Hallo,
n.a.v. de apk zijn de draagarmen vervangen, rubbers waren erg versleten.
Nu begint de auto erg te trillen. Dit begint een klein beetje bij ongeveer 60 km/uur wordt erger naar mate je harder gaat rijden. Boven de 140 is het echt erg.
Auto is opnieuw uitgelijnd, 2 maal gebalanceerd.
Heb de banden van voor naar achter verplaatst......nog steeds hetzelfde euvel.
Waar kan dit aan liggen?
het betreft een V70 2.4D uit 2003 met 320.000 km op de teller
Ik heb het idee dat het voor het vervangen van de draagarmen niet zo was.....??
Groet Frank
trillen na vervangen draagarmen
- Johan s60
- 6th Gear member
Is er soms een fout gemaakt tijdens demonteren vd aandrijf-assen, als deze te ver naar buiten zijn gekomen, vallen de kogels eruit, als deze niet goed zijn terug geplaatst gaat de as stuk.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
Ik heb net even gevoeld of er speling op de assen zit, de rechter as heeft niets, de linker as kan ik een paar mm in en uit bewegen.
Hoe controleer ik of de kogels nog op zijn plek zitten? en als er 1 uitligt, dan moet ie ergens los in de hoes liggen??
Hoe controleer ik of de kogels nog op zijn plek zitten? en als er 1 uitligt, dan moet ie ergens los in de hoes liggen??
- Johan s60
- 6th Gear member
Goed controleren kan eigenlijk alleen door ze uitelkaar te halen, dat er wat speling in de lengte richting vd (buitenste) as zit is niet erg, maar helemaal geen speling baart me meer zorgen.
Hoe is het trillen begonnen? eerst heel erg en toen wat minder?, stuurt de auto ook zwaarder?
Hoe is het trillen begonnen? eerst heel erg en toen wat minder?, stuurt de auto ook zwaarder?
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Johan s60
- 6th Gear member
Kan je proberen, houdt er wel rekening mee dat het wiel de dubbele snelheid krijgt dan wat er op de teller staat, (althans als je links en rechts apart laat draaien) dus wil je 80 km/h nabootsen dan moet je 40 km/h op je teller draaien enz.
Links en rechts apart testen wellicht krijg je een indicatie aan welke kant het zit.
Omdat het al bij lage snelheid (60 km/h) begint denk ik niet aan onbalans in de wielen.
Waar heb je de reparatie uit laten voeren?, terug gaan met deze klacht is geen schande.
Links en rechts apart testen wellicht krijg je een indicatie aan welke kant het zit.
Omdat het al bij lage snelheid (60 km/h) begint denk ik niet aan onbalans in de wielen.
Waar heb je de reparatie uit laten voeren?, terug gaan met deze klacht is geen schande.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Heb nog eens zitten googlen en proberen logisch na te denken.....
Zou het kunnen dat door de nieuwe draagarmen (oude waren de rubbers echt van verrot) de wielen een nogal andere stand hebben gekregen (was nogal de moeite volgens de uitlijner) dat de stand ten opzichte van het blok nu zo is gewijzigd,
dat ik daarom deze problemen ervaar??
Ik heb het vermoeden dat als de rubbers van de draagarmen zo verrot zijn wellicht ook de rubbers in de motorsteunen in gezakt zijn.
Kan iemand mij vertellen welke motorsteunen er in zitten? En waar ik ze kan vinden op mijn auto? (2.4 D5 aut.)
Wil dit heel graag controleren.
Zou het kunnen dat door de nieuwe draagarmen (oude waren de rubbers echt van verrot) de wielen een nogal andere stand hebben gekregen (was nogal de moeite volgens de uitlijner) dat de stand ten opzichte van het blok nu zo is gewijzigd,
dat ik daarom deze problemen ervaar??
Ik heb het vermoeden dat als de rubbers van de draagarmen zo verrot zijn wellicht ook de rubbers in de motorsteunen in gezakt zijn.
Kan iemand mij vertellen welke motorsteunen er in zitten? En waar ik ze kan vinden op mijn auto? (2.4 D5 aut.)
Wil dit heel graag controleren.