Hoi Jos,JosB schreef: Mocht er nu echt een probleem zijn met je defrostkanaal dan kun je een aantal zaken testen, als eerste de stand ventilatie met alleen de beide middelste ventilatie openingen open, als je haren nu achter je oren waaien weet je in elk geval dat je systeem netjes werkt en dat je pollenfilter niet verstopt zit.
Als je nu de stand defrost kiest en je sluit alle ventilatie blaasmonden dan zou er een heel behoorlijke bult lucht uit je defrost openingen moeten komen, en aan allebei de kanten ongeveer evenveel.
Bedankt voor de nuttige info!! Ben zojuist gelijk maar even de auto ingedoken en heb jouw tips geprobeert (zonder draaiende motor ivm de buurt :? ).
Met alleen de middelste twee roosters open en de blaasrichtingstand op "blazen naar voren (pijltje recht naar het poppetje wijzend) en de ventilator op 5 komt daar inderdaad een behoorlijke wind uit.
Als ik nu dan op defrost zet met de middelste ook dicht (dus alle roosters dicht) komt er bij het raam wel wat lucht uit maar niet geen harde wind, zoals uit de middelsten. Als ik dan geleidelijk aan de zij en middelste roosters opzet wordt het bij het raam een stuk minder maar niet geheel luchtloos. Ik heb zelf het idee dat het in de midden wat meer waait als aan de zijkanten.
Herkent iemand dit??
Zijn er nog meer testen om definitief uitsluitsel te geven. Ik kan me indenken dat de chefwerkplaats van de dealer (no-offence) al gauw zegt dat alles goed is als ie iets lucht voelt??
Misschien eens een technische dag organiseren lauter en alleen voor dit probleem en dat jij dan voordoet hoe het demonteren moet en dat wij dan allemaal direct meedoen. Een soort van marathon-reparatie??
Moeten een ieder natuurlijk wel eerst met zekerheid weten of zijn ventilatie wel/niet goed werkt!
gr. Edwin.