Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?

Plaats reactie
Classic
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
Locatie: Provincie Utrecht

Mijn huidige V70 (modeljaar 2006) heeft bij ca. 270.000 km nieuwe klepstoters en tuimelaars gekregen. Bekend probleem bij deze generatie. Hoe is dat bij de vijfcilinder diesels van na 2007 in V50/V70 etc. Kennen die deze dure ellende niet meer?
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20595
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dit betrof de 185 pk blokken. V50 heeft deze nooit in de bewuste configuratie gehad dus ook niet dat probleem.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Classic
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
Locatie: Provincie Utrecht

Mijn 2.4D had oorspronkelijk 163 pk en had het probleem ook. Pas na het vervangen van de klepstoters en tuimelaars heb ik hem laten tunen. De V50 D5 heeft 180 pk, maar ik kan me niet voorstellen dat die motor heel veel anders is dan de vijfcilinder diesels van de V70.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Heb nu een D5-205PK. Voor de zekerheid laat ik wel elke 20k de olie verversen. Bij mij zijn er geen problemen mee bekend. Zaak is wel dat je geen auto koop waarbij de oliewissels te laat zijn uitgevoerd.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20595
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

8-)
Classic schreef: Mijn 2.4D had oorspronkelijk 163 pk en had het probleem ook. Pas na het vervangen van de klepstoters en tuimelaars heb ik hem laten tunen. De V50 D5 heeft 180 pk, maar ik kan me niet voorstellen dat die motor heel veel anders is dan de vijfcilinder diesels van de V70.
Oké. De 163pk van 2005/2006 was een gedowntunede 185pk versie. Daar zou het mee kunnen. Echter jij bent de eerste die ik hoor met die motor. Maar het kan.
De 180pk versie uit de V50 heeft fundamenteel andere onderdelen vanwege de passing in de motorruimte. Een V70 motor met appendages past niet 1 op 1 in een V50.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Vastgelopen aircopompen met gevolgen voor de distributie, daar zijn ze zeker bekend mee. En als je dan niet oppast gaan de klepstoters en tuimelaars er ook aan omdat de mogelijkheid van het verspringen van de distributie aanwezig is. Ik kan in elk geval verhalen over 3 van die gevallen waarvan 1 uit eigen ervaring.
Over de problemen bij de modellen 2005-2007 ken ik er 2, alle twee de motor aan gort door afbrekende tuimelaars etc, dus zoals TS beschrijft/vraagt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Ik weet niet wat het advies van de fabriek is inzake de olieverversing van deze Volvo's van dat bouwjaar. Als dat net als bij die van mij (2009) om de 30.000 kilometer is zou ik dat mooi negeren en het om de 20.000 kilometer doen. Scheelt je klepstoters en tuimelaars. Zegt mijn Volvospecialist. Dit niet uit geldelijk gewin maar gewoon omdat hij deze ervaring heeft. Kom daar al 30 jaar en zal me heus niet voorliegen.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”