Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Soms kan het ook handig zijn om de auto iets scheef te zetten..... Wil wel eens werken.... loopt de vloeistof 1 kan op......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Handige tip. Zelf nooit aan gedacht.Hans oet Twent schreef: Soms kan het ook handig zijn om de auto iets scheef te zetten..... Wil wel eens werken.... loopt de vloeistof 1 kan op......
Bij sensor vervangen kwam er bij mij bijna niets uit.
Voor de zekerheid had ik er wel doeken omheen/onder om nattigheid in de dynamo te voorkomen.
Maar geen verschil vernomen na het vervangen van de sensor.
Sensor is wel te controleren door de weerstand te meten bij verschillende temperaturen.
Moet je natuurlijk wel weten wat de weerstand moet zijn de temperaturen.

Thermostaat vervangen had dus wel een positief resultaat.
Mooi dat dakje nu stiller is.
Meer reden om me daar ook nog eens in te verdiepen.
Laatst gewijzigd door hvt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Het dak rammelt nu alleen nog een beetje aan de kant waar ik niets aan heb gedaan. Het is alleen de vraag of ik het irritant genoeg vind om dezelfde operatie aan de andere kant ook te doen om het glas strakker aan de constructie de kunnen schroeven in de hoop dat dit het oplost. Voor nu blijf ik er van af. Maar ik weet dat ik de materialen heb om het onderhanden te kunnen nemen als het toch weer begint te kriebelen. Maar dan moet het eerst beter weer worden 


S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Vandaag het luchtfilter maar vervangen. Van de zomer al een keer flink uitgeschud en de stofzuiger er op gezet, vandaag toch alvast maar een nieuwe in geschoven. Het was zulks lekker weer...

Verder de vloeistoffen gecontroleerd, en het olieverbruik valt ook reuze mee. Een halve liter op 5000km is niet slecht...
En als laatste een paar druppels superlijm tussen de delen van de Chinese klapsleutel laten vallen. Die kwamen te regelmatig los van elkaar. Lijkt nu een stuk steviger...

Verder de vloeistoffen gecontroleerd, en het olieverbruik valt ook reuze mee. Een halve liter op 5000km is niet slecht...
En als laatste een paar druppels superlijm tussen de delen van de Chinese klapsleutel laten vallen. Die kwamen te regelmatig los van elkaar. Lijkt nu een stuk steviger...

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Afgelopen weekend de 222.222km gepasseerd. Op naar de 333.333 

Verder vandaag mezelf getrakteerd op een nieuwe airbag. Gewoon omdat ik daar zin in had




Verder vandaag mezelf getrakteerd op een nieuwe airbag. Gewoon omdat ik daar zin in had




S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Dit is een grijs stuur. De witbalans op de tweede foto is iets anders dan de eerste volgens mij en daarom lijkt hij anders van kleur...
Ik heb dus alleen de airbag vervangen. Het stuur is nog dezelfde (maar is niet meer de originele, want die was helemaal versleten...)
Ik heb dus alleen de airbag vervangen. Het stuur is nog dezelfde (maar is niet meer de originele, want die was helemaal versleten...)

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik wilde 'm een beetje opfleuren. En vind het nieuwe logo een stuk mooier.
Dus nee, geen goede reden, maar wel een leuke

Dus nee, geen goede reden, maar wel een leuke


S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Het afgelopen weekend en vandaag het één en ander aan de auto kunnen doen om 'm verder in concours staat te brengen (kuch, bijna dan...).
O.a. de volgende dingen gedaan:
- Ik wist niet hoe lang het geleden was dat de bougies vervangen waren, dus preventief deze maar gewisseld voor nieuwe Volvo bougies. Zoals je op de foto kunt zien heeft de auto in het verleden rond de olie vuldop flink kunnen lekken waardoor de bougies behoorlijk groezelig waren, maar gelukkig waren de contacten nog mooi grijs.

Het zal wel inbeelding zijn, maar ik heb wel het gevoel dat de motor iets mooier loopt. Ook het verbruik lijkt iets lager, maar dat zal echt wel tussen mijn oren zitten
Bij nadere inspectie van de olievuldop bleek het rubber daarvan ondertussen kei en keihard te zijn, en al flink ingescheurd:

Geen overbodige luxe om daarvoor bij de dealer een nieuw rubbertje te halen, de dop eens flink schoon te maken (remmenreiniger to the rescue) en nu een duidelijk beter afsluitende dop te hebben.

