Zou er op het Citroen forum ook een topic als dit bestaan ?
Vrijdag reed ik via de A67 terug naar Belgie, de A67 heeft slechts 2 rijvakken per richting, het rechter rijvak is veel gebruikt door vrachtwagens, dus inhalen moet regelmatig gebeuren dar de max snelheid op 130 staat.
Vrijdag reed ik netjes rechts met een Audi achter me op respectabele afstand (geen bumperklever), omdat we een vrachtwagen naderen gingen we beiden naar links op pakweg een kleine 100m van de vrachtwagen.
Komt er plots een Citroen Cactus ons rechts voorbij tegen pakweg 160km/u, de bedoeling zal geweest zijn om ons rechts in te halen en voor mij in te hakken en zo de vrachtwagen in te halen.
Maar het torretje in de Cactus was te zwak om dit te realiseren, dus moest hij vol in de remmen en kon net vermijden dat hij achterop de vrachtwagen knalde....
tjonge tjonge toch...
Snelweg avonturen met je Volvo
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8544
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21716
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het verkeer blijft ergens wel leuk om naar te kijken en in rond te rijden. Maar als Ger een beetje "beter z'n best doet" kunnen we over een paar jaar van het begrotingstekort af zijn ... 

Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Tja, de Cactus generatie. Niet de typische Citroën piloot maar "hippe, modebewuste" mensen. Die rijden kennelijk heel anders valt me vaker op.
Een beetje grootheidswaanzin waardoor ze overmoedig zijn in het verkeer en de auto ook sneller inschatten dan dat hij daadwerkelijk is
(De normale cactusrijders uitgezonderd uiteraard)
Een beetje grootheidswaanzin waardoor ze overmoedig zijn in het verkeer en de auto ook sneller inschatten dan dat hij daadwerkelijk is

(De normale cactusrijders uitgezonderd uiteraard)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8544
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Verleden week donderdag moest ik naar Zaventem en toen ik terug naar huis reed via een provinciale weg stond ik met de XC70 aan het stoplicht naast een gepimpte Honda Civic (mat zwart gekleurd, verlaagd, grote velgen met erg lage profielbanen, hippe aftermarket achterlichten, en de verplichte rioolpijp als uitlaat). Omdat hij zoveel moeite deed om stoer over te komen, toch maar even mee gespeeld en toen we aan de max toegestane snelheid van 70km/u kwamen had ik 2 auto lengtes voorsprong met mijn stationwagen diesel.
Net boven de 70km/u heb ik gas terug genomen, had geen zin in een boete voor dit spelletje, hij is door gegaan tot ongeveer 100km/u schat ik, maar 500m verder stond hij weer voor rood, en weer naast me, toen wou hij niet meer spelen.....
Net boven de 70km/u heb ik gas terug genomen, had geen zin in een boete voor dit spelletje, hij is door gegaan tot ongeveer 100km/u schat ik, maar 500m verder stond hij weer voor rood, en weer naast me, toen wou hij niet meer spelen.....

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30271
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een gepimpte Honda Civic is niet altijd een snelle uitvoering maar pas op er zijn ook serieus snelle versie van die Civic.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Net weer veel kilometers erop zitten tijdens de jaarlijkse vakantie rit. En je maakt wat mee op zulke ritten he?
Op de heenreis reed ik links en haalde een Mercedes GL in. Zo'n grote Amerikaanse Duitser. Hij stuurde ineens naar links waardoor ik flink moest remmen om een aanrijding te voorkomen. Omdat hij zelf schrok ging hij spontaan van het gas af en terug naar de rechter weghelft. Ik reed hem rustig voorbij en liep al snel een aantal kilometertjes uit.
Totdat ik hem ineens weer in mijn spiegel achter me zag opdoemen. Hij kwam heel snel op mijn achterbumper terwijl ik aan het inhalen was (ik rij meestal 10 km harder dan de limiet) en begon me op te duwen. Ik liet hem passeren en haalde hem (op cc) enkele minuten later weer in omdat hij weer langzamer reed. Dit gebeurde denk ik zo'n 4 keer. En telkens weer ineens naar mijn achterbumper. Afijn, bij de 5e keer was ik het zat. Ik schakelde manueel terug naar de 4 en gaf plankgas. Turbo er vol in en bij zo'n 3500 toeren als een dolle versnellen. Mijn vrouw keek me aan met de bekende blik (kennen we allemaal toch?) van "ja hoor, het is weer eens zo laat
Ik kan jullie vertellen dat de Amerikaan met Ster geen schijn van kans maakte. Ik trok binnen no time een gat van een straatlengte en zag de Mastodont rap kleiner worden in mijn spiegel. Hierna bleef de Fransoos keurig op gepaste afstand om na ruim 100km een afslag te nemen en eindelijk te verdwijnen uit mijn blikveld.
Dit verhaaltje werd mede mogelijk gemaakt door Volvotune
Maar serieus....wat heerlijk rijden met die tuning. Zo rustig. Moeiteloos versnellen in zijn 6 zonder terugschakelen en hoge toerentallen. Af en toe eens een tikje terug bij een zeer steile helling (niet omdat het zou moeten maar meer om de boel heel te houden) en dat bij een gelijk verbruik als voorheen. Ben er nog steeds erg blij mee.
Op de heenreis reed ik links en haalde een Mercedes GL in. Zo'n grote Amerikaanse Duitser. Hij stuurde ineens naar links waardoor ik flink moest remmen om een aanrijding te voorkomen. Omdat hij zelf schrok ging hij spontaan van het gas af en terug naar de rechter weghelft. Ik reed hem rustig voorbij en liep al snel een aantal kilometertjes uit.
Totdat ik hem ineens weer in mijn spiegel achter me zag opdoemen. Hij kwam heel snel op mijn achterbumper terwijl ik aan het inhalen was (ik rij meestal 10 km harder dan de limiet) en begon me op te duwen. Ik liet hem passeren en haalde hem (op cc) enkele minuten later weer in omdat hij weer langzamer reed. Dit gebeurde denk ik zo'n 4 keer. En telkens weer ineens naar mijn achterbumper. Afijn, bij de 5e keer was ik het zat. Ik schakelde manueel terug naar de 4 en gaf plankgas. Turbo er vol in en bij zo'n 3500 toeren als een dolle versnellen. Mijn vrouw keek me aan met de bekende blik (kennen we allemaal toch?) van "ja hoor, het is weer eens zo laat

