Weggesleept door Volvo Assistance, verplicht bij de Volvo dealer repareren?

Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

Ik ben met mijn vorige XC60 afgesleept van Eindhoven naar Zeeuws Vlaanderen, je wordt gesleept naar de plek van wens en kost je niks extra. In mijn geval dus naar huis want ik had lading, en achteraf is de dealer hem komen halen.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Best dubbel eigenlijk.

Ik snap best dat een garage geen rekening kan houden met mensen die er geen klant zijn.
Maar voor klanten vind ik dat er wel tijd gereserveerd moet worden voor een urgent probleem, onvoorzien/ reparaties e.d.
Daar is tenslotte meer drukte bij dan een aflevering.
Komt er geen reparatie, kun je gewoon een auto afleverklaar maken.
Komt er wel een reparatie dan kun je ook je klant helpen.
Dat heet gewoon service.
Blijkbaar komen er ook nog garagebedrijven hiermee weg???
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13566
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Garage bedrijven worden geacht werk te plannen, die zitten doorgaans weken vol...
in elke discipline is dat tegenwoordig zo, vraag n aannemer wanneer hij tijd voor je heeft, waarschijnlijk in 2018 niet meer
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Daar werkt het anders, nieuwe woning lastig als gevolg van levertijden, klacht/ reparatie is vaak al door een 24h service geborgd, dus net andersom, en mijns inziens meer service gericht, een nieuwe woning kun je plannen, klacht/ reparatie niet.
Een nieuwe auto kun je ook plannen en een paar dagen later vaker niet eens een probleem, een defecte brandstofpunt wel.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13566
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Mijn collega zijn dochter is oudejaarsnacht (31/12) van de trap gevallen, o.a. kaak gebroken op 3 plaatsen, direct naar een academisch ziekenhuis, daar is men er gister namiddag aan begonnen (2/1) tot die tijd met pijn en morfine injecties in een bed gelegen, vast ook het verkeerde voorbeeld.

Als je mobiliteit zo ontzettend belangrijk is voor je zou je daarop kunnen anticiperen door een Volvo dienst/product aan te kopen waarmee je die mobiliteit zelf hebt geborgd..
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Omgekeerde wereld is dat, de service naar beneden bijstellen en vervolgens verlangen dat mensen zich aanvullend gaan verzekeren, heeft natuurlijk niets met service te maken.
Blijf bij mijn standpunt dat er gewoon service gereserveerd kan worden. (dat is ook gewoon plannen)
De klant betaald er vervolgens ook nog eens behoorlijk voor.
(volgens een ander topic ook om de showroom, voorraad e.d. kostendekkend te houden...)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13566
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je rijdt n auto, die geeft je mobiliteit, dat laatste is alleen geen 100% recht, wil je persé 100% mobiliteit moet je dat ook als zodanig regelen.
Calamiteiten worden doorgaans ondanks drukte naar beste kunnen opgelost.
TS koopt n qua motor incourante auto in Zweden en hier moet iemand zich a la minuten in alle bochten gaan wringen? Want anders biedt die geen "service"? Gewoon ff wachten of je zaken zelf goed regelen...
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

OK, ik denk dat ik het als volgt kan samenvatten. Door de capaciteit c.q. flexibiliteit van de meeste Volvo-dealers ben je welhaast verplicht om voor 40 euro een extra verzekering af te sluiten. Ook al ben je er klant (anders had ik geen recht op Volvo Assistance, slimmerds!), drie weken wachttijd is kennelijk heel gewoon. Ik heb dit bij andere merken die ik de afgelopen 29 jaar gereden heb nog nooit meegemaakt.

