stabiliteitsregeling

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
kareldn
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23.10.2015 - 21:14

Hallo Allen,

Ik ondervindt dat mijn xc90 T8 bij het nemen van verkeersdrempels of het afrijden van een borduur zich nogal vreemd gedraagt.

Vooral bij de elektrische aandrijving (achterwielaandrijving) komt de stabiliteitsregeling zeer snel tussen bij het nemen van een verkeersdrempel of het afrijden van een borduur. Wanneer ik een beetje gas geef terwijl ik de drempel af rijdt, komt de stabiliteitsregeling (veel) te snel tussen. Ik zie dit aan het icoontje in het display en voel dit ook doordat de auto even niet vooruit komt dan. Ik moet even van het gas zodat de stabiliteitsregeling stopt met tussen komen en kan dan terug gas geven en verder rijden. Wanneer ik niet van het gas ga is de auto zeer schokkerig.

Voor alle duidelijkheid; ik rij niet als een wildeman over de drempels, het gebeurt echt vrij snel.

Nog mensen die hier last van hebben?
Harryeast
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 23.01.2015 - 21:57

Klopt, ik heb gelijke ervaring als ik rustig de wijk uitrij en over een vluchtheuvel schuin eraf rij ( ligt in een bocht)
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 424
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Hier dezelfde ervaring, hoewel ik meerdere verkeersdrempels op m'n route tegenkom, is er eentje waarop het lampje verschijnt. Geen idee waarom, aan de snelheid kan 't volgens mij niet liggen....
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
kareldn
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23.10.2015 - 21:14

Heeft er iemand dit al gemeld aan de garagist? En zo ja, wat zei deze daar dan van?
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Dit heb ik met de V60 PIH ook wel eens.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ik had het met de V60PIH en ik heb het met de XC90 ook. Zelfs als je een drempeltje met lage snelheid neemt.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Hier ook dezelfde ervaring! Geen relatie met snelheid eroverheen ed.
Soms ga ik iets te lomp over drempel, dan komt tie niet, eerder bij rustig.
Zal aan de vorm van drempel liggen. Heb ook idee dat het net erna oplicht, als je er al af bent.
Maar uiteraard wel getriggered bij drempel.
Nas
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.02.2016 - 21:32

kareldn schreef: Hallo Allen,

Ik ondervindt dat mijn xc90 T8 bij het nemen van verkeersdrempels of het afrijden van een borduur zich nogal vreemd gedraagt.

Vooral bij de elektrische aandrijving (achterwielaandrijving) komt de stabiliteitsregeling zeer snel tussen bij het nemen van een verkeersdrempel of het afrijden van een borduur. Wanneer ik een beetje gas geef terwijl ik de drempel af rijdt, komt de stabiliteitsregeling (veel) te snel tussen. Ik zie dit aan het icoontje in het display en voel dit ook doordat de auto even niet vooruit komt dan. Ik moet even van het gas zodat de stabiliteitsregeling stopt met tussen komen en kan dan terug gas geven en verder rijden. Wanneer ik niet van het gas ga is de auto zeer schokkerig.

Voor alle duidelijkheid; ik rij niet als een wildeman over de drempels, het gebeurt echt vrij snel.

Nog mensen die hier last van hebben?
exact hetzelfde, ook al melding bij garage gemaakt!
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”