Zoals de titel van het topic al zegt ben ik erg benieuwd hoe '1-op-1' uitwisselbaar de onderdelen zijn van de verschillende motoriseringen. Ik heb zelf een S60 1.6 DRIVe en ben benieuwd of ik bijv gemakkelijk de grotere turbo van een PiH kan overzetten (voor meer vermogen en evt meer lucht). Zelfde vraag voor bijv de remmen, kunnen die zo zonder problemen overgenomen worden voor betere remkracht?
Ben erg benieuwd naar het antwoord en eventueel ervaringen!
Hoe uitwisselbaar zijn onderdelen van verschillende motoriseringen?
- Maikel1991
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 05.11.2016 - 20:19
- Locatie: Lelystad
XC60 D4 2014 VEA Momentum Winterline
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
De 1.6 Drive motor is een PSA motor. Waarschijnlijk komt geen schroefje overeen met de Volvo 5-cilinders. Daar kan je helemaal niets van uitwisselen.
Dan kan je nog beter op een Peugeot forum gaan zoeken naar tuning mogelijkheden. Wellicht is wat mogelijk met de 2.0d 4-cilinder
De remmen van een snellere T6 uitvoering kan je denk ik wel monteren als je velgen groot genoeg zijn. PiH heeft een speciaal remsysteem. Wellicht is dat weer lastiger uitwisselbaar
Dan kan je nog beter op een Peugeot forum gaan zoeken naar tuning mogelijkheden. Wellicht is wat mogelijk met de 2.0d 4-cilinder
De remmen van een snellere T6 uitvoering kan je denk ik wel monteren als je velgen groot genoeg zijn. PiH heeft een speciaal remsysteem. Wellicht is dat weer lastiger uitwisselbaar
- Maikel1991
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 05.11.2016 - 20:19
- Locatie: Lelystad
Ohja, voor wat betreft de motor is natuurlijk waar!
Voor de remmen zou het me in feite alleen gaan om schijven en blokken. Hoe gemakkelijk zijn deze over te zetten? (Ik heb 17" Pandora velgen). Meen namelijk gelezen te hebben dat iemand anders deze ook wilde overzetten op zijn wagen!
Voor de remmen zou het me in feite alleen gaan om schijven en blokken. Hoe gemakkelijk zijn deze over te zetten? (Ik heb 17" Pandora velgen). Meen namelijk gelezen te hebben dat iemand anders deze ook wilde overzetten op zijn wagen!
XC60 D4 2014 VEA Momentum Winterline
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Ik denk dat het niet gaat passen.
Ik heb dezelfde velgen.
Bij de V70 staat vermeld: niet voor 17.5" remmen:
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 80840/2013
en bij de V60 staat: niet voor plug-in Hybrid. Ik neem aan vanwege de remmen:
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 99491/2015
Ik heb dezelfde velgen.
Bij de V70 staat vermeld: niet voor 17.5" remmen:
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 80840/2013
en bij de V60 staat: niet voor plug-in Hybrid. Ik neem aan vanwege de remmen:
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 99491/2015
- Doc R
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05
De 1.6 diesel is oorspronkelijk het DV6 PSA blok, EGR en roetfilter daargelaten...
De 2.0 diesel is oorspronkelijk het DW10CTED4 PSAblok, EGR en roetfilter daargelaten...
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/f ... automobile
mbt EGR en filter, Volvo wist t helaas zo te modificeren dat het itt bij Ford en Peugeot niet heel blijft..
De remmen (voor) zijn in te delen in een diameter van 300mm, 316mm en 336mm.
Op de 1.6 DRIVe zitten meest waarschijnlijk de 300mm schijven. Op de remklauw staat een nummer, 316 voor de 17 en 18inch velgen.
Zelf heb ik Oden 16inch voor het winterrubber, past desondanks prima om de 316 klauwen. Van ander 16" durf ik dat niet met zekerheid te stellen.
