Het valt mij op dat een XC90 geconfigureerd in B met gelijkaardige opties veel duurder (>5%) is in B dan in NL.
Bovendien zijn veel opties in NL inbegrepen in bepaalde lines of uitvoeringen, en dat niet in B (full LED koplampen, stoelverwarming, geventileerd nappa leer, navi is stuk goedkoper).
Zijn er ervaringen met bestellen in NL en leveren in B?
Of komt dit door de dealerkorting die in NL veel minder gangbaar is (dacht ik toch?), en er nog af moet in B?
Ik zou veel liever een auto configureren in NL en laten leveren in B - liefst via Belgische dealer... De optiepaketten en inscription-uitrusting zijn veel meer op mijn lijf geschreven dan die in B. Gek toch vind ik.
XC90 goedkoper in NL dan in B ?
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
België is met alles duurder dan NL.
Onderdelen... De prijs zonder BTW in België = de prijs MET BTW in Nederland.
Als ik onderdelen nodig heb, originele, kijk ik eerst wat ik in NL kan vinden. Meestal gratis verzonden ook nog eens.
Onderdelen... De prijs zonder BTW in België = de prijs MET BTW in Nederland.
Als ik onderdelen nodig heb, originele, kijk ik eerst wat ik in NL kan vinden. Meestal gratis verzonden ook nog eens.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Maar bestellen bij een NLse dealer en laten leveren bij een Belgische ?
Daar ga je geen vrienden mee maken denk ik, dan kan je de auto net zo goed bij de NLse dealer ophalen toch ?
En dan voor onderhoud en klachten eveneens richting NL.
Daar ga je geen vrienden mee maken denk ik, dan kan je de auto net zo goed bij de NLse dealer ophalen toch ?
En dan voor onderhoud en klachten eveneens richting NL.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Ik meen me te herinneren dat een spoiler bij de Belgische dealers goedkoper was dan bij de Nederlandse.NicoV40 schreef: België is met alles duurder dan NL.
Onderdelen... De prijs zonder BTW in België = de prijs MET BTW in Nederland.
Als ik onderdelen nodig heb, originele, kijk ik eerst wat ik in NL kan vinden. Meestal gratis verzonden ook nog eens.
Laatst gewijzigd door hvt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Klopt accessoires zijn een pak goedkoper in B.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Ik overweeg als Belg de aankoop van een XC90 in Nederland en heb daarbij vastgesteld dat het verschil in prijs niet
altijd even groot is. Voor een T5 Momentum is het verschil merkelijk groter dan voor een T6.
De reden dat auto's in Nederland zonder bijtelling goedkoper zijn zou kunnen komen omdat de prijs anders zo hoog
wordt dat het de verkoop gaat schaden en dat men, om dat te vermijden, de prijzen wat lager houdt.
In Denemarken is dat ook zo, daar wordt een auto heel duur door de taksen, de basisprijs is vaak lager dan in België.
Na aankoop in Nederland zou ik de auto invoeren naar België en daar dus ook BTW betalen. Voor een T5 Momentum
met enige opties scheelt dat al gauw 2.500€ voor dezelfde configuratie, behalve dat het in België om een 5-zitter
gaat en in Nederland om een 7-zitter. Dat laatste is in Nederland standaard, maar ik hoef het niet en heb daarom de
Belgische configuratie met een 5-zitter gemaakt. Als een 7-zitter gewenst is zal het verschil nog zo'n 1.500€ meer zijn.
Er komt nog bij dat de overnameprijs voor mijn XC80 2.5T een pak hoger ligt dan men er in België voor wil geven,
zo'n 4.000€ ipv 2.500€. Alles samen, voor dezelfde configuratie, een verschil van mogelijk 4.000€, voor een 7-zitter 5.500€.
Aangezien ik grensbewoner ben zou ik bij dezelfde dealer gaan voor onderhoud en herstellingen.
