Weer zo'n belachelijk scheve vergelijking, die zie je in de politiek ook. Winkeldiefstal is als je de boetebedragen moet geloven een minder groot probleem voor de maatschappij dan140 op de snelweg rijden maar met dat tweede hebben we toch ook wat minder moeite. Een filmpje downloaden omdat hij in Nederland domweg nog niet verkrijgbaar is in het verleden met tonnen bestraft, en door rood rijden kost slechts 230 euro, maar ik weet wel waar ik meer moeite mee heb.4wielen schreef:Dus jij mag het wel, als we het maar niet met z'n allen doen? Ok, dan mag jij dat, dan mag ik iemand op straat beroven. Als we dat niet met z'n allen gaan doen, heeft men er amper last van... Dommigheid ten top.Luuk87 schreef: ...
Als je door rood rijdt en iemand plat rijdt, of iemand berooft, berokken je 1 iemand direct een aanzienlijke hoeveelheid schade. Gerichte overtredingen, zo te zeggen. Als ik het hele land door cross met zonder EGR merkt iedereen daar exact geen bal van. Net zoals niemand er iets van merkt als ik midden in de nacht op een verlaten kruispunt dat ik uit m'n hoofd ken rustig het rode licht negeer omdat hij nergens op slaat, maar goed, als ik gepakt wordt moet ik op de blaren zitten en dat accepteer ik dat ook. Ik heb er absoluut vrede mee dat iedereen meent het beter te weten op fora, en moraalridders heb je overal, maar kom dan niet met zulke scheve vergelijkingen die betrekkelijk onschuldige acties volledig criminaliseren, dat haalt je geloofwaardigheid nogal onderuit. Enne, het is al gezegd maar: 't is gewoon legaal.