Beste mensen,
Graag wil ik jullie nog wat delen wat ik mee heb gemaakt met mijn Volvo V50 1.6D uit 2005. Ik heb hem gekocht met 280.000 km en momenteel staat hij (precies 2 jaar later) op 453.000 km.
Het inlaatspruitstuk was gescheurd, dus er moest een andere komen. Dat ding haal je normaal niet los natuurlijk, dus na 453.000 km zag het er als volgt uit, zie foto's.
Wat heb ik in de loop der 2 jaren heb vervangen;
- Turbo (complete reparatie)
- Alle slangen van de inlaat
- Inlaatspruitstuk (gescheurd op de naad)
- Contactslot
- Draagarm rubbers
- 1 verstuiver
- EGR klep
- Turbo druk regelklep
- Dynamo 1 x gereviseerd
- Afgelopen jaar bij de APK een remklauw afgekeurd
En daarnaast nog als onderhoud
- Elke 15.000 km nieuwe olie
- Elke 30.000 km brandstoffilter, luchtfilter, etc.
- Distributieset
- Banden
- Remblokken
-Etc,
Al met al valt het mee. Hij heeft mij nooit laten staan.. Ja oke, toen de inlaatslangen scheurde had ik niet veel power, maar kon ik wel thuis komen. Absoluut niet ontevreden. En hij rijdt nog als een trein!
SPRUITSTUK DICHT / UPDATE Volvo V50 1.6D met momenteel 453.000 km!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Duh.....maar -1- ding is zeker, hij krijgt nu weer voldoende lucht en zal beter moeten lopen. Respect dat je zo lang met deze auto blijft rijden en de investeringen wilt doen. En diepe buiging voor dat 1600 CC dieseltje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28594
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Leuk zo'n V50 1.6D met een hele hoge kilometerstand, je hoort vaak horrorverhalen over deze motor maar het kan dus ook anders.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 10.07.2015 - 11:18
Bedankt heren.
Ja ik rijd uitsluitend snelweg, 2 x per dag 56 km voor mn werk en 1 x per week prive 700 km door Duitsland.
Onder de 50 km rijd ik nooit per keer dat ik hem start.
Altijd 130-160 zonder cruise control.
Gebruik is 1 op 18-18,5 gemiddeld, bij deze rijstijl. In de winter 1 op 17-17,5.
Verder werkt alles perfect aan de auto, behalve de airco. Condensator lek, en dat geld stop ik liever in technisch onderhoud, die 700 EUR. Dus lekker het raam open.
Ja ik rijd uitsluitend snelweg, 2 x per dag 56 km voor mn werk en 1 x per week prive 700 km door Duitsland.
Onder de 50 km rijd ik nooit per keer dat ik hem start.
Altijd 130-160 zonder cruise control.
Gebruik is 1 op 18-18,5 gemiddeld, bij deze rijstijl. In de winter 1 op 17-17,5.
Verder werkt alles perfect aan de auto, behalve de airco. Condensator lek, en dat geld stop ik liever in technisch onderhoud, die 700 EUR. Dus lekker het raam open.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Net nieuwe aircocondensor laten monteren voor € 340 inclusief opnieuw afvullen enz. Heb ik graag over voor een beetje koeling en een veel vriendelijker bedrag dan jij noemt....MarcV50 schreef: Bedankt heren.
Ja ik rijd uitsluitend snelweg, 2 x per dag 56 km voor mn werk en 1 x per week prive 700 km door Duitsland.
Onder de 50 km rijd ik nooit per keer dat ik hem start.
Altijd 130-160 zonder cruise control.
Gebruik is 1 op 18-18,5 gemiddeld, bij deze rijstijl. In de winter 1 op 17-17,5.
Verder werkt alles perfect aan de auto, behalve de airco. Condensator lek, en dat geld stop ik liever in technisch onderhoud, die 700 EUR. Dus lekker het raam open.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!