Maar dat was mijn vraag helemaal niet, ik wilde alleen maar weten of bij een defect persé naar de merkdealer moet of zelf een garage mag uitkiezen die wel tijd heeft. Mobiliteit is hier ook goed geregeld, ik heb nu twee Volvo 480's voor de deur, waarvan 1 met winterbanden en volledige (geen klassieker) verzekering. Ik wil alleen mijn V70 gerepareerd en wel terug! Ik mis die auto, is dat nou zo een gekke opmerking op een forum vol Volvo-liefhebbers?!? :'(

En nu ik dit aan het tikken ben, heeft mijn vrouw de dealer waar de auto binnengebracht is en waar ik GEEN klant was (Verkerk in Houten) aan de lijn. Het goede nieuws: ze zijn ermee bezig! :fgrin: Het slechte nieuws: de pomp moet wegens een verbrande stekker toch vervangen worden, deze moet uit Zweden komen en is morgen pas binnen, en de rekening is nog ietsje hoger dan een jaar terug in Zweden. Maar het ziet er naar uit dat de auto deze week klaar is. :D
Laatst gewijzigd door robert480 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40508
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ergo conclusio: Laat dit soort dingen gewoon aan je vrouw over. :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

OGA244 schreef: Calamiteiten worden doorgaans ondanks drukte naar beste kunnen opgelost.
Kijk, dat willen we graag horen i.p.v. over 3 weken hebben we op zijn vroegst tijd.

En gelukkig wordt de topicstarter ook al geholpen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

En die gebroken kaak, dat noemen ze triage. Ze waren waarschijnlijk druk met het aannaaien van weggeplofte vingertjes en herstellen van oogbollen.

Overigens is die dochter wél behandeld....

(Beterschap overigens voor die jongedame - een extra service inkopen à 40, lees aanvullende verzekering, had in dit geval trouwens geen donder uitgemaakt)
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

Ben schreef: Ergo conclusio: Laat dit soort dingen gewoon aan je vrouw over. :-)
:lol: :lol: :lol:
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13566
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik weet wat triage betekend, daar heb je je als klant/patiënt simpel naar te schikken..
Zie net even te vaak klanten/patiënten die met oneigenlijke argumenten voorrang op n ander n normale zaak vinden..
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Alleerst iedereen gaat in eerste instantie voorbij aan de eerste vraag van Robert480. En die luidt kort gezegd: Moet ik mijn afgesleepte Volvo bij een Volvo dealer laten repareren.
Als ik de voorwaarden van Assistance bekijk staat dat er niet expliciet zo in. En nee volgens mij is dat ook niet nodig.

Waarom niet? In 2011 is mij, in Frankrijk, overkomen dat mijn Geartronic oververhit raakte. Ik heb Assistance ingeschakeld en wat kwam daar onze camping oprijden. De Anwb Wegenwacht. 8) Deze constateerde een aantal fouten in de bak waardoor hij het niet verantwoord vond om met deze meldingen door te rijden. Via Assistance contact opgenomen met de dichtstbijzijnde Volvo Dealers. (Dijon, Lyon) Geen van beide dealers hadden de eerstkomende 3 tot 4 weken tijd om werkzaamheden in te plannen. In overleg met Assistance is toen besloten de auto naar het dichtstbijzijnde (ook nog dik 80 km) Bosch garagebedrijf (hoewel er andere merkdealer in onze stad (Autun) zitten) af te voeren en aldaar de Geartronic te laten spoelen en de fouten te resetten. Twee dagen later werd ik met de taxi van de camping opgehaald (op kosten van Assistance) en kon ik mijn auto weer meenemen. Dit had geen invloed op de verdere dienstverlening door Assistance want twee maanden later kreeg de auto weer zijn onderhoud en APK bij mijn eigen dealer met nieuwe Assistance.

Moraal van dit verhaal. Als je overlegt met Assistance en je onderhoud verder bij Volvo laat doen mag je je auto bij een "onafhankelijk" Boschbedrijf laten repareren.

Verder heb ik, gezien de ervaringen in het verleden, ook maar besloten om, mede vanwege de langere termijn van vervangend vervoer, Premium Assistance aan te schaffen.

