V40 tuning door Rica
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30.06.2013 - 09:35
- Locatie: Ameide
- Contacteer:
Als je de v40 heb getuned, en volvo komt met een update. Ben je dan de tuning kwijt? Net als de iPhone, jailbreaken?
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
ja, idd. Elke keer Volvo een update doet, moet je opnieuw de ECU overschrijven met een geupdate chip
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15371
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
Daar ben ik ook best benieuwd naar...rsnhakan schreef:Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
- martinreuselaars
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25.11.2009 - 11:26
is er ook al iemand die de v40 D4 heeft getuned? wat zijn daar de bevindingen van???
van 177 naar 205 pk
van 177 naar 205 pk
Volvo V40 D4 summum
Volvo c30 t5 van 220 naar 270 pk is niet te zuinig!
Volvo 480 3x, grijs, rood, grijs
Volvo c30 t5 van 220 naar 270 pk is niet te zuinig!
Volvo 480 3x, grijs, rood, grijs
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ik ook wel.jimrask schreef:Daar ben ik ook best benieuwd naar...rsnhakan schreef:Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
Kan te maken hebben dat 357nm te veel was..
Heb ik ook al eens gehad met mijn Insignia. Kreeg problemen met vliegwiel.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- rebride
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22.08.2013 - 21:40
- Locatie: Enschede
zul je binnenkort via de dealer niet je d2 kunnen tunen vanwege het feit dat de d2 niet meer belasting vrij is? en zo de uitstoot ook niet meer belangrijk is.
of zal deze er nooit komen?
of zal deze er nooit komen?
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15371
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Er bestaat ook geen (Polestar) tuning voor een D3. Dus helaas..rebride schreef:zul je binnenkort via de dealer niet je d2 kunnen tunen vanwege het feit dat de d2 niet meer belasting vrij is? en zo de uitstoot ook niet meer belangrijk is.
of zal deze er nooit komen?
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24.03.2013 - 17:27
Ze hebben bij 2 auto's van ons de tuning inmiddels ook bijgesteld. Reden zou o.a. de powershift zijn en een verbeterde verdeling van het vermogen. Piek is lager, maar over het geheel verbeterd.Autogek schreef:Ik ook wel.jimrask schreef:Daar ben ik ook best benieuwd naar...rsnhakan schreef:Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
Kan te maken hebben dat 357nm te veel was..
Heb ik ook al eens gehad met mijn Insignia. Kreeg problemen met vliegwiel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 19.11.2013 - 18:38
De leasemaatschappij staat helemaal niet toe dat jeje auto gaat chippen/tunen, dus de bijtellingsargument houdt natuurlijk helemaal geen stand.rsnhakan schreef:Niet iedereen heeft het er voor over om een paar duizend euro meer te betalen. Bovendien viel de D2 destijds in de 20% bijtelling en een D3 niet. Dat zou een reden kunnen zijn voor mensen om een tuning te laten uitvoeren. Als er met beleid wordt gereden, is de kans klein dat iets sneller stuk gaat.BlackcurrantV70 schreef:Brrrr ik huiver bij het lezen van dit alles, koop je een spiksplinter nieuwe auto en ga je er direct in hacken om sneller te maken, ik zou dan direct een D3 gekocht hebben met behoud van garantie....
Besteld: Volvo XC40 B4 MY21 Inscription Pebble Grey Metallic met o.a. 19", Driver Assist, Climate, Versatility, Audio & Park Assist, Getint Glas
2017-2020: Audi A3 e-tron 150kw
2013-2017: Volvo V40 D2 R-Design MY14 Titanium Grey
Daarvoor: VW Golf GT Mk6 Highline 5d 1.4 TSI 118Kw (@160pk) DSG, BMW 318 Executive edition
2017-2020: Audi A3 e-tron 150kw
2013-2017: Volvo V40 D2 R-Design MY14 Titanium Grey
Daarvoor: VW Golf GT Mk6 Highline 5d 1.4 TSI 118Kw (@160pk) DSG, BMW 318 Executive edition
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Mijn D2 is door de dealer bij Rica in Waalwijk getuned. De auto is van Mei 2013 en ik heb de auto in Mei 2014 gekocht. Ik heb geen ervaring met tunen, geen ervaring met Volvo (dit is mijn eerste Volvo ooit) en de laatste keer dat ik diesel reed, was ergens in 2000. Ik heb dus totaal geen vergelijkingsmateriaal, maar ik kan wel mijn ervaring tot nu toe delen:
Verbruik:
Als ik me keurig aan de maximale snelheid houdt van 100km/uur tijdens het woon- werkverkeer á 112km/dag heb ik over een hele tank gemeten, een gemiddelde tussen de 1:22,4 en 1:23,8. Dit is met de hand uitgerekend, de bc is 0.3ltr/100km te optimistisch.
Nu ik tijdens de vakantieperiode weet dat ik fileloos van A naar B kom, wil ik weleens wat vlotter rijden tijdens het woon- werkverkeer. In mijn geval houdt "vlotter" een maximum snelheid van 125km/uur tot 130km/uur in. Het gemiddelde verbruik op een hele tank schommelt dan tussen de 1:18 en 1:19.
