T5 automaat chippen

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Mbx
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02.03.2016 - 18:48
Locatie: Hilversum

Hallo,

Is het, om wat voor reden dan ook, af te raden om een T5 automaat (S40/V50, 2004+) te chippen? Of kan de automaat die erin ligt de extra power aan?
Laatst gewijzigd door Mbx op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Kan wel, zolang ze het vermogen in de eerste en de 2de bmversnelling beperken. Ik zou er in iedergeval niet zover mee gaan als een handbak
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Zou inderdaad niet naar de eerste de beste tuner gaan. Die gooien vaak de koppelbegrenzing er af en dat is niet fijn voor je automaat. Als je het op een veilige en betaalbare manier wilt, dan kan ik je VolvoTune aanbevelen. Zit gevestigd in Elst (tussen Arnhem en Nijmegen). Ben zelf al 50.000 km tevreden met die tuning.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Mbx
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02.03.2016 - 18:48
Locatie: Hilversum

Gerald de Groot schreef: Zou inderdaad niet naar de eerste de beste tuner gaan. Die gooien vaak de koppelbegrenzing er af en dat is niet fijn voor je automaat. Als je het op een veilige en betaalbare manier wilt, dan kan ik je VolvoTune aanbevelen. Zit gevestigd in Elst (tussen Arnhem en Nijmegen). Ben zelf al 50.000 km tevreden met die tuning.
Thanks, ik heb die naam vaker gelezen hier en zou inderdaad bij VolvoTune aan kloppen! :)
Gebruikersavatar
Blue Peter
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 28.10.2015 - 14:44

Na het lezen van al jullie positieve ervaringen met Volvotune in Elst heb ik contact opgenomen met Obbe en een afspraak gemaakt voor een power tune en en het spoelen van de automatische versnellingsbak. Gisteren was het dan zover. Als eerste werd de auto uitgelezen en bleek er storing te zijn in de aansturing van "waste gate". Dit werd door de monteur van Volvoservice snel en kundig verholpen. Het "schakelaartje" dat die aansturing moet verzorgen was gewoon gesmolten door de hitte van de turbo. ( Toch een minpuntje voor Volvo om dit zo te monteren). Het schakelaartje werd nu iets verder van de Turbo geplaatst om herhaling te voorkomen. Tevens bleek de waste gate klep "los" te staan. Hierdoor werd er weinig druk opgebouwd. Ook dit heeft euvel werd snel door de monteur verholpen. (Auto is altijd bij Svala in Hillegom in onderhoud geweest. Vreemd dat ze deze storing nooit hebben gezien en verholpen).

Goed, nu was mijn C70 dan terug op fabrieksspecificaties en werd er nog even een testrit gemaakt om te controleren of alles goed werkt. Vervolgens mocht de auto nog een powerflush ondegaan om de versnellingsbak grondig te reinigen. Mijn auto werd nu pas geschikt geacht om de Volvotune tuning te mogen ontvangen. Een eerste testrit met de auto was onthullend en een bijzonder aangename ervaring. De door de turbo veroorzaakte powerboost was goed voelbaar. Wat een acceleratie! En dat in combinatie met een zeer snel en soepel schakelende automaat maakte dat ik met volle teugen genoot van deze "nieuwe" C70.

Kortom ik ben uitermate tevreden over de kennis en kunde van de heren van Volvotune en Volvoservice en kan hen echt van harte aanbevelen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers
Volvo C70 T5 Tourer Emberblack/Cranberry 2011, Volvotune, 19"BOR/18"Morpheus, Koni Sportkit, Strutbrace, Smarttop
Nissan X-Trail Tekna 2016
Nissan Qashqai +2 Connect
BMW Z4, 2009
BMW Z4, 2005
Volvo XC 60, D5, 2008
Volvo V70, Titanium, 2004
Volvo V70, 2.4T, 2000
Volvo V70, 2.4, 1998
Volvo V40, T4, 1995
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”