1.6 DRIVe betekend ook minder uitstoot, fiscaal gezien dus niet oké om breder meer weerstandsrubber te monteren. Vandaar waarschijnlijk het negatief advies.
Daarnaast heeft een bredere band en grotere uitslag. Kan wellicht aanlopen in de wielkast.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications linkje voor de leuk...
Zolang je geen 336 schijven van een XC90/V60PIH gaat monteren, gaan je Pandora's gewoon passen..
De 2.0 diesel is oorspronkelijk het DW10CTED4 PSAblok, EGR en roetfilter daargelaten...
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/f ... automobile
mbt EGR en filter, Volvo wist t helaas zo te modificeren dat het itt bij Ford en Peugeot niet heel blijft..
De remmen (voor) zijn in te delen in een diameter van 300mm, 316mm en 336mm.
Op de 1.6 DRIVe zitten meest waarschijnlijk de 300mm schijven. Op de remklauw staat een nummer, 316 voor de 17 en 18inch velgen.
Zelf heb ik Oden 16inch voor het winterrubber, past desondanks prima om de 316 klauwen. Van ander 16" durf ik dat niet met zekerheid te stellen.
1.6 DRIVe betekend ook minder uitstoot, fiscaal gezien dus niet oké om breder meer weerstandsrubber te monteren. Vandaar waarschijnlijk het negatief advies.
Daarnaast heeft een bredere band en grotere uitslag. Kan wellicht aanlopen in de wielkast.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications linkje voor de leuk...
Zolang je geen 336 schijven van een XC90/V60PIH gaat monteren, gaan je Pandora's gewoon passen..
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
- Maikel1991
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 05.11.2016 - 20:19
- Locatie: Lelystad
Duidelijk, Thanks voor je uitgebreide reactie!
En kan ik de grotere blokken en schijven wel gewoon op mijn huidige remklauwen (laten) monteren of moet ik dan ook andere klauwen hebben?
En kan ik de grotere blokken en schijven wel gewoon op mijn huidige remklauwen (laten) monteren of moet ik dan ook andere klauwen hebben?
Doc R schreef: De 1.6 diesel is oorspronkelijk het DV6 PSA blok, EGR en roetfilter daargelaten...
De 2.0 diesel is oorspronkelijk het DW10CTED4 PSAblok, EGR en roetfilter daargelaten...
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/f ... automobile
mbt EGR en filter, Volvo wist t helaas zo te modificeren dat het itt bij Ford en Peugeot niet heel blijft..
De remmen (voor) zijn in te delen in een diameter van 300mm, 316mm en 336mm.
Op de 1.6 DRIVe zitten meest waarschijnlijk de 300mm schijven. Op de remklauw staat een nummer, 316 voor de 17 en 18inch velgen.
Zelf heb ik Oden 16inch voor het winterrubber, past desondanks prima om de 316 klauwen. Van ander 16" durf ik dat niet met zekerheid te stellen.
1.6 DRIVe betekend ook minder uitstoot, fiscaal gezien dus niet oké om breder meer weerstandsrubber te monteren. Vandaar waarschijnlijk het negatief advies.
Daarnaast heeft een bredere band en grotere uitslag. Kan wellicht aanlopen in de wielkast.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications linkje voor de leuk...
Zolang je geen 336 schijven van een XC90/V60PIH gaat monteren, gaan je Pandora's gewoon passen..
XC60 D4 2014 VEA Momentum Winterline
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
- Maikel1991
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 05.11.2016 - 20:19
- Locatie: Lelystad
Weet iemand of ik mijn standaard 300mm remschijven kan vervangen voor 316mm zonder dat ik de remklauwen e.d. hoef te vervangen?
Beetje extra remkracht is altijd lekker, vooral omdat het prijstechnisch bijna niets scheelt en de remmen er toch aan komen...
Beetje extra remkracht is altijd lekker, vooral omdat het prijstechnisch bijna niets scheelt en de remmen er toch aan komen...
XC60 D4 2014 VEA Momentum Winterline
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack