Ervaring import Zweden en/of Duitsland

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Hans oet Twent schreef: V of XC70 benzine
Bouwjaar 2000/01
Ik zoek de speld in een Hooiberg.......
Nog een auto in de youngtimerregeling?
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Hans oet Twent schreef:
Msuidgeest schreef:
Hans oet Twent schreef: V of XC70 benzine
Bouwjaar 2000/01
Ik zoek de speld in een Hooiberg.......
Die rijden hier toch ook rond? Dat moet je dan even uitleggen waarom die uit Zweden zou moeten komen.
Kleinere hooibergen...
Het is toch zo dat het zweeds export kenteken max 24 of 48 uur geldig is? Dan kun je de trip naar NL net maken.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ze kosten niks die auto's in Zweden. Mijn 740 Turbo van 1990 station heb ik voor 1100 gekocht in Zweden. Vragen ze hier makkelijk 4k voor of meer omdat er turbo achterop staat. En de staat en de luxe opties is vele malen beter. Hier werden met de GL modellen verkocht. Ook hoe zuinig ze op de auto's zijn vergeleken met NLers, zeker als de auto hier 4 of 5 eigenaren heeft gehad is het wel eenmaal een hondenhok geworden. Over paar jaar is het leuk om XC70/V70's er vandaan te halen waar geen BPM meer opzit, al is dat ook nog maar minimaal tegenwoordig.

Ik rij altijd terug op de originele platen, chassis verzekering bij Diks verzekeringen. En soms Zweedse export platen, maar nadeel daarvan is dat het 3 weken duurt voor ze er zijn en de eigenaar de auto op deze platen moet overschrijven en als jij als koper niet komt opdagen is dat dikke pech. En even overschrijven als je aankomt zoals hier doe je ook niet even. En ze zijn langer geldig dan 48 uur. Meestal is je verzekering die je afsluit niet langer geldig dan 14 dagen. En de bpm ontheffing is ook maar 14 dagen geldig.

Verder bpm ontheffing aanvragen en lekker terug cruisen. Bij de RDW even je Zweedse APK formulier tonen ( al hebben ze er tig verschillende in Zweden, dit keer werd de mijne ingescand want dat model hadden ze nog niet eerder gezien, wilde bijna vragen of ik nu korting kreeg haha). En je kunt weer wat maanden en in mijn geval dik geluk 11 maanden rondrijden. Onze Nederlandse APK is namelijk gebaseerd op de Zweedse. Daar werd de APk al in 1982 ingevoerd.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Kan iemand Hans nog even vertellen hoe je "dikke ploffert" in het Zweeds zegt? Dat is wellicht handig voor de zoektocht :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9882
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Keerls,
Na een verkeerde keus gemaakt te hebben staat sinds eind maart 'James(Bond) bij ons op de oprit'. Een dikke vette 3 cylinder Fransoos in de kleur maagdelijk wit.... Bevalt goed.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dan doen we dit topic op slot om te bewaren voor later :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Off Topic Algemeen”