Na de bodemplaat verwijderd te hebben viel op de toch wel redelijk "natte" carter, en dan met name het onderdeel wat na nader onderzoek een oliekoeler blijkt te zijn.



Je ziet redelijk wat olie bij de carterstop, kan een kwestie zijn van een afdichting welke vervangen moet worden.
De oliekoeler zelf is ook behoorlijk nat, geen idee waarom, kan wederom een pakking zijn.
En de "houder" van de pijlstok is onderaan ook behoorlijk nat, kan kwestie zijn van een pijlstok welke niet goed heeft gezeten of wellicht zit daar ook een afdichting boven en/of onder.
Ik heb de vuldop(van olie) bekeken, geen sludgevorming, en ook het oliepijl zat nagenoeg tegen de bovenkant van max aan. De olie was nagenoeg nieuw zo te zien, goud van kleur en nog doorzichtig.
Blok is buiten bovengenoemde punten (welke vlak bij elkaar zitten) kurkdroog, hij loopt heel mooi, trekt prima
Tijdens de inspectie de volgende dingetjes gevonden.
- De auto is mogelijk zeer slecht uitgelijnd. De banden waren vóór links en recht volledig versleten aan de buitenkanten, binnenkanten en midden bijna geen slijtage.
- Handrem komt niet volledig vanzelf los (wanneer je aan de handgreep trekt)
- Brandstoffilter
- Bougies
- Luchtfilter
- En de auto(waarschijnlijk airco) stinkt naar pis
Carterontluchting/ventilatie, te veel olie....