Lekken deed de dop sinds de intake flush van vorig jaar al niet meer, maar het kon duidelijk geen kwaad...
En een nieuw rubber koordje gezet op de tankdop. Kan die weer lekker bungelen tijdens het tanken:

Verder afgelopen weekend toen de auto op de brug stond meteen ook de voorste stabilisator stangen vervangen en de remvloeistof ververst. (Daar geen foto's van, had mijn handen vol
). Ook meteen weer een lik vet aan de uitslagbegenzers gesmeerd, waardoor het kraken tijdens het sturen op lage snelheid ook weer weg was.
En toen was het tijd voor het volgende project. De auto schokte nog steeds best heftig tijdens het rijden als ik het gas los liet en daarna weer op het gas ging. Na eerder al de bovenste en de onderste motorsteunen te hebben vervangen op zoek naar de volgende mogelijke dader. Met dank aan Tom die wees op het feit dat de torque-bar boven de motor (de zwarte stang die dwars over de motor loopt, tussen de veerpoten in, en waaraan de bovenste motorsteun vast zit) veel meer dan normaal speling had. Deze ging veel te makkelijk heen en weer.
Na wat onderzoek op de verschillende fora gezien dat het vervangen van de steunen waarin de torquebar vast zit aan de veerpoot-torens wisselende resultaten zou geven. Een goedkoop alternatief leek om in de bestaande steunen een IPD poly bus (IPD110933) te zetten, waardoor deze een stuk stugger zouden worden. Dus snel bij European Tuning een mooi blauw setje opgehaald, en vol goede moed aan de beloofde 10 minuten installatie tijd begonnen...

Helaas bleek ik toch een iets andere steun te hebben dan waarvoor de inserts gemaakt waren. Na een tijdje prutsen (de handleiding zei heel simpel: schuif ze aan de onderkant in de steun en schroef ze vast) de steun losgehaald en er achter gekomen dat er echt totaal geen ruimte was om die inserts in te plaatsen. Blijkt dat ik dus nog de oude variant te hebben. Oh well, dus ook meteen maar twee nieuwe steunen besteld waar die inserts wel in zouden passen.

Rechts de oude 2001 variant, en links de nieuwe zoals die volgens mij vanaf 2002 is toegepast. Duidelijk veeeeeel meer ruimte om er een poly insert in te plaatsen.
Na inderdaad 10 minuten werk zaten ze er nu wel zo in:

En inderdaad: een hele grote verbetering! Vooral die irritante schok bij het lossen en opnieuw gas geven is bijna helemaal weg. Als ik er echt op let voel ik het nog wel een beetje, maar de verbetering is enorm. Geslaagd project dus. En ja, ik had nog kunnen proberen met alleen de nieuwe steunen, zonder de inserts, maar aangezien ik ze toch had...
O.a. de volgende dingen gedaan:
- Ik wist niet hoe lang het geleden was dat de bougies vervangen waren, dus preventief deze maar gewisseld voor nieuwe Volvo bougies. Zoals je op de foto kunt zien heeft de auto in het verleden rond de olie vuldop flink kunnen lekken waardoor de bougies behoorlijk groezelig waren, maar gelukkig waren de contacten nog mooi grijs.

Het zal wel inbeelding zijn, maar ik heb wel het gevoel dat de motor iets mooier loopt. Ook het verbruik lijkt iets lager, maar dat zal echt wel tussen mijn oren zitten

Bij nadere inspectie van de olievuldop bleek het rubber daarvan ondertussen kei en keihard te zijn, en al flink ingescheurd:

Geen overbodige luxe om daarvoor bij de dealer een nieuw rubbertje te halen, de dop eens flink schoon te maken (remmenreiniger to the rescue) en nu een duidelijk beter afsluitende dop te hebben.

