S90 3.0 handgeschakeld geleverd?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

broker schreef: Overigens nog een tip: als het om een auto op LPG gaat let er dan op dat er ofwel een goede LPI( gasinspuiting)installatie inzit of een computergestuurde dampgasinstallatie. Deze beide installaties doen het perfect in deze auto. Zit er echter een installatie met een gewone verdamper en mengstuk in, dan laat de auto staan, want grote ellende zal je dan achtervolgen.
Groeten, Jan Snijder
Hoe dat zo, Jan?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Smiley
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.12.2006 - 10:54
Locatie: Arnhem

Deze heeft 160.000 km op benzine afgelegd en ik denk niet dat ik dat ga omzetten naar gas. Wij zullen maximaal zo'n 12.000 km per jaar rijden en dat is wel te behappen op benzine. Inbouwen gas en dat dan weer terug verdienen gaat een flink tijdje duren met deze km's.
Wel heel erg dank voor je tip. Nu ga ik slapen, is het eerder morgen :bday:
broker
3rd Gear member
Berichten: 269
Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29

Paul,

de zescilinder in lijn heeft met een gewone verdamper snel last van enorme backfire's als de kleppen en ontsteking niet in perfecte toestand zijn. Een vriend van mij heeft een 960 gehad met zo'n installatie en heeft in anderhalf jaar een totale horror meegemaakt. De auto werd verkocht door een officiële volvo-dealer in Sneek, deed het probleem af , dat gebeurt wel vaker,een plofje......................
Na een half jaar een dusdanige backfire dat het complete inlaatspruitstuk van de motor aflag. Ten einde raad ook nog een koprevisie van € 2000,= laten doen. Hielp niets. Alle slangen toen maar los erop gedaan. Dan knalde tenminste alleen maar een slang los i.p.v. het complete uitlaatspruitstuk.De auto was uit 1996 en had maar 150000 km gereden. Heeft de dealer voor de geschillencommisie van de Bovag gesleept, zonder resultaat. Volvo Nederland liet deze trouwe Volvo rijder ( al ruim 20 jaar niets anders gereden) ook hangen en het uiteindelijke resultaat was dat hij de auto van ellende maar verkocht heeft en nu al twee jaar in een Mercedes diesel rijdt. Vraag ook maar eens bij Carlo na, die kan je ook sappige verhalen over zespitters met een gewone gasinstallatie vertellen. En het is verschrikkelijk jammer dat op zo'n manier een fantastische auto wordt omgebouwd tot gediplomeerd ellendekip.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
Smiley
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.12.2006 - 10:54
Locatie: Arnhem

En dan nu het verslag....

Een fantastische auto, motorisch en schakelbak helemaal in tiptop staat. Zitten wel dingen aan die moeten gebeuren; rechter stoel wordt niet verwarmd, speaker rechtsachter is kapot, linker verstraler ligt in puin, banden moeten alle 4 vervangen worden, bestuurdersstoel bekleding aan de zijkant losgescheurd en heeft toch wel meer gebruikerssporen dan ik in 1e instantie zag.
Wilde wel 3 banden (i.p.v. 4) vervangen (geen A-merk!!) en de verstraler maar niks doen aan de schade er omheen en aan de speaker en stoelverwarming deed ie ook niks. Daarbij komt dat ie niet 5.350 maar opeens 5.750 + 250 afleverkosten vroeg.
Tsja, toen ging ie ineens over mijn budget (mede door de tranentrekkende inruil die hij bood voor de Suzuki) en gaan we dus geen S90 rijden.

Als iemand interesse heeft in deze auto, hij staat in Ede bij (www) van der Laak (.com) De eigenaar is nogal stug in de onderhandeling...

Jammer voor mij.

Als iemand nog een mooie Volvo weet (850 of 960) liefst een estate voor rond de 4.500 of 5.000 houdt ik me aanbevolen...
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jammer,
Voor dat geld moet gewoon alles het doen. Slechte beurt van de handelaar.

Misschien voor een handigerd onder ons.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Smiley
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.12.2006 - 10:54
Locatie: Arnhem

Dat is inderdaad een mooie maar nog meer over mijn budget!!

En deze? Kent iemand die, ik hoorde van hun dat er al 2 kijkers waren geweest (wellicht forum leden???)

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N

Beetje zelfde auto maar dan automaat en geen S90 maar een 960 en niet uit '97 maar uit '95
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Zo te zien aan de knipperlichten een USA import (dus 185.000 mijl?)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Smiley
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.12.2006 - 10:54
Locatie: Arnhem

Wat is er met de knipperlichten dan? Hoe herken ik een US of een EU versie? En wat is een Stockholm uitvoering? En kan het kwaad om met een US uitvoering rond te rijden? Pfhoe wat een hoop vragen weer... #-o
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

bart simpson schreef:
mbroeren schreef:6000 euro (13000 gulden) voor een V90 model 98

Jij bedoelt het verschil tussen een 3.0 en een 2,5?
Nee, heb thuis de folder nog wel liggen, er stond mij een bizar prijsverschil bij voor een verwaarloosbaar verschil van 5 km/uur in top en 1 sec. van 0-100, en dat die ƒ 13.000,-- het bedrag was kan idd best.
Weet je wat een bizar prijsverschil was? In 1990 werd de 960 geïntroduceerd als 3.0 én als turbo diesel ic (de bekende D24TIC). Volgens mij is die dieseluitvoering slechts enige dagen leverbaar geweest want het prijsniveau was waanzinnig, want:
960 3.0 sedan ƒ117300, estate ƒ122800 (204pk, 267Nm) (beide immer met automaat)
960 TD ic sedan ƒ119600, estate ƒ125100 (122pk, 235Nm) (beide immer met automaat)

