Ik heb vandaag mijn V70 Summum D5 2008 opgehaald. Heerlijke auto.
Als ik op de Telephone knop druk geeft de display aan dit ik de sim moet plaatsen. Geen idee waar dat moet, heb inmiddels wel een hoorn ontdekt in mijn vakje tussen de voorstoelen.
Echter werk ik liever met mijn Iphone via Bluetooth. Kan dit en zo ja, hoe maak ik de verbinding?
Groet,
Frits
V70 summum 2008 bluetooth I phone
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
- Locatie: Huissen (naast Arnhem)
- Contacteer:
De sim kaart houder zit in het dashboard kastje helemaal links.
Is er wel een bluetooth module aanwezig? Anders word het lastig koppelen
Is er wel een bluetooth module aanwezig? Anders word het lastig koppelen
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik heb geen idee of er een BT module in zit. Zou dit zichtbaar moeten zijn? Is dan waarschijnlijk niet geintegreerd in het audio systeem?
Ik moet dan met een parrot of zo gaan werken?
Waarschijnlijk dan handiger en goedkoper om maar een 2de (oud model?) sim te bestellen bij mijn nummer?
Ik moet dan met een parrot of zo gaan werken?
Waarschijnlijk dan handiger en goedkoper om maar een 2de (oud model?) sim te bestellen bij mijn nummer?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
@jpwg001: Dan is een 2de sim toch een veel goedkopere oplossing?
Ik zie het voordeel met de inbouw van een systeem (moet je wel even een studie gemaakt hebben van wat je nodig bent) van volvotech nog niet. Zie ik iets over het hoofd?
Ik zie het voordeel met de inbouw van een systeem (moet je wel even een studie gemaakt hebben van wat je nodig bent) van volvotech nog niet. Zie ik iets over het hoofd?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
MY 2008 V70 had nog geen Bluetooth, maar idd een simkaart oplossing.
Oplossing :
1- duo card plaatsen.
voordeel : zelfde nummer bereikbaar en bellen
nadeel : Eigen telefoon moet in "flight modus" om zeker te zijn dat de gesprekken op het 2e simmetje binnen komen.
2- extra sim plaatsen.
Voordeel : Eigen telefoon hoeft niet uit, en kan evt. doorschakelen naar auto.
Nadeel : ander nummer in de auto, dus eigenlijk uitgaande gesprekken altijd op "geen caller ID meegeven" zetten anders gaan mensen je op dat 2e nummer bellen, en doorschakelen kost geld.
3- geheel de Volvo telefoon buiten beschouwing laten en Parrot plaatsen
Voordeel : geen gezeur met simmetjes, wie er ook in de auto zit van het gezin kan bellen via Bluetooth.
Evt. direct koppelen met de AUX aansluiting in je auto zodat alle AUDIO van zo'n parrot (wel 9000 serie nemen dan!) gelijk over de radio loopt (en dus de versterker en dus de parkeersensoren blijven werken als je muziek stream etc.)
Tevens ben je dan gelijk een audio optie rijker dus.
Nadeel : geen geintegreerde bediening.
Zo ist wel ongeveer.
Oplossing :
1- duo card plaatsen.
voordeel : zelfde nummer bereikbaar en bellen
nadeel : Eigen telefoon moet in "flight modus" om zeker te zijn dat de gesprekken op het 2e simmetje binnen komen.
2- extra sim plaatsen.
Voordeel : Eigen telefoon hoeft niet uit, en kan evt. doorschakelen naar auto.
Nadeel : ander nummer in de auto, dus eigenlijk uitgaande gesprekken altijd op "geen caller ID meegeven" zetten anders gaan mensen je op dat 2e nummer bellen, en doorschakelen kost geld.
3- geheel de Volvo telefoon buiten beschouwing laten en Parrot plaatsen
Voordeel : geen gezeur met simmetjes, wie er ook in de auto zit van het gezin kan bellen via Bluetooth.
Evt. direct koppelen met de AUX aansluiting in je auto zodat alle AUDIO van zo'n parrot (wel 9000 serie nemen dan!) gelijk over de radio loopt (en dus de versterker en dus de parkeersensoren blijven werken als je muziek stream etc.)
Tevens ben je dan gelijk een audio optie rijker dus.
Nadeel : geen geintegreerde bediening.
Zo ist wel ongeveer.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dank voor de uitgebreide informatie Volvotech.
Ik heb al een duo sim met mijn zakelijke Android en mijn prive Iphone en een derde schijnt niet mogelijk te zijn.
Ik ga dus voor de (eenvoudige) parrot versie. Muziek streaming heb ik geen behoefte aan.
Parrot wordt a.s. vrijdag ingebouwd. Laat het resulaat hier weten.
Groet,
Frits
Ik heb al een duo sim met mijn zakelijke Android en mijn prive Iphone en een derde schijnt niet mogelijk te zijn.
Ik ga dus voor de (eenvoudige) parrot versie. Muziek streaming heb ik geen behoefte aan.
Parrot wordt a.s. vrijdag ingebouwd. Laat het resulaat hier weten.
Groet,
Frits
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dat valt dus even tegen. De parrot inbouwen schijnt een hele klus te zijn. Overweeg nu toch maar om mijn duo sim nano van de Iphone om te ruilen voor een grote sim die ik dan in de auto stop.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- peer54
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30
Volvo Tech.
Wat bedoel je in optie drie met, nadeel 'geen geïntegreerde bediening' ?
Vast dank voor de reactie.
Groet, Peer.
Wat bedoel je in optie drie met, nadeel 'geen geïntegreerde bediening' ?
Vast dank voor de reactie.
Groet, Peer.
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik heb voor oplossing 1 gekozen :
1- duo card plaatsen.
voordeel : zelfde nummer bereikbaar en bellen
nadeel : Eigen telefoon moet in "flight modus" om zeker te zijn dat de gesprekken op het 2e simmetje binnen komen.
Werkt prima en heeft als voordeel dat het een stuk veiliger is. Geen appjes, mail etc. meer. Je wordt daardoor niet meer afgeleid. Je kunt alleen nog maar bellen en gebeld worden. Zou standaard moeten worden in elke auto. Zodra je instapt met je smartphone verbinding met de audio in de auto en alle functies uit behalve bellen en gebeld worden. Wel zo veilig en een hoop minder files.
Een nadeel aan mijn gekozen oplossing. Als ik mijn smartphone uit de vliegtuigstand haal even voicemail bellen. Als je dit niet doet kan de connectie op de auto blijven en krijgt een beller gelijk de voicemail. Ik ben er inmiddels aan gewend en zeer tevreden mee.
1- duo card plaatsen.
voordeel : zelfde nummer bereikbaar en bellen
nadeel : Eigen telefoon moet in "flight modus" om zeker te zijn dat de gesprekken op het 2e simmetje binnen komen.
Werkt prima en heeft als voordeel dat het een stuk veiliger is. Geen appjes, mail etc. meer. Je wordt daardoor niet meer afgeleid. Je kunt alleen nog maar bellen en gebeld worden. Zou standaard moeten worden in elke auto. Zodra je instapt met je smartphone verbinding met de audio in de auto en alle functies uit behalve bellen en gebeld worden. Wel zo veilig en een hoop minder files.
Een nadeel aan mijn gekozen oplossing. Als ik mijn smartphone uit de vliegtuigstand haal even voicemail bellen. Als je dit niet doet kan de connectie op de auto blijven en krijgt een beller gelijk de voicemail. Ik ben er inmiddels aan gewend en zeer tevreden mee.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch