V50 D2 - EGR en PDF uirzetten
-
- 5th Gear member
Vroeger kenden we ook nog slavernij, kinderarbeid en geen stemrecht voor vrouwen. Prachtige tijden! Waar gaat het toch heen met de wereld...MarkV50 schreef: Vroeger reden ze ook vrolijk zonder roetfilter, maar t blijkt wel weer hoe de gemiddelde mens denkt

V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- OGA244
- 8th Gear member
JIJ beïnvloed met je gekloot willens en wetens MIJN leefomgeving en dat van mijn kinderen en nou mag ik niet zeuren?MarkV50 schreef: Vroeger reden ze ook vrolijk zonder roetfilter, maar t blijkt wel weer hoe de gemiddelde mens denkt
Bij dat heb ik het in Duitsland over de belasting ten opzichte van Nederland en niet dat alles beter is geregeld dus wat een kolder
Maar we gaan nu allemaal aanvallend verdrag vertonen of hoe moet ik het zien?
Net of jullie nooit wat tegen de regels gedaan hebben dus zeur eens niet zo, willen we millieu probleem oplossen moet er veel meer gebeuren dan enkel n roetfilter!
Je meent je zelfs een mening te kunnen veroorloven over wat ik/men daar van vind, denken lijkt zomaar niet je sterkste kant..
-
- 2nd Gear member
Ik? Ik alleen?
Spreek iedereen er dan op aan, de mensen die het mogelijk maken, de monteurs, de fabrikant omdat ze het niet goed genoeg beveiligen... gast niet zomaar iemand de schuld geven, het word gewoon makkelijk gemaakt!
Volgens mij leven we in Nederland en is dat mijn mening en die mag ik hebben, daar doe je het maar mee! Geen vingertje wijzen naar 1 persoon
Normaal en fatsoenlijk communiceren lijkt hierbij echter niet jou sterkste kant!
Spreek iedereen er dan op aan, de mensen die het mogelijk maken, de monteurs, de fabrikant omdat ze het niet goed genoeg beveiligen... gast niet zomaar iemand de schuld geven, het word gewoon makkelijk gemaakt!
Volgens mij leven we in Nederland en is dat mijn mening en die mag ik hebben, daar doe je het maar mee! Geen vingertje wijzen naar 1 persoon
Normaal en fatsoenlijk communiceren lijkt hierbij echter niet jou sterkste kant!
Laatst gewijzigd door MarkV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- OGA244
- 8th Gear member
Jij bent trots op je slimme stap en zoekt hier bijval, maar... jij hebt ook zelf bewust opdracht gegeven aan iemand die dit namens jou gedaan heeft.
Daardoor spreek ik nu jou ook aan, JIJ loopt er hier toch mee te koop?
We leven idd in Nederland en je hebt recht op je mening, hoe dom en asociaal die ook moge zijn.
Wordt er geen snelheid gemeten mag je te hard rijden, staat er geen camera mag je door rood rijden, doordat men het je niet onmogelijk heeft gemaakt heeft men het in jouw beleving mogelijk gemaakt..
In Nederland is men ook doende om dit soort gedrag serieus aan te pakken, mijn zegen hebben ze...
We leven idd in Nederland en je hebt recht op je mening, hoe dom en asociaal die ook moge zijn.
Wordt er geen snelheid gemeten mag je te hard rijden, staat er geen camera mag je door rood rijden, doordat men het je niet onmogelijk heeft gemaakt heeft men het in jouw beleving mogelijk gemaakt..
In Nederland is men ook doende om dit soort gedrag serieus aan te pakken, mijn zegen hebben ze...
-
- 5th Gear member
Jeetje zeg, wat vind je dan van meisjes die in korte rokjes rondlopen, een huis met een open voordeur, een portemonnee in een tas die niet dicht zit... Ze vragen er zelf om??? Lijkt me inderdaad verstandig als je maar niets meer zegt.MarkV50 schreef: Ik? Ik alleen?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
amen.....
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
+1OGA244 schreef: Jij bent trots op je slimme stap en zoekt hier bijval, maar... jij hebt ook zelf bewust opdracht gegeven aan iemand die dit namens jou gedaan heeft.
Laatst gewijzigd door E.Werker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
Maar voor alsnog is het niet verboden. Dus staat MarkV50 in zijn recht om dit te doen.
