Hallo, ik heb sinds een paar weken problemen met mijn 240, namelijk dat wanneer hij op bedrijfstemperatuur komt, hij stil valt en niet meer wil starten. Als hij na 15-20 minuten wat afgekoeld is start hij weer perfect.
De bougiekabels en bougies + verdeler zijn ongeveer 5 jaar terug vervangen. Het is een B230k motor.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
240 valt stil op bedrijfstemperatuur
- christophe23
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01.04.2011 - 22:52
- Locatie: België
Volvo C70 2001
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Brandstof relais, bobine, verdeler, bougies -kabels. Bougies is e.a. afhankelijk van de Kilometers en ritjes maar vijfjaar is best lang als je dus veel kilometers of ritjes maakt. Maar meestal valt de auto dan niet helemaal uit. Brandstof relais zou het weleens kunnen zijn
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
- christophe23
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01.04.2011 - 22:52
- Locatie: België
Hallo, ik was nog vergeten vermelden dat hij stil valt als hij dus op temperatuur komt en dan de choke uitzet.
Daarna start hij dus niet meer, hij krijgt wel ontsteking.
Het is een motor met carbu, geen injectie.
Daarna start hij dus niet meer, hij krijgt wel ontsteking.
Het is een motor met carbu, geen injectie.
Volvo C70 2001
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
Volvo 240 1987
Volvo 340 1988
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Vapour lock mss..
Heb bij mijn 164 spacers moeten plaatsen tussen carbu en inlaatspruitstuk, daarmee was het probleem van zeer moeizaam starten bij warme motor opgelost.
Probeer eens brandstofleidingen zo ver als mogelijk van je blok weg te leiden.
Heb bij mijn 164 spacers moeten plaatsen tussen carbu en inlaatspruitstuk, daarmee was het probleem van zeer moeizaam starten bij warme motor opgelost.
Probeer eens brandstofleidingen zo ver als mogelijk van je blok weg te leiden.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