Een tijdje geleden reed ik van R'dam naar Arnhem over de A15 en had de cc op 135 gezet. Tijdens het grootste gedeelte van deze rit gaf de bc een gemiddelde van 1:18 aan, wat ik zelf vrij netjes vind.
Vermogen:
Het koppel vind ik meer dan voldoende. Als ik 80 in de 6de versnelling rij en ik geef gas bij om naar bv de 120km/uur te gaan, pakt de auto dit vrij snel op. Ook de tunnel uit in de 6de versnelling gaat zonder moeite, waar ik tijdens de proefritten met een standaard D2 het gevoel had dat ik terug naar de 5de versnelling moest schakelen.
Een getunede D2 is nog steeds geen stoplicht sprinter, maar heeft voor mij wel meer dan voldoende koppel/vermogen.
Mijn auto heeft nog geen enkele software update gehad. Ik wil na de vakantie de updates laten uitvoeren, wat dan inhoud dat ik ook weer langs Rica zal moeten om de tuningssoftware terug te laten zetten. Ik denk dat mijn auto de specs van de eerste Rica tuningssoftware heeft en zal dan vragen of het mogelijk is om de nieuwste software te installeren. Het feit dat Rica de waardes naar beneden heeft geschroefd lijkt me nl niet voor niks.
Verbruik:
Als ik me keurig aan de maximale snelheid houdt van 100km/uur tijdens het woon- werkverkeer á 112km/dag heb ik over een hele tank gemeten, een gemiddelde tussen de 1:22,4 en 1:23,8. Dit is met de hand uitgerekend, de bc is 0.3ltr/100km te optimistisch.
Nu ik tijdens de vakantieperiode weet dat ik fileloos van A naar B kom, wil ik weleens wat vlotter rijden tijdens het woon- werkverkeer. In mijn geval houdt "vlotter" een maximum snelheid van 125km/uur tot 130km/uur in. Het gemiddelde verbruik op een hele tank schommelt dan tussen de 1:18 en 1:19.
Een tijdje geleden reed ik van R'dam naar Arnhem over de A15 en had de cc op 135 gezet. Tijdens het grootste gedeelte van deze rit gaf de bc een gemiddelde van 1:18 aan, wat ik zelf vrij netjes vind.
Vermogen:
Het koppel vind ik meer dan voldoende. Als ik 80 in de 6de versnelling rij en ik geef gas bij om naar bv de 120km/uur te gaan, pakt de auto dit vrij snel op. Ook de tunnel uit in de 6de versnelling gaat zonder moeite, waar ik tijdens de proefritten met een standaard D2 het gevoel had dat ik terug naar de 5de versnelling moest schakelen.
Een getunede D2 is nog steeds geen stoplicht sprinter, maar heeft voor mij wel meer dan voldoende koppel/vermogen.
Mijn auto heeft nog geen enkele software update gehad. Ik wil na de vakantie de updates laten uitvoeren, wat dan inhoud dat ik ook weer langs Rica zal moeten om de tuningssoftware terug te laten zetten. Ik denk dat mijn auto de specs van de eerste Rica tuningssoftware heeft en zal dan vragen of het mogelijk is om de nieuwste software te installeren. Het feit dat Rica de waardes naar beneden heeft geschroefd lijkt me nl niet voor niks.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- chris2005
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 17.09.2014 - 19:35
Heeft iemand al ervaring met de RICA stage 1 tuning?: http://www.rica.nl/chiptuning.php#chiptuning
- R-driver
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 12.09.2014 - 20:30
Nee, heb deze vraag ook al gesteld, weinig reactie toe nu toe?
Op internet zie ik hier en daar een reactie voorbijkomen.
Wat ik me ook afvraag is het volgende:
Er kan gekozen worden voor een tunings-box of stage 1.
naar mijn inziens moet functioneert de i-softloader hetzelfde als de box m.b.t. de kabel demonteren of de boel flushen met de loader?
Voordelen stage 1:
meer koppel/vermogen.
Geen begrenzer.
Meer waar voor je geld?
Op internet zie ik hier en daar een reactie voorbijkomen.
Wat ik me ook afvraag is het volgende:
Er kan gekozen worden voor een tunings-box of stage 1.
naar mijn inziens moet functioneert de i-softloader hetzelfde als de box m.b.t. de kabel demonteren of de boel flushen met de loader?
Voordelen stage 1:
meer koppel/vermogen.
Geen begrenzer.
Meer waar voor je geld?
Huidig V60CC B5 (21)
V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018
my 2015 V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion
V50 2.0d 2008 -
V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018
my 2015 V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion
V50 2.0d 2008 -
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Why kiezen voor een tuningsbox? Dat is mijn inziens niks anders dan de piggy backs die jarenlang de hele tuning scene om zeep geholpen hebben. Helaas komen ze langzaamaan weer terug...
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA