Chiptuning XC70 D5 185PK 2009 - automaat

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
djwit
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.01.2017 - 20:20

Voor mijn XC70 zou ik graag advies willen wat de beste tuning zal zijn.

De reden dat ik zou willen laten tunen is niet zozeer meer vermogen of zuinig rijden, maar ik heb met nadruk de wens om de motor wat minder te voelen “nagelen” bij stationair en het accelereren wat soepeler te laten verlopen.

Vanzelfsprekend, als dit wordt gecombineerd met een toename van koppel is dat prima.

Ik lees met name reacties op het gebied van vermogenstoename, maar welke tuner kan ik het beste nemen voor mijn wens?
Gebruikersavatar
MichelV70
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
Locatie: Tienhoven

Forum sponsor http://www.volvotune.nl/ kan ik je uit ervaring aanbevelen, Obbe bellen of mailen en je krijgt perfecte uitleg.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Hoi Djwit,

Inderdaad, ik zou even naar volvotune mailen of bellen.
Ik ben vorige week met dezelfde motor geweest voor een aangepaste software. Daarnaast heb ik ook het eea aan mijn hardware laten aanpassen, waar onder de EGR.
Obbe maakt de mapping naar wens, dwz, puur power, of juist eco. Ik ben voor de powermap gegaan, waardoor ik op 230pk zit, en 550 Nm. Voor de prijs hoef je het niet te laten en echt een merkbaar verschil.
www.volvotune.eu

vr gr
Nick
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”