
En voor allen die er anders over denken. Dat blijft ook zo!!!!
Er gaat wel wat veranderen op het gebied van de verkoop en distributie van LPG maar dit dus absoluut niet.
Dan worden alle uitspraken van de Raad van State, en het Besluit externe veiligheheid inrichtingen (Bevi) direct onderuit gehaald.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Is het niet deze houding/instelling die voor de verhitte discussie's zorgt?Oceanracer schreef:Ik hoef ben ook niet (meer) te overtuigen, die is dolblij met z'n D5
Volgens mij hoeft niemand iemand te overtuigen, hooguit op basis van feiten juist informeren

Gr. Marcel
- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
Zeg V480-V40, (sorry dat ik je zo aanspreek Theo) Ik heb wel gemerkt dat jij veel weet van LPG.
-de voor- en nadelen,
- de veiligheidseisen (voorschriften),
- de vooruitzichten bij de distributie (nu en later als gevolg van zwaardere veligheidseisen daardoor stijgende distributiekosten ,
- mogelijk ook de technische ontwikkeling en de vooruitzichten voor LPG als motorbrandstof. :roll:
Zou jij over de diverse thema's geen algemene verhandeling kunnen maken waardoor de leden van het forum een oordeel kunnen vormen op basis van kennis ipv "buikgevoel"? :x
-de voor- en nadelen,
- de veiligheidseisen (voorschriften),
- de vooruitzichten bij de distributie (nu en later als gevolg van zwaardere veligheidseisen daardoor stijgende distributiekosten ,
- mogelijk ook de technische ontwikkeling en de vooruitzichten voor LPG als motorbrandstof. :roll:
Zou jij over de diverse thema's geen algemene verhandeling kunnen maken waardoor de leden van het forum een oordeel kunnen vormen op basis van kennis ipv "buikgevoel"? :x
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oops,
Je stelt nogal een vraag.
Natuurlijk kan ik mijn best doen om hierover wat aan het forum mee te delen. Dat neemt echter, zoals eerder gezegd, nogal wat tijd in beslag. En gaat niet tussen de bedrijven door.
Ik beloof niets, maar misschien dat ik dit tussen Kerst en Oud en nieuw kan verzorgen.
Even één ding vooropstellen. Ik ben weliswaar ervaringsdeskundige met LPG in meerdere auto's maar rij tegenwoordig diesel. En beiden hebben hun voor en nadelen. Dus ik ben daar neutraal in.
De voor en nadelen zijn al uit en te na besproken maar kan ik misschien nog eens kort samenvatten. Over de 2e en 3e gedachtenstreepjes kan ik wel een algemene verhandeling maken.
Alle nieuwe technieken behandelen is echter niet te doen, dat gaat zo snel op en neer dat wordt heel veel tekst en dan nog kom je er niet uit.
En bijvoorbeeld een AlexV70 is technisch vele malen beter dan mijn nederig persoontje.
Je stelt nogal een vraag.
Natuurlijk kan ik mijn best doen om hierover wat aan het forum mee te delen. Dat neemt echter, zoals eerder gezegd, nogal wat tijd in beslag. En gaat niet tussen de bedrijven door.
Ik beloof niets, maar misschien dat ik dit tussen Kerst en Oud en nieuw kan verzorgen.
Even één ding vooropstellen. Ik ben weliswaar ervaringsdeskundige met LPG in meerdere auto's maar rij tegenwoordig diesel. En beiden hebben hun voor en nadelen. Dus ik ben daar neutraal in.
De voor en nadelen zijn al uit en te na besproken maar kan ik misschien nog eens kort samenvatten. Over de 2e en 3e gedachtenstreepjes kan ik wel een algemene verhandeling maken.
Alle nieuwe technieken behandelen is echter niet te doen, dat gaat zo snel op en neer dat wordt heel veel tekst en dan nog kom je er niet uit.
En bijvoorbeeld een AlexV70 is technisch vele malen beter dan mijn nederig persoontje.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)