toppertje schreef:
vind dit nog netjes uitgedrukt, mijn mening is dat het een wanstaltig gedrocht is.
met name de achterlichten van de S90 lijken niet bij deze auto te passen.
Ik heb al eens vaker geschreven dat die achterkant de indruk wekt dat de staigair op vrijdagmiddag, toen iedereen al feest vieren was, de achterkant nog af moest maken en (hij wilde ten slotte ook feesten) daarom maar even snel een stuk plaatwerk door de zetbank gerammeld heeft. Inmiddels heb ik de S90 al regelmatig in het wild gespot en ik heb geen reden om op deze zienswijze terug te komen. (Overigens, mocht Volvo (of een andere weldoener) besluiten hem kosteloos bij mij voor de deur te zetten, zal ik hem niet terug sturen. De rest is namelijk meer dan geslaagd. En als je er in zit, zie je niets van die achterkant.)
diesel01 schreef:
Ik heb vandaag 30 minuten achter een V90 gereden en ja het is een andere Volvo dan alles wat we gewend zijn van Volvo maar ik vind het een gaaf ding.
Ik heb van de week hetzelfde gedaan en ja, hoewel ik eerst wat sceptisch was, hij is inderdaad meer dan gaaf.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Volvo's en konten, het is wat. Over de kont van de V70 is ook veel te doen geweest. Persoonlijk vind ik het stuk plaatwerk op de nieuwe XC60 tussen de achterlichten zeg maar, ook te prominent. Ik denk dat Thomas Ingenlath geen kontenman is.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
... dat is nog steeds het oude Volvo. Beter 2 jaar afschrijving uitsmeren ...
De €12.500 was, denk ik, onder invloed van iets en de moeite van het praten niet waard.
Ik durf de stelling wel aan dat je over twee jaar niet veel meer zult zakken dan die 12,5k. Mijn mening is dat veel Volvo rijders helemaal niet zo blij zijn met het nieuwe design met dito premium prijzen. Volvo staat voor ingetogen chique, je betaalt wat en dan krijg je ook wat, maar geen fratsen en poeha zoals bij BMW, Mercedes en Audi. Dus degenen die 3 ton op de klok van hun V70 hebben staan, gaan op zoek naar een andere V70 met minder kilometers. En dan liefst Euro6 vanwege de milieufanatici.
Op termijn zal een deel van deze Volvo rijders afstromen naar Skoda, schat ik zo. Een moderne Superb rijdt beter dan de vorige generatie Mercedes E-klasse. Ik heb vorig weekend proefgereden in een Kodiaq en die auto was in een woord fantastisch. Helaas met een levertijd van 10 maanden in NL en 12 maanden in D.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
vind dit nog netjes uitgedrukt, mijn mening is dat het (S90) een wanstaltig gedrocht is.
Alphabet heeft er een staan van maart 2017 met 27.646 km op de klok. Fiscale waarde volgens RDW: 59.740. Vraagprijs: 49.900 euro. 10 mille afschrijven in een half jaar tijd, da's heftig. https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-np635f/
Als je de foto's ziet, had de achterkant wel wat mooier gekund. Van opzij klopt het weer wel. Voorkant lijkt me lastig als je door een vliegenzwerm bent gegaan en al die vliegenlijkjes er af moet poetsen.
vind dit nog netjes uitgedrukt, mijn mening is dat het (S90) een wanstaltig gedrocht is.
Alphabet heeft er een staan van maart 2017 met 27.646 km op de klok. Fiscale waarde volgens RDW: 59.740. Vraagprijs: 49.900 euro. 10 mille afschrijven in een half jaar tijd, da's heftig. https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-np635f/
Als je de foto's ziet, had de achterkant wel wat mooier gekund. Van opzij klopt het weer wel. Voorkant lijkt me lastig als je door een vliegenzwerm bent gegaan en al die vliegenlijkjes er af moet poetsen.
Een beste regenbui doet meer dan een detailer met spons
Sommigen vinden de S90 lelijk van achteren. Ik vind hem uniek. Net als mn S80 zal het daardoor een redelijk zeldzame verschijning blijven op 's lands wegen.
Als het me gegund is wordt dat dus de opvolger. Aangezien ik mn auto nog lang niet zat ben en er nog wel een paar jaar in blijf rijden wordt de S90 alleen maar betaalbaarder. Bovendien zijn de sedans minder waardevast dan de estates. Gunstig voor de occassionprijs
Omdat de V70 voorlopig blijft en ik hem zo netjes mogelijk wil houden heb ik net glaslak besteld.
Afgelopen zaterdag hebben Robert en zijn vader de Pandora velgen+banden opgehaald en hebben we direct een datum geprikt om mijn auto in de glaslak te zetten wat volgende week zaterdag gaat gebeuren.