Ik meen dat het niet vanzelfsprekend zal zijn om een Belgische verdeler een auto uit Nederland te laten leveren.
Een auto in Nederland kopen, die invoeren (wordt eventueel door Nederlandse verdelers verzorgd) en in België laten
onderhouden zal wel lukken, garantie is alvast internationaal en een verdeler zal wellicht liever zelf een auto leveren,
maar als hij nuchter nadenkt zal hij de verdienste van onderhoud en herstellingen aan een auto die elders gekocht
werd niet laten liggen. Volvo Insurance, hetgeen men normaal gezien bij aankoop via de verdeler regelt, kan ook
rechtstreeks aangesproken worden, ze verzekeren een ingevoerde nieuwe auto ook.
altijd even groot is. Voor een T5 Momentum is het verschil merkelijk groter dan voor een T6.
De reden dat auto's in Nederland zonder bijtelling goedkoper zijn zou kunnen komen omdat de prijs anders zo hoog
wordt dat het de verkoop gaat schaden en dat men, om dat te vermijden, de prijzen wat lager houdt.
In Denemarken is dat ook zo, daar wordt een auto heel duur door de taksen, de basisprijs is vaak lager dan in België.
Na aankoop in Nederland zou ik de auto invoeren naar België en daar dus ook BTW betalen. Voor een T5 Momentum
met enige opties scheelt dat al gauw 2.500€ voor dezelfde configuratie, behalve dat het in België om een 5-zitter
gaat en in Nederland om een 7-zitter. Dat laatste is in Nederland standaard, maar ik hoef het niet en heb daarom de
Belgische configuratie met een 5-zitter gemaakt. Als een 7-zitter gewenst is zal het verschil nog zo'n 1.500€ meer zijn.
Er komt nog bij dat de overnameprijs voor mijn XC80 2.5T een pak hoger ligt dan men er in België voor wil geven,
zo'n 4.000€ ipv 2.500€. Alles samen, voor dezelfde configuratie, een verschil van mogelijk 4.000€, voor een 7-zitter 5.500€.
Aangezien ik grensbewoner ben zou ik bij dezelfde dealer gaan voor onderhoud en herstellingen.
Ik meen dat het niet vanzelfsprekend zal zijn om een Belgische verdeler een auto uit Nederland te laten leveren.
Een auto in Nederland kopen, die invoeren (wordt eventueel door Nederlandse verdelers verzorgd) en in België laten
onderhouden zal wel lukken, garantie is alvast internationaal en een verdeler zal wellicht liever zelf een auto leveren,
maar als hij nuchter nadenkt zal hij de verdienste van onderhoud en herstellingen aan een auto die elders gekocht
werd niet laten liggen. Volvo Insurance, hetgeen men normaal gezien bij aankoop via de verdeler regelt, kan ook
rechtstreeks aangesproken worden, ze verzekeren een ingevoerde nieuwe auto ook.
Laatst gewijzigd door Willy.VdW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
een XC80 2.5T inruilen kan echt alleen in Belgie dat zal in Nederland niet lukkenWilly.VdW schreef: Ik overweeg als Belg de aankoop van een XC90 in Nederland en heb daarbij vastgesteld dat het verschil in prijs niet
altijd even groot is. Voor een T5 Momentum is het verschil merkelijk groter dan voor een T6.
De reden dat auto's in Nederland zonder bijtelling goedkoper zijn zou kunnen komen omdat de prijs anders zo hoog
wordt dat het de verkoop gaat schaden en dat men, om dat te vermijden, de prijzen wat lager houdt.
In Denemarken is dat ook zo, daar wordt een auto heel duur door de taksen, de basisprijs is vaak lager dan in België.
