Heb gisteren het dashboardlichtje van het verwarmingspaneel vernieuwd .
Om dat te kunnen doen de stekkers los gemaakt en weer geplaatst. Het gevolg was dat de gehele unit op tilt sprong niets deed het meer.
Op de kast gehad en ja hoor de unit was defect. schade post € 661,00 voor de unit. De oorzaak was een defect linkerslot wat ik niet heb laten maken destijds. Dit is gekoppeld aan deze unit en veroorzaakt spanningspieken.
Dus voorkomen is beter dan genezen. Heb je last van een rammelend slot hetgeen een veel voorkomende kwaal is laat het dan maken het bespaart je achteraf veel problemen.
even een dashboardlichtje verwarmingspaneel vernieuwen......
Als ik jou goed begrijp heb je de stekkers los getrokken zonder de accu-spanning er af te halen?
Het is ook niet voor niks dat de accu-pool gemonteerd moet worden met de contactsleutel in stand II, dit om piek spanningen te voorkomen.
(dus bij het verhaal van de combinatie -> unit en deurslot en daardoor piekspanning heb ik mijn twijfels)
Het blijft evenwel l.llig. Deurslot ook nog laten vervangen?
Het is ook niet voor niks dat de accu-pool gemonteerd moet worden met de contactsleutel in stand II, dit om piek spanningen te voorkomen.
(dus bij het verhaal van de combinatie -> unit en deurslot en daardoor piekspanning heb ik mijn twijfels)
Het blijft evenwel l.llig. Deurslot ook nog laten vervangen?
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
De volvo dealer geeft aan dat dit gewoon kan en mag en dat zij dit zelf ook altijd zo doen bij reparaties. Echter doordat het slot defect is en bij het iedere keer open en dicht gaan toch pulsen over de kabel zend. Was dit de oorzaak.
uiteraard heb ik het slot nu ook vervangen. kostte 100,00 bij de sloop. De dahsboardunit kostte bij de dealer 661,00 euries en bij rima 200,00. Was wel zoeken naar exact het juiste nummer. Rima gaf al aan dat deze combinatie veel voorkomt. Al met al weer een boel centjes moeten besteden.
uiteraard heb ik het slot nu ook vervangen. kostte 100,00 bij de sloop. De dahsboardunit kostte bij de dealer 661,00 euries en bij rima 200,00. Was wel zoeken naar exact het juiste nummer. Rima gaf al aan dat deze combinatie veel voorkomt. Al met al weer een boel centjes moeten besteden.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Ook al eens op dit forum gezien dat de koppeling was vervangen en vervolgens was ook verwarmingspaneel defect geraakt in de garage.
Wel vergoed door de garage, die wist ook niet hoe dit kon.
Wel vergoed door de garage, die wist ook niet hoe dit kon.
-
- 2nd Gear member
Ja Streetie, een hoop pleuri's. Maar doordat je bij Rima gekocht hebt ook een hele boel pleuri's gespaard t.o.v. de dealer.
Zo zie je maar weer, een kijkje bij een sloper loont zich. Zeker als ze het onderdeel hebben wat je zoekt.
Zo zie je maar weer, een kijkje bij een sloper loont zich. Zeker als ze het onderdeel hebben wat je zoekt.
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Geenacker in nijmegen is goedkoper, maar had het onderdeel helaas niet.
Rima is helaas de laatste tijd erg duur geworden en prijst zichzelf uit de markt. Dat vind ik erg jammer. maar het is niet anders.
Rima is helaas de laatste tijd erg duur geworden en prijst zichzelf uit de markt. Dat vind ik erg jammer. maar het is niet anders.
Geniet van het leven en van elkaar.