Ook direct maar 5 liter foam besteld zodat we in de wintermaanden de auto eerst in kunnen foamen voordat er gewassen gaat worden.
Ik heb een film gezien waar dat spul mooi zijn werk doet en met een mengverhouding van 1op10 tot 1op20 gaat er veel gesopt worden voordat we daar doorheen zijn.
diesel01 schreef:
Omdat de V70 voorlopig blijft en ik hem zo netjes mogelijk wil houden heb ik net glaslak besteld.
Afgelopen zaterdag hebben Robert en zijn vader de Pandora velgen+banden opgehaald en hebben we direct een datum geprikt om mijn auto in de glaslak te zetten wat volgende week zaterdag gaat gebeuren.
Ook direct maar 5 liter foam besteld zodat we in de wintermaanden de auto eerst in kunnen foamen voordat er gewassen gaat worden.
Ik heb een film gezien waar dat spul mooi zijn werk doet en met een mengverhouding van 1op10 tot 1op20 gaat er veel gesopt worden voordat we daar doorheen zijn.
Vreet die foam niet teveel aan de beschermingslaag? Ik spuit de auto af met water (= zand weg) en daarna handmatig met sop DoDo juice, geweldig!
Laatst gewijzigd door Mart van der Steeg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
@Tsjemp
@Mart, dit is een foam die door waxworld is ontwikkeld.
Voordeel van deze foam is dat hij dik is waardoor zand en troep word meegenomen wanneer de foam van de auto loopt zonder de bescherming van de lak aantast.
Net een mailtje van Jelmer dat de winterset klaar ligt en omdat ik straks toch een afspraak heb in Roden rijdt ik direct maar even door naar Leeuwarden, van werken komt vandaag toch weinig meer en kunnen we beter direct maar even doorrijden.
Zooooo even de Modin Black velgen opgehaald bij Jelmer.
Dat ziet er erg goed uit..
Op de terugweg vanuit groningen bij De Punt achter een A6 richting werkzaamheden, geen media gevolgd want er moet gewerkt worden om de 155 euro wegbelasting van de V70 te kunnen betalen.
De A6 was een Sline met formaat trekkerband en die kan dus lekker wat stenen pakken en die lagen er genoeg want eoa Kwalitatief Utermate Teleurstellende aannemer had in opdracht van RWS, ook al zo'n verschrikkelijke incapabele k.u.t club de toplaag gefreest waardoor er allemaal losse stenen op de weg lagen.
Gevolg was dus dat ik op 40 meter afstand met 70km/u een waaier van stenen over de auto heb gekregen, zowel bij RWS als bij de aannemer moeten er een paar voorover gezet worden en met houten klomp enorme schup voor de kloot'n.
Vorig jaar was ik 1 van de gelukkigen die op exact het zelfde stuk getracteerd werd op een smurrie die 4 uur voordat ik op vakantie ging zowat niet weervan de auto te krijgen was.
Je moet, om als werkvoorbereider bij RWS en onderaannemers te mogen werken, eerst klootzak worden.
En dan heeft men het in de media er over, geen idee hoe het kan dat...er is gefreest maar we snappen niet hoe het kan dat er stenen op het wegdek liggen.
Dit kan alleen een ambtenaar in de media roepen!,,,
diesel01 schreef:
Zooooo even de Modin Black velgen opgehaald bij Jelmer.
Dat ziet er erg goed uit..
Op de terugweg vanuit groningen bij De Punt achter een A6 richting werkzaamheden, geen media gevolgd want er moet gewerkt worden om de 155 euro wegbelasting van de V70 te kunnen betalen.
De A6 was een Sline met formaat trekkerband en die kan dus lekker wat stenen pakken en die lagen er genoeg want eoa Kwalitatief Utermate Teleurstellende aannemer had in opdracht van RWS, ook al zo'n verschrikkelijke incapabele k.u.t club de toplaag gefreest waardoor er allemaal losse stenen op de weg lagen.
Gevolg was dus dat ik op 40 meter afstand met 70km/u een waaier van stenen over de auto heb gekregen, zowel bij RWS als bij de aannemer moeten er een paar voorover gezet worden en met houten klomp enorme schup voor de kloot'n.
Vorig jaar was ik 1 van de gelukkigen die op exact het zelfde stuk getracteerd werd op een smurrie die 4 uur voordat ik op vakantie ging zowat niet weervan de auto te krijgen was.
Je moet, om als werkvoorbereider bij RWS en onderaannemers te mogen werken, eerst klootzak worden.
En dan heeft men het in de media er over, geen idee hoe het kan dat...er is gefreest maar we snappen niet hoe het kan dat er stenen op het wegdek liggen.
Dit kan alleen een ambtenaar in de media roepen!,,,
Heb je schade?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!! Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge