geweldige reisauto

jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

valser schreef: Naar mijn ervaring is 150/160 per uur alles behalve 'relaxend'. Ook niet in D. Welke auto je ook rijdt, de snelheid blijft de snelheid, en ik ervaar snelheden boven de 140 als onveilig en vermoeiend.
Het verschil met langzaam verkeer (truckers!) is gewoon te groot om nog beheersbaar te zijn in geval van onverwachte manoeuvres. Bochtige trajecten zoals die vaak in het heuvelachtige buitenland voorkomen vormen nog een extra complicatie bij hoge snelheden; zelfs een flauwe bocht wordt een scherpe op snelheid.
De Duitse Autobahn is erg a-relaxed rijden; de ronduit idiote snelheden die daar worden gereden hebben niets met ontspannen rijden te maken en nog minder met veiligheid en het milieu. De tijd die je denkt te winnen verlies je bij de pomp. Snelheidverschillen zijn te groot, de vele wegopbrekingen zorgen voor een 'jojo-effect'. Steeds weer op het gas, steeds weer remmen. Verder is Duitsland een dichtbevolkt land met bijbehorende drukte.
Los hiervan neemt het geluidsniveau erg toe bij sneller rijden (in de auto), niet comfortabel, zeker in een relatief lawaaige Volvo.
Zo zal een ieder zijn eigen ervaring hebben en een daarbij passende beleving. Ik vind het rijden in mijn V70 bij 170 km/u niet vermoeiend. En ik blijf er alert bij.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Als we dan die kant op gaan:

aantal weken geleden ben ik "even" op en neer geweest naar Noord-Jutland. In noodelijke richting vanaf de Elbetunnel (Hamburg) alleen maar Baustelle tot Neumunster. En dus snelheidsbeperking! Auto op de CC, onder het motto zoek het allemaal maar lekker uit. Niks aan het handje, CD aan en genieten van het spelen met de verbruiksmeter. Vanaf de grens D-DK de snelheid op 110 op de CC en een verbruik van 4,5 ltr/100 km.
Resultaat was dat ik over die 754 km reis net zo lang heb gedaan als normaal zonder gebruik van de CC en 200% minder ergernis door notoire links rijders (want dat doen die Denen, die begrijpen helemaal niets van het rijden op de "motorvej".
Het is gewoon de mindset, went vanzelf.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Relaxed rijden wordt voor mij met name door het verkeersbeeld bepaald en niet de snelheid.
Op een rustige autobaan of autoroute kan 160kpu ook zeer relaxed rijden. Vanaf 200kpu wordt het rap minder voor mij. Kleffe handjes :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Mooi verteld Ger :)
Mijn rechter voetje is normaal gesproken begrensd op 100 km/u. Ik hoef niet zo nodig hard te gaan, daar links op die stressbaan.
Alle tijd van de wereld, wat is dat toch lekker.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Zo'n bus gaat toch ook niet veel harder?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1226
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

zondagochtend met mooi droog weer was het heel relaxed rijden. Geen centje pijn.
alleen even pech bij de brug Hamburg

Op de heenreis inderdaad veel baustelle en woensdags is het veel drukker.
Dus minder relaxed.

Ik vind het lawaai heel erg mee vallen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Carfreak schreef:Zo'n bus gaat toch ook niet veel harder?
De S60 ook niet ;)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

valser schreef: Naar mijn ervaring is 150/160 per uur alles behalve 'relaxend'. Ook niet in D. Welke auto je ook rijdt, de snelheid blijft de snelheid, en ik ervaar snelheden boven de 140 als onveilig en vermoeiend.
Het verschil met langzaam verkeer (truckers!) is gewoon te groot om nog beheersbaar te zijn in geval van onverwachte manoeuvres. Bochtige trajecten zoals die vaak in het heuvelachtige buitenland voorkomen vormen nog een extra complicatie bij hoge snelheden; zelfs een flauwe bocht wordt een scherpe op snelheid.
De Duitse Autobahn is erg a-relaxed rijden; de ronduit idiote snelheden die daar worden gereden hebben niets met ontspannen rijden te maken en nog minder met veiligheid en het milieu. De tijd die je denkt te winnen verlies je bij de pomp. Snelheidverschillen zijn te groot, de vele wegopbrekingen zorgen voor een 'jojo-effect'. Steeds weer op het gas, steeds weer remmen. Verder is Duitsland een dichtbevolkt land met bijbehorende drukte.
Los hiervan neemt het geluidsniveau erg toe bij sneller rijden (in de auto), niet comfortabel, zeker in een relatief lawaaige Volvo.
Klopt die ervaring heb ik ook met mijn vorige V70n die zich in geen enkel opzicht kan meten met de huidge XC60 awd.
Snelle lastwisselingen met FourC en 19" velgen brengen hem niet van de wijs, de V70 met nivomat begonnen gevaarlijk te deinen bij 150/160 terwijl de XC bij 200 snaarstrak is.
Onderstel is totaal niet te vergelijken met een V70N, ook de remmerij is vele malen constanter dan mijn vorige auto.
Juist jouw houding kom ik tegen in Dld onder het mom ik haal in en de rest duikt maar in de remmen.
Tussen Hamburg en Visbeck 1 baustelle gezien en heb gewoon lekker kunnen doorrijden.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

JeroenSpock schreef: Mooi verteld Ger :)
Mijn rechter voetje is normaal gesproken begrensd op 100 km/u. Ik hoef niet zo nodig hard te gaan, daar links op die stressbaan.
Alle tijd van de wereld, wat is dat toch lekker.
De door jou gebruikte-, en mij bekende, rijstijl heeft inderdaad wel (enige) invloed gehad. 7 ruggen aftikken voor een motor revisie was de andere motivator om, koste wat het kost, het blok niet nog een keer in de soep te laten draaien. Let wel, af en toe krijgt hij best wel even de gelegenheid de bennen te strekken op de particuliere "Rennstrecke" A31. even de boel doorblazen en dan weer de drukmop de knop.
En 200 km/h, reken dat voor de aardigheid nu eens om naar m/sec en vraag je dan eens af waar je in hemelsnaam mee bezig bent.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1226
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

hallo allen

boete binnen. Nog niet zo blij geweest met een boete

Valt enorm mee

€ 20,00

mocht er blijkbaar 100 en reed gecorrigeerd 112.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kiek an, nette bedragen voor een voutje wat zo gemaakt is..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Netjes, in Belgie starten ze vanaf 55 euro, zelfs voor 1km te snel...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Dat valt mee :-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

In Duitsland zijn deze boetes nog correctief voor de autobestuurder, in Nederland deel van het salaris van de landsbestuurders :police:
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

ufovolvo schreef: In Duitsland zijn deze boetes nog correctief voor de autobestuurder, in Nederland deel van het salaris van de landsbestuurders :police:
Er is wel meer goed aan dat land, alhoewel mutti soms buiten de lijntjes gaat gaan wij komende zondag even via Zwarte Meer, Haselunne en Furstenau een tourtje maken richting Osnabrück.
Kop Glühwein en een kaasspies op de kerstmark en weer naar huis.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Osnabrück, leuke stad. Parkeer in de Altstad zodat je eerst het historische deel door loopt. Erg mooie gevels.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Carfreak schreef: Osnabrück, leuke stad. Parkeer in de Altstad zodat je eerst het historische deel door loopt. Erg mooie gevels.
Dank voor de tip, Osnabrück nog niet gezien terwijl het op een 1:15 rijden ligt, wel veel langs gekomen vroeger.
Ritje binnendoor over Furstenau is leuk rijden..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”