Ik zit te twijfelen tussen de 140pk bezine en de nieuwe instap diesel, de D van 126pk.
Nu vond ik de benzine ook wel heel fijn rijden, en op papier is de D wel wat trager bij de stoplichtsprint. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld 80-120 sprintjes? omdat de D nogal wat meer koppel heeft zijn deze dan sneller?
Welke is dan fijner, puur gelet op rij-eigenschappen, dus niet op prijs enzo..
Ook zei de dealer tegen mij dat ik beter kon kiezen voor 17" l.m. ipv 16 als voor de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Omdat ik zat met het feit dat hij op hoge snelheden vrij direct op t stuur was...
Is dit ook jullie ervaring?
benzine, diesel
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik zou voor de diesel gaan, die 17" staan gewoon wat beter en stuurt ook nog strakker, die snelheidsafhankelijke stuurbekrachting is heel persoonlijk, hoewel ik het nooit wat vond zou ik nu niet meer zonder willen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 07.12.2004 - 14:10
- Locatie: België kust
ikzelf heb me een 2.4d gekocht van sinds 01/05.
Er liggen 17" op.....
ik doe maar 15.000km per jaar, toch een diesel genomen!
waarom? garagist zei diesel nemen....
moest ik nu opnieuw kiezen, tja....kweet het nog nie.....
t is wel de bedoeling dat ik die chip naar een kleine 180pk...
van wegligging en soepelheid moet je niet klagen, deze bak rijd zaaaaaaappig en draaid goed.
nadelen van de s60 : armsteun had wat langer mogen zijn, te groot draaicirkel, zonneklep boven bestuurder had mogen voorzien zijn van een clip voor de parkeerschijf en wat meer opbergruimte voor bv zonnebril, gsm,....
voor de rest, prima, robuste wagen.
Er liggen 17" op.....
ik doe maar 15.000km per jaar, toch een diesel genomen!
waarom? garagist zei diesel nemen....
moest ik nu opnieuw kiezen, tja....kweet het nog nie.....
t is wel de bedoeling dat ik die chip naar een kleine 180pk...
van wegligging en soepelheid moet je niet klagen, deze bak rijd zaaaaaaappig en draaid goed.
nadelen van de s60 : armsteun had wat langer mogen zijn, te groot draaicirkel, zonneklep boven bestuurder had mogen voorzien zijn van een clip voor de parkeerschijf en wat meer opbergruimte voor bv zonnebril, gsm,....
voor de rest, prima, robuste wagen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Persoonlijk zou ik voor de diesel gaan. Ik heb in de lease met name turbodiesel gereden en dat rijdt gewoon fantastisch.
Op de pk's moet je je niet blind staren, want het koppel van een diesel is bij dezelfde pk's veel hoger. En het koppel bepaald hoe snel je optrekt of doortrekt. Vermogen zegt wel iets over de topsnelheid, maar alles boven de 170 is per definitie illegaal in Nederland dus who cares about pk's.
Ik heb een uitstapje gedaan naar een Clio Williams en rij al weer een tijdje in een T4 op benzine en dat rijdt hartstikke mooi, maar feitelijk heb ik liever een een gechipte 2.4d. Diesel rijdt gewoon veel lekkerder.
Op de pk's moet je je niet blind staren, want het koppel van een diesel is bij dezelfde pk's veel hoger. En het koppel bepaald hoe snel je optrekt of doortrekt. Vermogen zegt wel iets over de topsnelheid, maar alles boven de 170 is per definitie illegaal in Nederland dus who cares about pk's.
Ik heb een uitstapje gedaan naar een Clio Williams en rij al weer een tijdje in een T4 op benzine en dat rijdt hartstikke mooi, maar feitelijk heb ik liever een een gechipte 2.4d. Diesel rijdt gewoon veel lekkerder.
- RrRrR
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23
turbo schreef:Hij is besteld![]()
s60 d 126 pk diesel dus
17"orpheus of otrera (heb een optie op de laatste)
edition
audio/rti line I
season line
black saphire
eind augustus kan ik hem verwachten
Ontzettend netjes... Gefeliciteerd!
Your Dream - Your Mind - Your Goal
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
...fff wachtuh FOTO!!!turbo schreef:Hij is besteld![]()
eind augustus kan ik hem verwachten

VOLVO 440 1.8i '96