V60 PIH MY 2016 geleverd!

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Millimetervreter.
5th Gear member

diesel01 schreef: Zo de kneiter, wat een glans.
Mooi hoor.
Nee, is helemaal dof............. :D :D

Gisteren naar de dealer gebracht om de zomerwielen er weer onder te laten zetten en om maar weer het DAB+ na te laten kijken.
Valt nog steeds veel weg.
Volgens de dealer zijn ze er bij Volvo hard aan bezig om een oplossing te vinden, toch wel mijn petje af dat ze al anderhalf jaar hard aan het werk zijn om dit op te lossen....

Ik ben benieuwd vanmiddag O-)
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Millimetervreter.
5th Gear member

Afgelopen dinsdag de V60 bij de dealer neergezet waar een nieuwe V40 CC voor me klaar stond.
De dag erop weer opgehaald.
Tot mijn stomme verbazing zijn er 4 nieuwe Michelins ondergezet omdat er op de "oude" nog maar een profiel van 2.6 mm zat.
Banden hebben er hooguit 30.000 km ondergezeten, echt onvoorstelbaar en voor mij onverklaarbaar hoe dit kan.
Onder mijn vorige auto zaten de zomer sloffen er 80.000 km onder en nog goed.Ik had dit echt niet verwacht, Max Verstappen doet langer met een setje....

Verder hebben ze nu voor de vierde keer nieuwe software geladen voor het DAB+ met hetzelfde resultaat als de eerste drie keer.
Er is nu een bericht naar Volvo gestuurd om het na anderhalf jaar maar hogerop te zoeken.Ik mag toch eindelijk wel een keer verwachten dat dit goed komt, want ik zit me er al veel te lang aan te ergeren.
Nog even gecheckt in de folder maar daar staat toch echt niet dat dit niet functioneert in een V60.
Ik ben benieuwd naar hoelang het één en ander nu gaat duren voordat er contact met me wordt opgenomen.

Wordt vervolgd.
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Rha007
5th Gear member

Ik heb geen ervaring met Michelin zomerbanden, maar 30000km is niet veel.
Wat een ellende met dat dab+, ik hoop dat Volvo nu eens met een goede oplossing komt en dat dit snel gebeurt.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
diesel01
Geartronic member

Ik herken het DAB probleem ook niet met mijn V70.
Wellicht zijn er toch systemen in de pih die storen op DAP.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Tukker999
4th Gear member

Vandaag de V60 gewassen. (alleen water)
Eerste keer wassen sinds de grote poetsbeurt in Kudelstaart.
Klopt Leon, 10 minuten en alles parelt weer.
Ik kijk uit naar onze volgende afspraak om de Honda onder handen te nemen.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik ook Hein, gaat zeker weer een leuke dag worden!
Fijn ook dat de coating en poetsbeurt gebracht heeft wat je ervan verwachtte. :)
Lakfluisteraar.
Millimetervreter.
5th Gear member

Vandaag was het de beurt aan een fraaie A6 van een Volvoforumlid. de eigenaar heeft als hobbyauto deze full option A6 c5 4.2 ltr 8 cylinder.
Ik heb deze auto 5 jaar terug al eens gedaan maar het werd tijd om de A6 in een glasbadje te zetten.
Auto netjes twee keer gepolijst, eerste ronde op de MF pad met Menzerna 400 omdat er toch wel het een en ander te corrigeren viel. Ik ga dit polijstmiddel meer en meer waarderen, geweldige correctie en al glans.
Daarna gefinished met essence op de glosspad. Eigenaar had niet verwacht dat er zoveel glans op zou komen!
Hierna de CQuartz uk en de reload erop. Ruitjes en trims ook uiteraard meegenomen.
Afijn het zwart werd weer zwart en kreeg weer diepte en reflectie. Het was wederom een gezellige dag met zalig resultaat.
Afijn praatjes bij de plaatjes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lakfluisteraar.
Forrest
3rd Gear member

Die staat er weer super bij. Goed werk maat.
BMW 540i xDrive High Executive Touring Sophisto Grau MY2018Afbeelding
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2016Afbeelding
Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015Afbeelding
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding
diesel01
Geartronic member

