Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging S60D5 - Zinloos??!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Is dat tegenwoordig een optie? mijn 740 stuurt soepel in de stad en een stuk zwaarder op de snelweg.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- jlfbos
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29.12.2006 - 23:11
- Locatie: Limburg
Ja is een optie, maar dealer heeft inmiddels volmondig bevestigd dat ook zij volledig fout waren geinformeerd over de optie "Snelheidafhankelijke Stuurbekrachtiging" door Volvo Beesd. Ik wilde perse dat de S60D5 zwaarder zou sturen bij 170-220Km. (ik rijd erg veel in DL)
Waarbij ik ze vertelde dat als dat niet kon worden gegarandeerd, ik een Audi 2.7TDI zou kiezen.
Nou die optie doet dus, zoals je uit de vorige berichten kunt opmaken, niets aan zwaarder sturen bij hoge snelheid.
Als de Volvo dealer zijn stellige belofte niet kan waarmaken, hebben ze echt een probleem.
Waarbij ik ze vertelde dat als dat niet kon worden gegarandeerd, ik een Audi 2.7TDI zou kiezen.
Nou die optie doet dus, zoals je uit de vorige berichten kunt opmaken, niets aan zwaarder sturen bij hoge snelheid.
Als de Volvo dealer zijn stellige belofte niet kan waarmaken, hebben ze echt een probleem.
cpl/ir/vo/multi ret.
Opel Omega V6
Volvo S60D5Ed. MY05
Volvo S60D5 Dr.Ed. MY09
.... Een auto heeft altijd 100Pk te weinig
Opel Omega V6
Volvo S60D5Ed. MY05
Volvo S60D5 Dr.Ed. MY09
.... Een auto heeft altijd 100Pk te weinig
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Vreemd, dus hij stuurt op de snelweg net zo slap als in een woonwijk? Lijkt me levensgevaarlijk.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
even goed lezen, "slap sturen" is ueberhaupt nooit aan de orde, speed sensitive steering stuurt uitsluitend bij lage snelheden lichtermightyspawn schreef:Vreemd, dus hij stuurt op de snelweg net zo slap als in een woonwijk? Lijkt me levensgevaarlijk.
De exacte werking van deze optie zou "common knowledge" geweest moeten zijn van je dealer, zwak om Volvo Beesd nu aan te wijzen als "schuldige"jlfbos schreef:Ja is een optie, maar dealer heeft inmiddels volmondig bevestigd dat ook zij volledig fout waren geinformeerd over de optie "Snelheidafhankelijke Stuurbekrachtiging" door Volvo Beesd. Ik wilde perse dat de S60D5 zwaarder zou sturen bij 170-220Km. (ik rijd erg veel in DL)
- S80-D5a04
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14.06.2010 - 23:43
Ik heb ook zo'n snelheid afhankelijke stuurbekrachtiging op de S80 D5 uit 2007. Tot vorig jaar een S80 D5 uit 2004 met Four-C en 'normale' stuurbekrachtiging.
Dat was een fijne auto.... maar nu
Ingewikkeld instelbaar... en in alle standen hetzelfde gevoel.
Van de hemel in de ***.... natuurlijk een beetje overdreven, maar wat stuurt zo'n S80 met snelheidsafhankelijke bekrachtiging slecht!
Dit was mijn beeld vroeger ook altijd al van een 240 en 340 ...
Moe in mijn armen en handen... gevoel van een spons en gevoel van centreren. Ik vind 'm vooral op de snelweg juist zwaar sturen, niet uit het midden weg te krijgen....
Bekrachtiging goed, sporing goed.... alles goed... hier moet ik het dus mee doen.... nou... niet erg lang denk ik.
En bij zeer krachtig afremmen op de snelweg wordt de achterkant licht en zwabberig. ... absoluut geen 'rijders-auto' maar een doorsnee transportmiddel.
De laatste Volvo voor mij denk ik, alleen door dit nare stuurgevoel.
Of zijn er software updates hiervoor beschikbaar voor een Volvo S80 D5 185 pk uit 2007?
Dat was een fijne auto.... maar nu
Ingewikkeld instelbaar... en in alle standen hetzelfde gevoel.
Van de hemel in de ***.... natuurlijk een beetje overdreven, maar wat stuurt zo'n S80 met snelheidsafhankelijke bekrachtiging slecht!
Dit was mijn beeld vroeger ook altijd al van een 240 en 340 ...
Moe in mijn armen en handen... gevoel van een spons en gevoel van centreren. Ik vind 'm vooral op de snelweg juist zwaar sturen, niet uit het midden weg te krijgen....
Bekrachtiging goed, sporing goed.... alles goed... hier moet ik het dus mee doen.... nou... niet erg lang denk ik.
En bij zeer krachtig afremmen op de snelweg wordt de achterkant licht en zwabberig. ... absoluut geen 'rijders-auto' maar een doorsnee transportmiddel.
De laatste Volvo voor mij denk ik, alleen door dit nare stuurgevoel.
Of zijn er software updates hiervoor beschikbaar voor een Volvo S80 D5 185 pk uit 2007?
ex S80 - D5a04, nu een S80 - D5a07 (185pk) --> ---> ± 205 pk / 480 Nm
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20700
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Laatste keer ingelogd op 2 maart 2009 ... TS bestaat niet meer.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/