Keeringen nokkenassen vervangen 5 cil whiteblock

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Apox
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51

Bij olieverlies langs nokkenaskeerringen aan de vvt's; is dit meestal een probleem.
Bij het volgen van vida uitleg is er ook mogelijkheid om het mis te doen.

Dit is een manier om de keerringen te vervangen als alles goed draait en op voorhand niet mis staat.

Foto's zeggen meer dan uitleg. Dus bij deze een foto howto...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Apox
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51

Gebruik special tool om keerring op zijn plaats te zette.

Bij monteren van poulie, zorgen dat de Markeringen die zijn gemaakt overeen komen nadat de bout op moment is vastgedraaid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Apox op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Apox
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51

Bij een vaste poulie kan je een markering op nokkenas zetten en op de poulie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Apox op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik zie niet hoe je nu de poelie hebt gemarkeerd,zie maar 1 krasje.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Apox
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51

Mja; er zijn er 2; maar natuurlijk niet zichtbaar.

Maar niet teveel op mijn punten focusen, sinds de verdraaibare hoek niet altijd hetzelfde is.
Laatst gewijzigd door Apox op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Maar wat is "aangetorqed"
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

de bouten op moment vastgedraaid.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Paar kleine details nog..
Vermeld ook dat de merktekens op het krukastandwiel en oliepompdeksel overeen komen.
Het nokkenastandwiel moet naar rechts gedraaid worden tegen de aanslag aan als de torxbout vast zit.
Draai de tandwiel boutjes iets los en monteer dan de riem..zorg dat het merk op het tandwiel overeen komt met de plastic kap.
Span de riem met de riemspanner.
Draai vervolgens de boutjes weer vast van het tandwiel..
Apox
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51

Perfecte aanvulling
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”