Lekken deed de dop sinds de intake flush van vorig jaar al niet meer, maar het kon duidelijk geen kwaad...
En een nieuw rubber koordje gezet op de tankdop. Kan die weer lekker bungelen tijdens het tanken:

Verder afgelopen weekend toen de auto op de brug stond meteen ook de voorste stabilisator stangen vervangen en de remvloeistof ververst. (Daar geen foto's van, had mijn handen vol

En toen was het tijd voor het volgende project. De auto schokte nog steeds best heftig tijdens het rijden als ik het gas los liet en daarna weer op het gas ging. Na eerder al de bovenste en de onderste motorsteunen te hebben vervangen op zoek naar de volgende mogelijke dader. Met dank aan Tom die wees op het feit dat de torque-bar boven de motor (de zwarte stang die dwars over de motor loopt, tussen de veerpoten in, en waaraan de bovenste motorsteun vast zit) veel meer dan normaal speling had. Deze ging veel te makkelijk heen en weer.
Na wat onderzoek op de verschillende fora gezien dat het vervangen van de steunen waarin de torquebar vast zit aan de veerpoot-torens wisselende resultaten zou geven. Een goedkoop alternatief leek om in de bestaande steunen een IPD poly bus (IPD110933) te zetten, waardoor deze een stuk stugger zouden worden. Dus snel bij European Tuning een mooi blauw setje opgehaald, en vol goede moed aan de beloofde 10 minuten installatie tijd begonnen...

Helaas bleek ik toch een iets andere steun te hebben dan waarvoor de inserts gemaakt waren. Na een tijdje prutsen (de handleiding zei heel simpel: schuif ze aan de onderkant in de steun en schroef ze vast) de steun losgehaald en er achter gekomen dat er echt totaal geen ruimte was om die inserts in te plaatsen. Blijkt dat ik dus nog de oude variant te hebben. Oh well, dus ook meteen maar twee nieuwe steunen besteld waar die inserts wel in zouden passen.

Rechts de oude 2001 variant, en links de nieuwe zoals die volgens mij vanaf 2002 is toegepast. Duidelijk veeeeeel meer ruimte om er een poly insert in te plaatsen.
Na inderdaad 10 minuten werk zaten ze er nu wel zo in:

En inderdaad: een hele grote verbetering! Vooral die irritante schok bij het lossen en opnieuw gas geven is bijna helemaal weg. Als ik er echt op let voel ik het nog wel een beetje, maar de verbetering is enorm. Geslaagd project dus. En ja, ik had nog kunnen proberen met alleen de nieuwe steunen, zonder de inserts, maar aangezien ik ze toch had...

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hmmm, dat is dan wellicht ook voor die van mij nog eens handig om te doen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ja, en voor €16 ook een niet al te duur experiment...Oceanracer schreef: Hmmm, dat is dan wellicht ook voor die van mij nog eens handig om te doen!

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Gewoon omdat ik ze mooi vind, ook de handgrepen maar voorzien van de R variant lederen handgrepen met bijpassend blauw stiksel:



S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26915
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Netjes! Maakt de deur een heel stuk chiquer
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Nee, helaas vind je dit soort onderdelen niet vaak in fatsoenlijke staat bij onze geliefde slopers. Dus nee, ik heb een bestelling bij de dealer geplaatst voor twee nieuwe...jpwg001 schreef: Mooi hoor... Bij Marans gescoord?

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Gek genoeg zijn R-onderdelen nieuw soms goedkoper dan normale onderdelen.Maar in dit geval omdat het een kunststof deel is, welke overtrokken is met gestikt leder was de normale een paar tientjes goedkoper. Maar een kniesoor... 

Laatst gewijzigd door arnoud op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
...die daarover zeurt.
Ben benieuwd naar de nieuwprijzen voor een compleet sportstuur...
Ben benieuwd naar de nieuwprijzen voor een compleet sportstuur...
Laatst gewijzigd door jpwg001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Wel aan zitten denken, maar nog nooit durven vragen. Mijn verwachting is dat ik voor een nieuw R-stuur tegen de €500 kwijt zal zijn.
Dus dat gaan we voorlopig even niet doen. Het stuur wat ik heb is nog in top-staat, eerst gaan we wat centen steken in vervanging van het kleppenhuis van de automaat. Dat staat over twee weken op het programma. Daarna nog een keer uitlijnen en hij moet er klaar voor zijn om binnenkort voor woon-werk verkeer ingezet te gaan worden...
Dus dat gaan we voorlopig even niet doen. Het stuur wat ik heb is nog in top-staat, eerst gaan we wat centen steken in vervanging van het kleppenhuis van de automaat. Dat staat over twee weken op het programma. Daarna nog een keer uitlijnen en hij moet er klaar voor zijn om binnenkort voor woon-werk verkeer ingezet te gaan worden...

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green