Diezelfde diesel werd ook geleverd in de 940-serie. Ietsjes simpeler en in sedan zonder multilink as. De prijzen? Komtie:
940 GLE TD ic sedan ƒ82700, estate ƒ88200 (122pk, 235Nm) (automaat +ƒ4250).
Dus ƒ32650 voor het typeplaatje '960', de alu motorkap en luxere uitrusting :(
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Smiley schreef:Wat is er met de knipperlichten dan? Hoe herken ik een US of een EU versie? En wat is een Stockholm uitvoering? En kan het kwaad om met een US uitvoering rond te rijden? Pfhoe wat een hoop vragen weer... #-o
Een US zou je kunnen herkennen aan de oranje reflectoren in de clignoteurglazen voor, maar een mijlenteller en of graden fahrenheid zijn voor mij een betrouwbaarder indicator
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

een US-uitvoering heeft geen clignoteurs op de spatborden, maar een embleem 'Volvo'.... ook herkenbaar.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Als je het kenteken bij de rdw opzoekt zie je ook dat ie pas later in nederland op de weg gebracht is.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

In 1990 werd de 960 geïntroduceerd als 3.0 én als turbo diesel ic

HUH? in Nederland?

Ik heb hier een plaatje van de introductie..
en inderdaad!


Afbeelding

volgens mij heeft er NOOIT een 960 diesel bestaan.
maar het is inderdaad waar!

ik ben benieuwd hoeveel er zijn in NL..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Maurice Pierik schreef:
960 3.0 sedan ƒ117300, estate ƒ122800 (204pk, 267Nm) (beide immer met automaat)
960 TD ic sedan ƒ119600, estate ƒ125100 (122pk, 235Nm) (beide immer met automaat)
Dat zijn de prijzen wel iets gezakt:

Prijzen in 1996:

Voor 960 sedan 2.5 24V f74.950,-- +automaat f4.000,--
Voor 960 sedan 3.0 24V f93.900,-- automaat standaard
Voor 960 estate 2.5 24V f79.550,-- +automaat f4.000,--
Voor 960 estate 3.0 24V f98.500,-- automaat standaard

Maar hier komt nog wel het een en ander bij zoals:

bekleding/velgen en extra uitrusting! minimaal f5.300,-- en maximaal f12.000,--

En dan de extra's nog......

De stockholmuitvoering kost max. f117.000,-- voor de 3.0 versie.

En de 960 executive:

level 1 f136.750,--
level 2 f149.750,--
level 3 f167.500,--

Zo, ben u weer helemaal bij!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Smiley
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.12.2006 - 10:54
Locatie: Arnhem

Dit krijg ik te zien bij de kenteken check... Lijkt er inderdaad op dat ie is ingevoerd. Hoe kan je de kilometers checken bij een invoerauto van voor de invoer? Zeker alleen als de boekjes er bij zitten...

Kenteken 57-GJ-VR
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming 960 3.0 I 24V AUT.
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2922 cm3
Vermogen 150 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
Massa leeg voertuig 1.490 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.960 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 11682

Datum eerste afgifte Nederland 12-12-2000
Datum eerste toelating 22-08-1995
Datum aanvang tenaamstelling 03-02-2006

Vervaldatum APK 19-01-2007

Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 700 kg
- geremd 1.600 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Ziet er ook leuk uit, succes morgen, ben benieuwd
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Gebruikersavatar
mbroeren
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08

ik zou korting bedingen omdat het aantal personen niet overeenkomt met de brochure....

Lijkt een gaaf ding, één puntje van aandacht: mijn 780 kwam ook uit de US en daar zaten US-koplampen in (de zg sealed beam lights). Officieel is dat in Nederland niet toegestaan en hij kan er op afgekeurd worden (bij een steekproef dus dat hij nu goedgekeurd is, zegt niets). Omdat deze units voor de 780 een vermogen kostten, werd mijn apk met een leen/ruil-setje gedaan. Ik heb geen idee wat koplampunits voor de 960 kosten, maar Volvo kennende zal het niet goedkoop zijn en op de sloop vind je ze ook niet omdat daar de auto's staan die de units in diggelen achtergelaten hebben bij het ongeluk waardoor ze op de sloop kwamen.

Succes met de mogelijke aankoop!
Gebruikersavatar
Smiley
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.12.2006 - 10:54
Locatie: Arnhem

Het is een belgische 960, dat hadden jullie niet gedacht hè? Hij is indertijd verkocht door een Volvo dealer in Den Haag, naam is me even ontschoten. Eigenaar woonde in Belgie en heeft 'm op Belgisch kenteken laten leveren. Is in 2000 weer in NL komen wonen nadat zijn vrouw was overleden en heeft 'm dit jaar ingeruild bij dezelfde Volvo dealer en die heeft 'm aan deze garage verkocht in de handel. De gehele historie is bekend met documenten

Kortom ik heb 'm gekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zaterdag ga ik 'm halen, foto's volgen later..
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Gefeliciteerd :occasion7: :occasion5: :greenjumpers:

wel shit dat je er nog 7 dagen op moet wachten, maar daar kom je ook wel overheen nietwaar.

graag zien we foto's als hij in jou bezit is nogmaals gefeliciteerd

gr
Gideon
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”