Nu wil ik toch graag ook even jullie mening over iets.
De versnellingspook trilt/resoneert met het toerental mee in zn 5. Vooral voelbaar vanaf 90km/u.
1-2-3-4-6 niet maar alleen zn 5, als ik de pook iets naar mij toe trek is het weg, dus lijkt op iets wat de pook op zn plek houdt wat niet helemaal meer functioneerd.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Ik heb dit dus bij Volvo aangegeven en ben ermee teruggegaan, stuk gaan rijden met een monteur die het probleem erkende. Ze dachten eerst dat het een schakelvork was in de bak, die hebben ze onder garantie vervangen. Maar bij ophalen van de auto reed ik de snelweg op, geen verandering. Gelijk gebeld weer en een korte discussie gehad met de monteur en kon de dag erna weer terugkomen om weer met de monteur te gaan rijden. Het probleem is hetzelfde gebleven en de monteur zei; ja het is echt minder nu ik zag de pook toen echt duidelijk trillen. Niet dus. Enorm storend als men zoiets gaat beweren terwijl ik er dagelijks in rijd en precies weet wat het probleem is. Ze moesten met Volvo overleggen werd er gezegd.
Na een aantal dagen kreeg ik een email. Ze geven nu aan dat het een producteigenschap is.........!

(Overigens bij hetzelfde bezoek was het de bedoeling dat de navigatie ook zou worden geupdate ,wat niet was gebeurd, en ze hebben de auto door de wasstraat gehaald zonder te vragen. Lijkt erop dat er wat krasjes op de achterbumper zitten.)
Het is geen groot probleem, geen idee of het invloed heeft op de bak, maar vind het wel beetje storend voor een auto die nog geen jaar is.