Ik kan jullie vertellen dat de Amerikaan met Ster geen schijn van kans maakte. Ik trok binnen no time een gat van een straatlengte en zag de Mastodont rap kleiner worden in mijn spiegel. Hierna bleef de Fransoos keurig op gepaste afstand om na ruim 100km een afslag te nemen en eindelijk te verdwijnen uit mijn blikveld.
Dit verhaaltje werd mede mogelijk gemaakt door Volvotune

Maar serieus....wat heerlijk rijden met die tuning. Zo rustig. Moeiteloos versnellen in zijn 6 zonder terugschakelen en hoge toerentallen. Af en toe eens een tikje terug bij een zeer steile helling (niet omdat het zou moeten maar meer om de boel heel te houden) en dat bij een gelijk verbruik als voorheen. Ben er nog steeds erg blij mee.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21716
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Denen hebben ook de neiging om niet met een constante snelheid te rijden, is mijn ervaring, en als het kan ga ik nuet meer door Denemarken om naar S of N op vakantie te gaan.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Ook naar Frankrijk geweest, maar niets spannends meegemaakt. De Fransozen vielen me alles mee. Rijden via Brussel-Antwerpen blijft een test voor je onderstel, maar gelukkig weer overleefd. 3.000 probleemloze kilometers, cruise control zoveel mogelijk op 135 en een keurige 1:16,5 gereden. Blijft een klassebak. En ja, die tuning blijft ook erg fijn!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21285
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De Fransen zijn vooral rustiger geworden en dat heeft, denk ik, te maken met de pakkans op hufterig rijgedrag.
Er bijzonder vind ik altijd dat wanneer ze ingehaald worden er altijd gas word bijgegeven.
Ik kan het nu mooi zien met adaptief cruise, deze geeft aan hoe hard iemand rijd wanneer je op een fransoos inloopt weet hij ineens het rechter pedaal te vinden.
Tussen Lyon en Orange alleen maar op adaptief cruise gereden, heerlijk hoe dat ding het voor je regelt.
Er bijzonder vind ik altijd dat wanneer ze ingehaald worden er altijd gas word bijgegeven.
Ik kan het nu mooi zien met adaptief cruise, deze geeft aan hoe hard iemand rijd wanneer je op een fransoos inloopt weet hij ineens het rechter pedaal te vinden.
Tussen Lyon en Orange alleen maar op adaptief cruise gereden, heerlijk hoe dat ding het voor je regelt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Dat klopt!
Na een afdaling volgde een sterke stijging. Een op de rechter weghelft toerende Fransoos in een C4 (zo'n MPV geval) ging ineens vol op het gas. Waarschijnlijk om te tonen dat zijn dieselende koekblik aardig wat koppel in huis had. Ik kon het niet laten om even terug te schakelen en mijn bijna 400nm even volledig aan het werk te zetten. Gevolg: alsof de Fransoos stilstond. En dat bergop. Heerlijk. Hij liet van schrik het gas los.
Jaja, de mijne is dikker, machogedrag etc....maar vaak erg leuk he?
Na een afdaling volgde een sterke stijging. Een op de rechter weghelft toerende Fransoos in een C4 (zo'n MPV geval) ging ineens vol op het gas. Waarschijnlijk om te tonen dat zijn dieselende koekblik aardig wat koppel in huis had. Ik kon het niet laten om even terug te schakelen en mijn bijna 400nm even volledig aan het werk te zetten. Gevolg: alsof de Fransoos stilstond. En dat bergop. Heerlijk. Hij liet van schrik het gas los.
Jaja, de mijne is dikker, machogedrag etc....maar vaak erg leuk he?

Laatst gewijzigd door Carfreak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15