Voorstellen nieuwe Volvo rijder!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Adekkert
1st Gear member

Hallo allemaal!

Ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar van een blauw-grijs metallic kleurige Volvo V50 (Edition II, denk ik?!) uit 2008!

Ik reed dagelijks met m'n Ford Taunus, dus woon/werk-verkeer, maar dit was op ten duur geen doen meer ivm roest e.d. Dit vind ik zonde van de auto dus moest er een goede, degelijke wagen bij komen die ik gewoon altijd kan pakken.
Na wat zoeken en een aantal wagens bekeken en gereden te hebben ben ik bij deze uit gekomen. 125d km op de teller, ziet er nog goed uit, leren bekleding, park. sensoren, high performance audio, open dak, LM-velgen, navigatie. Kortom van alle luxe voorzien. Ik ben wel redelijk op de hoogte van de verschillende uitvoeringen, Kinetic, Edition I en II enz. maar zou dus grappig genoeg weer niet zeker weten welke dit nu is >_< .

De auto rijdt perfect, zit extreem comfortabel en is gewoon een genot om in te rijden!

Ik ben van het weekend gelijk langs de dealer geweest voor de nodige filters en bougies om te vervangen, dit doe ik, gezien mn passie voor sleutelen, gewoon lekker zelf! Je hoort altijd mensen zeggen: nieuwe auto's, daar kan je niks meer zelf aan doen, maar volgens mij valt dat wel mee.

Punten aan de auto wat me tot nu toe is opgevallen:
- ietsje trage reactie op het gas, echt een heel kleine vertraging. Is dit normaal? Zo niet, iemand ervaring met een oplossing?
- "De test met de handschoen", blaast de handschoen niet op maar trekt m ook niet super erg vacuum. Ik ga er dus vanuit dat de carterontluchting wel in orde is, echter mss binnenkort toch gewoon preventief bekijken en vervangen/reinigen.
- Wat herrie, krakend/ratelend geluid, wat denk ik bij de multiriem/spanrollen vandaan komt.

Verder is het geloof ik een motor met distributieketting en dus in principe, bij juiste olie en filter verversingsintervallen, onderhoudsvrij.

Ik ben zelf dus echt een sleutelaar dus zal regelmatig dingen lezen/vragen op t forum over het zelf onderdelen vervangen! Zeker nu, ik heb de auto 2e hands gekocht en dan wil je bepaalde dingen toch preventief aanpakken, omdat je niet precies weet hoe de huidige staat ervan is.

Ik hoop een lange tijd van deze wagen en het forum te mogen genieten!

Groet,
Arij
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Adekkert op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Welkom, mooie en complete V50, veel rijplezier gewenst. Je hebt de Ford Taunus toch wel bewaard?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Adekkert
1st Gear member

Bedankt!
Ja uiteraard, deze gaat niet weg. Juist omdat ik deze zo goed mogenlijk wil krijgen en houden, heb ik de V50 erbij gekocht!
YourivdAar
2nd Gear member

Adekkert schreef:

Punten aan de auto wat me tot nu toe is opgevallen:
- ietsje trage reactie op het gas, echt een heel kleine vertraging. Is dit normaal? Zo niet, iemand ervaring met een oplossing?
- "De test met de handschoen", blaast de handschoen niet op maar trekt m ook niet super erg vacuum. Ik ga er dus vanuit dat de carterontluchting wel in orde is, echter mss binnenkort toch gewoon preventief bekijken en vervangen/reinigen.
- Wat herrie, krakend/ratelend geluid, wat denk ik bij de multiriem/spanrollen vandaan komt.

Welkom! Klinkt goed allemaal, mooie opties op de auto!

Ik heb ook last van die vertraging, blaast wel iets uit de olie vuldop. Was volgens de 2 garages (verkopende partij en mijn eigen garage) geen probleem. Ik ben het er voor mijn gevoel nog steeds niet mee eens, maar wat moet je dan als leek? Ik begin er aan te wennen en de auto rijdt verder uitstekend. Gasklephuis is destijds gereinigd dat heeft niets geholpen. Ik heb het verhaal gelezen over de carterontluchting maar het lijkt mij te moeilijk om dat zelf uit te voeren en/of te controleren.

Hier nog een filmpje dat ik destijds gemaakt heb:

Succes en veel plezier met de Volvo! :D
Met vriendelijke groet,

Youri

It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Adekkert
1st Gear member

Mijne rijdt verder ook prima. Maar een keer de boel loshalen en even inspecteren kan nooit kwaad!
Vandeweek allr filters, bougies en olie vervangen, dus ik ben nu het verbruik even in de gate aan het houden van de olie. Hopelijk geen gekke dingen....

Trouwens ook gelijk een setje multiriem incl. spanrol besteld want er zat al een scheur in....

Denk trouwens dat mijn gasreactie zelfs nog ietsje slechter is, al is dat lastig te beoordelen via filmpje.
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Welkom.

In de deurstijl bij de bijrijder staat op een sticker welke uitvoering het is.

Ik vermoed gezien leer en navi een edition II of een momentum kan ook met als opties leer en RTI navi. Zie halogeen pitten dus summum valt af.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Adekkert
1st Gear member

Is een Edition 2 schijnbaar!
Wel grappig dat ik tot Friesland ben wezen zoeken (zelf woonachtig in Rotterdam) en dan 10 minuten van huis zo'n nette wagen tegen kom :D.

Afgelopen weekend lampen vervangen en reflector en projector schoon gemaakt. Projectoren waren nogal wazig en 1 van de reflectoren is het chrome afgebladderd, dus gaan wr maar weer opzoek naar een andere op de sloop.
Hans oet Twent
8th Gear member

Adekkert schreef: Is een Edition 2 schijnbaar!
Wel grappig dat ik tot Friesland ben wezen zoeken (zelf woonachtig in Rotterdam) en dan 10 minuten van huis zo'n nette wagen tegen kom :D.

Afgelopen weekend lampen vervangen en reflector en projector schoon gemaakt. Projectoren waren nogal wazig en 1 van de reflectoren is het chrome afgebladderd, dus gaan wr maar weer opzoek naar een andere op de sloop.
Congrats! Veel plezier en geluk met de auto. Enne succes hier op het forum.
O ja klein detail nog..... foto? Taunus? Ik ben donders nieuwsgierig!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Adekkert
1st Gear member

Bedankt!

Foto's heb ik natuurlijk! Is een Ford Taunus 2L V6 uit '74!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Adekkert op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Je kunt foto’s gewoon uploaden op het forum.
Zie: viewtopic.php?p=1332226#real1332226
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Adekkert
1st Gear member

Top, zowel startpost als bericht met fotos Taunus aangepast.
OGA244
8th Gear member

is die Taunus een XLR?
lint
Geartronic member

Dat is een gave klassieker.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Adekkert
1st Gear member

OGA244 schreef: is die Taunus een XLR?