Poeh mooi hoor.
De mijne gaat, indien het weer goed is, 6 mei gebeuren.
Heb er zin in.
Mooi om te zien dat een ouder type A6 zoo kan glanzen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Millimetervreter.
5th Gear member

diesel01 schreef: Poeh mooi hoor.
De mijne gaat, indien het weer goed is, 6 mei gebeuren.
Heb er zin in.
Mooi om te zien dat een ouder type A6 zoo kan glanzen.
Eigenlijk is het creëren van glans het makkelijkst, als er lak zit krijg je glans, ik kan geen lak poetsen waar het niet zit :) (lees steenslag, diepe krassen etc)
Het lastigste is eigenlijk de correctie stap.

Veel plezier 6 mei, je bent in meer dan goede handen!
Lakfluisteraar.
Forrest
3rd Gear member

Gaat vast goed komen Tom. We hebben wel iets minder goed gereedschap maar ook daarmee lukt het. Wij moeten iets meer geduld hebben. Aan de andere kant, we hebben twee machines. Maar komt sowieso goed, je hebt echt een dankbare kleur.
Millimetervreter.
5th Gear member

Forrest schreef: Gaat vast goed komen Tom. We hebben wel iets minder goed gereedschap maar ook daarmee lukt het. Wij moeten iets meer geduld hebben. Aan de andere kant, we hebben twee machines. Maar komt sowieso goed, je hebt echt een dankbare kleur.
Zeker weten, zoals al gezegd, hij is in meer dan goede handen!!
Lakfluisteraar.
vaudi
5th Gear member

Kom je op een gegeven moment niet door de blanke lak, dit omdat er toch wel diep gecorrigeerd moet worden.
Forrest
3rd Gear member

Als je maar lang genoeg polijst gaat dat zeker een keer gebeuren. Maar over het algemeen polijst je maar een paar micron weg dus zal je niet zo snel door de lak gaan. Het is ook een stukje kennis en ervaring wat je moet hebben en goed gereedschap. Je hebt bijvoorbeeld lakdiktemeters. Je moet niet met bijvoorbeeld een roterende machine even die vouw in het plaatwerk goed en langdurig gaan polijsten. De lak brand er dan letterlijk af.
Rha007
5th Gear member

Schitterend werk weer. Hoelang ben je met dit formaat auto bezig?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Millimetervreter.
5th Gear member

Rha007 schreef: Schitterend werk weer. Hoelang ben je met dit formaat auto bezig?
We zijn hier samen een dag aan bezig geweest, van 08.00 tot 16.00 uur. veel gepraat en gelachen en weinig pauzes :)
Lakfluisteraar.
Millimetervreter.
5th Gear member

Zaterdag was het de beurt aan de Honda Civic hybride van de vrouw van forumlid HeinvdG.
Auto is 7 jaar oud en was nog nooit goed gedetaild. Na de behandeling van de V60 vond Hein dat de Civic ook moest gebeuren en dus gingen we weer een dagje an de slag.
Zoals de eerste foto laat zien heeft de auto een wasstraat verleden maar daar is nu verandering in gekomen!
Op de tweede foto is goed te zien waar de test spot gemaakt is. de voorkant van de motorkap is strak en verderop zijn de krassen nog duidelijk te zien.
Afijn auto eerst gekleid en daarna met V36 op een MF pad gepolijst.De Honda lak is middel hard en de auto liet zich eigenlijk redelijk makkelijk corrigeren.
Hierna een polijstronde op de glosspad met essence en toen in het glas gezet. Wat een glans kwam er toch in het wit en hoe mooi kwam de spikkel weer uit de lak.
Afijn de ruitjes velgen en banden nog gedaan en de Civic kan er weer tegenaan!
Het was wederom een leuke en gezellige dag! Afijn nog een paar plaatjes van het geheel.
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Lakfluisteraar.
Millimetervreter.
5th Gear member

Met nog twee zwart/wit foto's
Lakfluisteraar.
Hans oet Twent
8th Gear member

Donders.........
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Forrest
3rd Gear member

Mooi werk weer maat!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”