Beste mensen,
Ja ik val maar meteen met de deur in huis want ik heb een ergerlijk probleem.
Mijn Volvo V50 lijdt aan een spookstoring De elektrische ramen gaan op de meest rare tijden van de dag spontaan
naar beneden als ik de auto heb geparkeerd en afgesloten. d.w.z. als ik dan terugkeer naar mijn auto staan alle ramen naar beneden
En het gebeurt willekeurig , in de parkeergarage, langs de straat en dus ook in de regen, en daar wordt je niet blij van geloof me.
De boordcomputer geeft geen foutcode, en uitlezen idemdito dus tot nu toe is het gissen.
De auto stoomloos zetten lijkt mij ook geen oplossing maar ik moet hieraan geloven als er niets anders overblijft,
Dus bij deze vraag ik: Herkent iemand dit probleem, of heefteen suggestie in welke richting ik het moet zoeken?
Met vriendelijke groet,
Henk
Spookstoring Electrische ramen
- Almerev70
- 4th Gear member
Accu al los gehad om te resetten?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- tbrugman
- 2nd Gear member
Zijn je portieren ook ontgrendeld? Zo ja, dan heb je kans dat je de knopjes van je sleutel gewoon in je broekzak/tas per ongeluk hebt ingedrukt.YannickC schreef: Toevallig de “ruiten open via afstand bediening” funtie geactiveerd? In dat geval komt het misschien van je sleutel?
En kan je niet voorlopig de zekering enkel eruit halen van de juiste kring?
Current : V60 1.6D Summum MY2014
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
- YannickC
- 2nd Gear member
De portieren vergrendelen terug als je ze niet aanraakt.tbrugman schreef:Zijn je portieren ook ontgrendeld? Zo ja, dan heb je kans dat je de knopjes van je sleutel gewoon in je broekzak/tas per ongeluk hebt ingedrukt.YannickC schreef: Toevallig de “ruiten open via afstand bediening” funtie geactiveerd? In dat geval komt het misschien van je sleutel?
En kan je niet voorlopig de zekering enkel eruit halen van de juiste kring?
Dus alles zal vast zijn...
-
- Starter
Dank voor jullie suggesties, ik heb inmiddels iemand gesproken die het zelfde probleem had met zijn Volvo V40.
Het zit volgens hem in de signalen die de sleutel uitzend met name als de batterij in de sleutel zwak is.
Bij hem was de storing verholpen na het plaatsen van een nieuwe batterij.
Ik ga deze eenvoudige oplossing eerst eens uitproberen.
Het zit volgens hem in de signalen die de sleutel uitzend met name als de batterij in de sleutel zwak is.
Bij hem was de storing verholpen na het plaatsen van een nieuwe batterij.
Ik ga deze eenvoudige oplossing eerst eens uitproberen.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik vraag me af of de auto nog wat kan ontvangen van jou sleutel honderden meters verderop.
Bij een zwakke batterij gaat de ab slechter werken tot helemaal niet.
Volgens mij geeft de auto zelfs aan als de batterij minder word ‘batterij van sleutel vervangen’
Bij een zwakke batterij gaat de ab slechter werken tot helemaal niet.
Volgens mij geeft de auto zelfs aan als de batterij minder word ‘batterij van sleutel vervangen’
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
Ja dat vroeg ik mij ook gerede af of dit toch niet een te simpele oplossing is, want de ramen gaan niet gelijk open na dat ik de portieren heb vergrendeld
gisteren gebeurde het dus weer en stond de binnenverlichting ook aan toen ik terugkeerde naar mijn auto de deuren waren ook nu weer vergrendeld.
Heeft iemand van jullie gehoord over een "onderwater sensor" zo dat de auto "denkt" dat die te water is geraakt en als reactie daarop de ramen opengaan
zodat ik daar de storing moet zoeken.
gisteren gebeurde het dus weer en stond de binnenverlichting ook aan toen ik terugkeerde naar mijn auto de deuren waren ook nu weer vergrendeld.
Heeft iemand van jullie gehoord over een "onderwater sensor" zo dat de auto "denkt" dat die te water is geraakt en als reactie daarop de ramen opengaan
zodat ik daar de storing moet zoeken.
- YannickC
- 2nd Gear member
Nog nooit gehoord van die onderwatersensor. En moest dat er zijn lijkt mij dat de deuren ool gewoon open kunnen uit “veiligheid”.
En dan denk ik ook dat dit toch op zijn minst een melding achter laat in Vida.
Heb je nu al gekeken naar de instellingen via de center display menu?
Naar de “ruiten open via afstandbediening” ?
Staat deze al uit? Die zou ik zowizo uit zetten als test.
En dan denk ik ook dat dit toch op zijn minst een melding achter laat in Vida.
Heb je nu al gekeken naar de instellingen via de center display menu?
Naar de “ruiten open via afstandbediening” ?
Staat deze al uit? Die zou ik zowizo uit zetten als test.