Weerspiegelen van de klokken in de ruit

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Iemand misschien een tip/oplossing? Wat ik een beetje hinderlijk vind bij mijn V60 (MY2013) is dat als het donker wordt de klokken dan beginnen te weerspiegelen in de voorruit bovenaan. Ik heb de dashboard verlichting al zachter gezet maar nog steeds blijft de onderkant van de klokken goed zichtbaar in de ruit. Ik ken mezelf en ik ben iemand die zich daar aan "ergert". Ik wil er niet op kijken maar omdat ik weet dat de weerspiegeling er is blijf ik er natuurlijk ook op kijken. Eigenlijk is de bovenkant van de cockpit net iets te kort gemaakt. Zijn er misschien ergens opzetstukken beschikbaar die de cockpit meer afschermen langst boven zodat de klokken niet meer kunnen weerspiegelen in de ruit? Of zijn er andere tips die jullie hebben?
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Niemand een oplossing? Ik heb een lopen kijken op het internet maar heb hier nog steeds niks voor gevonden. Heb nu maar het gedacht om zelf iets in elkaar te steken. Ik had gedacht om met statische stickers de onder kant van de tellers af te plakken. Een héél lelijk zicht natuurlijk maar daarmee zou het wel opgelost zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Dit lijkt me wel een aardige ontwerpfout. Valt me tegen van Volvo.

Ik neem aan dat het vooral de aluminium ringen zijn die je ziet spiegelen, wat je ook zou kunnen doen, is het instrumentpaneel uitbouwen en de ringen deels maskeren, bijvoorbeeld met tape, of verf. Lijkt mij minder lelijk dan tape op het "raam".
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Ja het zijn idd de aluminium ringen die enkel weerspiegelen. Klok zelf ga ik niet uitbouwen, het is enkel s'nachts dat dit wat hinderlijk is maar nu ook niet om te zeggen dat ik er alles ga voor afbreken. Het is omdat ik het weet dat het er is dat ik er automatisch op begin te kijken. Misschien dat er een "anti glare" folie bestaat die ik over de gehele cockpit kan plakken. Dat zou 1000 keer netter zijn.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Dat gaat niet helpen, of ik moet de situatie niet goed begrijpen. Je zit in de voorruit toch de tellers direct gereflecteerd? Niet een reflectie van de tellers op het raam van het instrumentenpaneel?

Een andere olossing, die ook uitbouwen vereist, is om de lampjes die de tellers uitlichten, te verwijderen. Kan alleen als er ook backlight is, anders kun je de tellers niet aflezen in het donker.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27676
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik vrees dat het accepteren wordt met de weerspiegeling van de klokken in de voorruit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Ze worden inderdaad direct in de voorruit gereflecteerd.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Nog een (mogelijke) oplossing: sunvisor naar beneden.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Reflectie is ook afhankelijk van de zitpositie achter het stuur. Of de hoogte- en diepte-instelling van het stuurwiel zelf. Begin eens met de stand van de stoel en stuur iets te veranderen, misschien zorgt dat voor verbetering.

En je partner? Heeft die de zelfde ervaring met reflectie?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Ik heb alle standen al geprobeerd aar ik krijg de reflectie niet weg. Mijn partner rijdt niet met de V60 die rijdt met de S40. Die heeft er dus ook geen hinder van.

Maar ik denk dat ik het zo ga oplossen. Gewoon een foto van de klokken trekken en deze afdrukken op sticker papier. Vervolgens de gewenste vorm uitknippen en over het hinderlijke spiegelende gedeelte kleven. Dan ziet het er iets netter uit dan dat ik het met gewoon zwart sticker papier doe ofzo.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”