Rubber achterrem zit vastgeplakt

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Goedendag!

Ik ben bezig met het reviseren van m'n remmen. Bij de voorremmen kon ik alle rubbers er zo afhalen. Aan de achterkant gaat het helaas niet zo soepel. Het rubber dat om de cilinder heenzit, lijkt vastgelijmt / gesmolten te zijn en komt nagenoeg niet los. Ik heb al een tijdje met een tangetje en een schroevendraaier zitten kloten, maar er zit geen schot in. Heeft hier iemand daar tips of een truc-speciaal voor?

Grt,
Bart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Rotte bouten gaan los met Cola, maar ook WD40 schijnt te werken.

Ik heb op school geleerd dat je dikke aardolieproducten kunt reinigen met dunne aardolieproducten. Of te wel, teer kun je verwijderen met terpentine. En volgens mij werkt dat ook met rubber. Probeer eens een terpentine-achtige vloeistof om het rubber zacht te maken en los te weken.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Dank! Ik ga 'm op het lijstje zetten om te proberen! :)
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Mysterie opgelost! :) Het bleek dat er in de stofhoezen achter een metalen ring in het rubber zit en deze zat aardig vast. Na veel prutsen met een dun schroevendraaiertje kwam opeens het hele zooitje los, inclusief het rubber 8-)
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Mooi toch?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Absoluut! Ze liggen bij de poedercoatert 8-)
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9883
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

bveenhof schreef: Absoluut! Ze liggen bij de poedercoatert 8-)
Nieuwe rubbers enzo besteld...... toch?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Uiteraard heb ik nieuwe rubbers besteld. De rubbers van de voorklauwen waren achteraf nog in goede staat, maar als ik dan toch bezig ben... dan gelijk nieuwe erop. Kapotte rubbertjes komt immers ellende van :P
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”