Na aankoop in Nederland zou ik de auto invoeren naar België en daar dus ook BTW betalen. Voor een T5 Momentum
met enige opties scheelt dat al gauw 2.500€ voor dezelfde configuratie, behalve dat het in België om een 5-zitter
gaat en in Nederland om een 7-zitter. Dat laatste is in Nederland standaard, maar ik hoef het niet en heb daarom de
Belgische configuratie met een 5-zitter gemaakt. Als een 7-zitter gewenst is zal het verschil nog zo'n 1.500€ meer zijn.
Er komt nog bij dat de overnameprijs voor mijn XC80 2.5T een pak hoger ligt dan men er in België voor wil geven,
zo'n 4.000€ ipv 2.500€. Alles samen, voor dezelfde configuratie, een verschil van mogelijk 4.000€, voor een 7-zitter 5.500€.
Aangezien ik grensbewoner ben zou ik bij dezelfde dealer gaan voor onderhoud en herstellingen.
Ik meen dat het niet vanzelfsprekend zal zijn om een Belgische verdeler een auto uit Nederland te laten leveren.
Een auto in Nederland kopen, die invoeren (wordt eventueel door Nederlandse verdelers verzorgd) en in België laten
onderhouden zal wel lukken, garantie is alvast internationaal en een verdeler zal wellicht liever zelf een auto leveren,
maar als hij nuchter nadenkt zal hij de verdienste van onderhoud en herstellingen aan een auto die elders gekocht
werd niet laten liggen. Volvo Insurance, hetgeen men normaal gezien bij aankoop via de verdeler regelt, kan ook
rechtstreeks aangesproken worden, ze verzekeren een ingevoerde nieuwe auto ook.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19.04.2016 - 20:24
Als Belg zou je beter de Belgische economie steunen!
Vergeet niet dat de Belgische dealer ook belastingen betaald waar een klein deeltje van uw pensioen, ziekteverzekering, .... betaald van wordt.
Indien het anders zoveel beter is in Nederland waarom dan niet verhuizen en daar genieten en betalen aan het sociaal systeem, dan kun je goedkoper uw wagen kopen en hoef je he'm zelfs niet kn te voeren.
Vergeet niet dat de Belgische dealer ook belastingen betaald waar een klein deeltje van uw pensioen, ziekteverzekering, .... betaald van wordt.
Indien het anders zoveel beter is in Nederland waarom dan niet verhuizen en daar genieten en betalen aan het sociaal systeem, dan kun je goedkoper uw wagen kopen en hoef je he'm zelfs niet kn te voeren.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19.04.2016 - 20:24
Btw: ja, inschrijvingsgeld : ja, maar de belasting is misschien een klein deeltje maar als iedereen zo redeneert valt het sociaal systeem in duigen.
Want vele kleine deeltjes maken eind het jaar een groot tekort in de maatschappij.
Maar ja iedereen is altijd een stukje egoïstisch en kijkt voor zijn eigen voordeel op korte termijn
Want vele kleine deeltjes maken eind het jaar een groot tekort in de maatschappij.
Maar ja iedereen is altijd een stukje egoïstisch en kijkt voor zijn eigen voordeel op korte termijn
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Matthias, de vrije EU-markt is niet bedoeld om belasting te ontduiken of te omzeilen. Als je in NL een nieuwe auto importeert, bv uit Duitsland, pas je het BTW-verschil gewoon bij. Geen idee hoe dat in B geregeld is, maar ook dat zal wel afgedekt zijn.
Verder zit de marge vooral over het onderhoud en niet zozeer over de initiële verkoop transactie, dus de dealer verdient z'n boterham heus wel.
Verder zit de marge vooral over het onderhoud en niet zozeer over de initiële verkoop transactie, dus de dealer verdient z'n boterham heus wel.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Het Belgische sociaal systeem voor werknemers wordt door RSZ bijdragen gefinancierd, niet door belastingen. Lees op http://www.rsz.fgov.be/nl:
"De RSZ int en beheert de sociale werkgevers- en werknemersbijdragen waarmee hij de verschillende takken van de sociale zekerheid financiert.
