Wilde dit toch even delen....
Heb een Volvo V50 gekocht, van de eerste eigenaar. Een bekende van mij. Deze eigenaar heeft er 302.000 KM mee gereden, en nooit de distributieriem laten vervangen....
Ik zelf heb afgelopen jaar precies 65.000 KM met de auto gereden.
Halverwege een keer een andere turbo, EGR klep en 1 verstuiver laten plaatsen. Ook is de dynamo gereviseerd en krijgt hij netjes om de 15.000 km nieuwe olie. Ohja, ook het contactslot is 1 keer kapot gegaan, en toen ik hem kocht de krukaspoellie en dynamoriem laten vervangen, want de krukaspoellie had veel speling. Vorige week bij de APK alleen het wiel lager defect.
Dus gisteravond werd een nieuwe riem gemonteerd en wij verwachten dat de oude riem erg slecht was. NIETS was minder waar.
De riem lag er keurig recht op, totaal niet uitgerekt, en gewoon nog als nieuw.... en dat na 368.000 KM. Wilde dit toch even delen... We wisten dat de interval bij 240.000 km ligt en dat mensen hem dan vaak vergeten. Is hij al eens bij iemand geknapt?
V50 Distributieriem ruim 368.000 KM oud
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
U is een gelukkig mens die de mazzel heeft gehad dat hij niet is gesprongen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je weet dat je ruim boven de vervangingstermijn zit, waar dan toch doorgereden?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
In 2006 met een S40 1.9D van 1999 bij het starten om naar de dealer te rijden voor een distributieriemwissel bij om en bij de 180.000km, zijn er een aantal tanden van de riem gegaan. Kleppen krom en geraakte cilinder was het verdict. Maar dadelijk een nieuwe S40 besteld toen.
Oorzaak was dat bij de eerste distributiewissel bij de tweedehandse aankoop (niet in Volvo garage), geen nieuwe spanrol gemonteerd was.
Voor mij dus geen risico's meer en alle onderhoud op zijn tijd en als voorgeschreven.
Oorzaak was dat bij de eerste distributiewissel bij de tweedehandse aankoop (niet in Volvo garage), geen nieuwe spanrol gemonteerd was.
Voor mij dus geen risico's meer en alle onderhoud op zijn tijd en als voorgeschreven.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
ik kan me bijna niet voorstellen dat de riem zo oud is. Weet de vorige eigenaar zeker dat hij nooit vervangen is of is het gedaan
(en gefactureerd) zonder dat het hem opgevallen is.
(en gefactureerd) zonder dat het hem opgevallen is.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Niet alleen de vorige eigenaar nam een gok.OGA244 schreef: Met een riem van een paar tientjes nam hij dan toch een potentieel dure gok, knapt hij ben je serieus geld kwijt (de vervangingsinterval is ook niet voor niets teruggebracht naar 140.000km)
Ook de huidige eigenaar.
De auto kopen bij 302000 km en dan nog 65000km erbij rijden.

En ondertussen wel een andere dynamo, turbo, enz doen.
En netjes om de 15000km olie verversen.
Bij deze kosten Neem je dan sowieso de distributie riem ook mee?
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 22:41
De vraag was: is het ook daadwerkelijk bij iemand mis gegaan? Ik kan vanuit de dealer gedacht wel wat redenenen verzinnen waarom je een vervanginterval verkort.
De mijne (2.0D) gaat de komende maand door 400.000 heen, bij 312.000 gekocht. Alleen standaard onderhoud gehad. Daar kan een dealer toch geen glaspaleis van betalen?
De mijne (2.0D) gaat de komende maand door 400.000 heen, bij 312.000 gekocht. Alleen standaard onderhoud gehad. Daar kan een dealer toch geen glaspaleis van betalen?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Foutje met de distributie? Jawel, alhier. Twee tanden versprongen (waarvan de oorzaak NIET was gelegen in nalatigheid ten aanzien van onderhoud en/of vervanging) hetgeen resulteerde in een totale revisie van het D5 blok. Van de reparatiekosten had ik een hele mooie en goed lopende V70N D5 met rijke uitrusting kunnen kopen, neem dat maar van mij aan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik vervang het spul juist altijd te vroeg 
Maar goed om te horen dat zo'n riem heel wat km's aan kan. Bij mijn auto is de interval 180.000km. Ik vind dat al erg veel en heb de riem, rollen en pomp dus bij 150.000km laten vervangen. Geen zorgen is bij mij het devies.

Maar goed om te horen dat zo'n riem heel wat km's aan kan. Bij mijn auto is de interval 180.000km. Ik vind dat al erg veel en heb de riem, rollen en pomp dus bij 150.000km laten vervangen. Geen zorgen is bij mij het devies.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Verdomd veel geluk gehad, lees dit maar eens: http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/3 ... -zuid.html
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Topicstarter is sinds het plaatsen van zijn bericht niet meer op het forum geweest, beetje vreemde actie. Wellicht om wat reacties uit te lokken?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95