We kunnen ervan vinden wat we willen maar dat maakt allemaal niet uit.
We kunnen ervan vinden wat we willen maar dat maakt allemaal niet uit.
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
Ik weet dat zeker ja, ik weet ook zeker dat ze hier wel mee bezig zijn om het wel strafbaar te maken.
Volgens mij was het een foutje in de wetgeving. Hoop overbodige regels werden geschrapt eind 2015 waaronder het verwijderen van een roetfilter en zijn ze vergeten hierop een andere maatregel in te voeren en is het sinds 1 Januari daarom niet meer strafbaar om je roetfilter te verwijderen.
info hierover
Volgens mij was het een foutje in de wetgeving. Hoop overbodige regels werden geschrapt eind 2015 waaronder het verwijderen van een roetfilter en zijn ze vergeten hierop een andere maatregel in te voeren en is het sinds 1 Januari daarom niet meer strafbaar om je roetfilter te verwijderen.
info hierover
Laatst gewijzigd door Yamy_Daffy op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Desondanks heeft een auto een typegoedkeuring waar deze aan moet voldoen, inclusief uitstoot. Als dit niet overeenkomt met het kentekenbewijs is je auto officieel niet goedgekeurd voor gebruik op de weg.
nu verwijderen is over een tijd weer terugplaatsen. Tel uit je winst.voor dat geld kan je beter een nieuw filter plaatsen, ben je voor 140.000 km van t gezeur af.
nu verwijderen is over een tijd weer terugplaatsen. Tel uit je winst.voor dat geld kan je beter een nieuw filter plaatsen, ben je voor 140.000 km van t gezeur af.
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
Dat zal iemand dan wel aan moeten wijzen. Voorlopig hebben ze dat nog niet onder de knie. Is het simpelweg nog niet te controleren, ook niet tijdens een APK omdat er simpel geen storings meldingen verschijnen.
Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens bent of niet.
Het is niet verboden dus is het toegestaan om te doen.
Het levert je geen APK afkeur op of een boete.
Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens bent of niet.
Het is niet verboden dus is het toegestaan om te doen.
Het levert je geen APK afkeur op of een boete.
-
- 2nd Gear member
Dus de conclusie is dat als het niet te controleren valt het ook niet verboden is? Mooi, dan zou ik dus overal door rood kunnen rijden waar geen flitspaal of agent staat en dan mag het ook nog! Een verhelderende blik op de wereld zo op een vrijdag ochtend.
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
Door rood rijden is nog steeds verboden.
Roetfilter verwijderen is niet verboden omdat ze die regel hebben geschrapt.
Heel simpel
Roetfilter verwijderen is niet verboden omdat ze die regel hebben geschrapt.
Heel simpel
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
Klopt je hebt helemaal gelijk, echter is dit in de praktijk bijna niet na te gaan op een simpele manier zonder dat de kosten enorm oplopen bij een APK.
En zolang jij door rood rijdt en niemand ziet het zal je ook geen boete krijgen.
En zolang jij door rood rijdt en niemand ziet het zal je ook geen boete krijgen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Inhoudelijk gaat de discussie in de repeteer-stand.
Doe vooral wat mogelijk is, ga vooral geen rekening houden met wet- en regelgeving want het kan immers. Net als door rood rijden, 's nachts te hard rijden en "creatief" zijn met de belastingaangifte.
Maar ik ben zo vrij vast te stellen dat door dergelijk handelen sprake is van een aantasting van de rechtsorde, verloederen van de samenleving en uiteindelijk het risico dat we afzakken naar de status " bananenrepubliek ".
Waarvan akte.
Doe vooral wat mogelijk is, ga vooral geen rekening houden met wet- en regelgeving want het kan immers. Net als door rood rijden, 's nachts te hard rijden en "creatief" zijn met de belastingaangifte.
Maar ik ben zo vrij vast te stellen dat door dergelijk handelen sprake is van een aantasting van de rechtsorde, verloederen van de samenleving en uiteindelijk het risico dat we afzakken naar de status " bananenrepubliek ".
Waarvan akte.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
En juist hier het punt waarom het draait. Het mag niet, punt uit. Voor de rest ben ik het eens met de reactie hierboven.Yamy_Daffy schreef: Klopt je hebt helemaal gelijk, echter is dit in de praktijk bijna niet na te gaan op een simpele manier zonder dat de kosten enorm oplopen bij een APK.