Hij verzamelt en verspreidt de administratieve basisgegevens ten behoeve van de andere socialezekerheidsinstellingen"
"De RSZ int en beheert de sociale werkgevers- en werknemersbijdragen waarmee hij de verschillende takken van de sociale zekerheid financiert.
Hij verzamelt en verspreidt de administratieve basisgegevens ten behoeve van de andere socialezekerheidsinstellingen"
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Beetje socialistische redenering Matthias, als je zo denkt mag niemand nog op vakantie naar het buitenland, om zo alle Belgische hotels en B&Bs te ondersteunen....matthiasvdd schreef:
Maar ja iedereen is altijd een stukje egoïstisch en kijkt voor zijn eigen voordeel op korte termijn
NLDers kopen 2dehandse auto's in Duitsland en Belgie omdat die daar dan weer goedkoper zijn, dus het een heft het ander wel op.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13739
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
toch heerlijk zo'n dromer?matthiasvdd schreef: Btw: ja, inschrijvingsgeld : ja, maar de belasting is misschien een klein deeltje maar als iedereen zo redeneert valt het sociaal systeem in duigen.
Want vele kleine deeltjes maken eind het jaar een groot tekort in de maatschappij.
Maar ja iedereen is altijd een stukje egoïstisch en kijkt voor zijn eigen voordeel op korte termijn
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
niet enkel in NL wat goedkoper...
Het is er een geworden via Duitse eu-import-firma.
Inclusief transport en papierwerk blijft het onder 80k voor een innscription t8 met nog massa's opties. De dealer hier kon voor een veel minder uitgeruste versie niet onder 86k komen...
osmium-amber-houten stuur-full LED-trekhaak-xenium-donkere ruiten-versatility en nog een en ander
(Wat is een led-trekhaak
)
Het is er een geworden via Duitse eu-import-firma.
Inclusief transport en papierwerk blijft het onder 80k voor een innscription t8 met nog massa's opties. De dealer hier kon voor een veel minder uitgeruste versie niet onder 86k komen...
osmium-amber-houten stuur-full LED-trekhaak-xenium-donkere ruiten-versatility en nog een en ander
(Wat is een led-trekhaak

- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Die importeurs kunnen idd soms fors goedkoper zijn vraag me af hoe dat komt is het overigens niet een my16?drive_a_legend schreef: niet enkel in NL wat goedkoper...
Het is er een geworden via Duitse eu-import-firma.
Inclusief transport en papierwerk blijft het onder 80k voor een innscription t8 met nog massa's opties. De dealer hier kon voor een veel minder uitgeruste versie niet onder 86k komen...
osmium-amber-houten stuur-full LED-trekhaak-xenium-donkere ruiten-versatility en nog een en ander
(Wat is een led-trekhaak)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
Het is er een op bestelling... ben benieuwd... hoefde geen voorschot, dus toch maar beperkt risco. Waar blijft dat geld anders plakken vraag ik me toch af... Lijkt me niet dat er iemand verlies gaat lijden speciaal voor mij...
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
ik heb die clubs wel eens zien adverteren op mobile.de dat waren inderdaad altijd echt lage prijzen heb de vraag hier wel eens gepost maar nooit uitgleg gekregen hoe dit nou werkte.
Zelf heb ik een keer een 0 km eu auto gekocht in Dld die afgemeld was 6 maanden daarvoor dus de garantie liep al maar auto was verder echt helemaal nieuw (net als de tientallen die er naast stonden) was erg interessant aangezien je fors afschreef op de BPM en 26 k€ voor een nieuwe V70 was echt een erg goede prijs.
Zelf heb ik een keer een 0 km eu auto gekocht in Dld die afgemeld was 6 maanden daarvoor dus de garantie liep al maar auto was verder echt helemaal nieuw (net als de tientallen die er naast stonden) was erg interessant aangezien je fors afschreef op de BPM en 26 k€ voor een nieuwe V70 was echt een erg goede prijs.