Overigens vind ik de opmerking dat een dealer een soort calamiteiten afdeling zou "moeten" hebben voor niet geplande zaken wel een goede. Daar boek je zeker een hoge score mee met klanttevredenheid.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V480-S60 schreef: Overigens vind ik de opmerking dat een dealer een soort calamiteiten afdeling zou "moeten" hebben voor niet geplande zaken wel een goede. Daar boek je zeker een hoge score mee met klanttevredenheid.
En wie betaalt die rekening?
Gewoon op de algehele kosten of moet daar speciaal budget voor vrijgemaakt worden?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

V480-S60 schreef:
Overigens vind ik de opmerking dat een dealer een soort calamiteiten afdeling zou "moeten" hebben voor niet geplande zaken wel een goede. Daar boek je zeker een hoge score mee met klanttevredenheid.
ja, als ik bij een dealer, met een niet meer rijdende auto, afgepoeierd zou worden met de opmerking "we zijn druk aan het afleveren, kom over drie weken maar terug" dan had hij net zo goed kunnen zeggen: "ik ben niet in je geïnteresseerd, sodemieter op" ; ik heb dit trouwens nog nooit meegemaakt en ben in de zeldzame gevallen waarin de auto niet verder wilde altijd door welke garage dan ook keurig binnen 24 uur geholpen, bij zo'n garage blijf je dus klant; gelukkig zijn er ook garages die daar rekening mee houden en als je 50 auto's 30 minuten later aflevert spaar je ook drie dagen een monteur uit voor noodhulp
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

diesel01 schreef: En wie betaalt die rekening?
Gewoon op de algehele kosten of moet daar speciaal budget voor vrijgemaakt worden?
Jij snapt het niet, de klant betaalt toch zijn rekening, het hoeft helemaal niets extra te kosten, er is toch werk voor, met 3 weken wachttijd?
En als het rustiger is kunnen deze mensen ook auto's aflever gereed maken, is alleen een andere mindset bij het plannen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

diesel01 schreef:
V480-S60 schreef: Overigens vind ik de opmerking dat een dealer een soort calamiteiten afdeling zou "moeten" hebben voor niet geplande zaken wel een goede. Daar boek je zeker een hoge score mee met klanttevredenheid.
En wie betaalt die rekening?
Gewoon op de algehele kosten of moet daar speciaal budget voor vrijgemaakt worden?
Die rekening moet gewoon door iedereen die daar gebruik van maakt betaald worden. In sommige plaatsen heb je bij een dealer (niet Volvo) inmiddels James autoservice. Deze doen, nu naast regulier onderhoud en APK aan alle merken, ook veel "calamiteiten" zoals stilvallende auto's met naar verhouding eenvoudige oplossingen bedienen. (Volledig in de prak gedraaide motoren vallen daar dus niet onder!)
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4841
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

robert480 schreef: En nu ik dit aan het tikken ben, heeft mijn vrouw de dealer waar de auto binnengebracht is en waar ik GEEN klant was (Verkerk in Houten) aan de lijn. Het goede nieuws: ze zijn ermee bezig! :fgrin: Het slechte nieuws: de pomp moet wegens een verbrande stekker toch vervangen worden, deze moet uit Zweden komen en is morgen pas binnen, en de rekening is nog ietsje hoger dan een jaar terug in Zweden. Maar het ziet er naar uit dat de auto deze week klaar is. :D
Dat is fijn nieuws en strookt met de positieve ervaringen die ik heb met Verkerk Houten als het gaat om flexibel optreden. Sterker nog, omdat mijn oorspronkelijke afspraak voor deze week door uitval van een andere afspraak naar vóór de kerst geschoven kon worden hebben ze nu tijd voor jouw auto! :D

Overigens denk ik dat iedereen snapt dat een dealer niet permanent twee monteurs extra standby kan houden voor eventuele calamiteiten. Maar als je zoveel werk hebt dat afspraken voor onderhoud standaard pas over vier weken of langer kunnen worden ingepland, dan heb je gewoon een structureel capaciteitsprobleem. Je weet als dealer toch wanneer er pieken zijn in afleveringen, evenzo wanneer de halfjaarlijkse bandenwissels moeten plaatsvinden. Die afspraken zou je al vooruit moeten kunnen inplannen, zodat een klant die op 1 maart belt voor een afspraak voor de winterbandenwissel niet te horen krijgt dat er eind april wel een gaatje is.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V480-S60 schreef:
diesel01 schreef:
V480-S60 schreef: Overigens vind ik de opmerking dat een dealer een soort calamiteiten afdeling zou "moeten" hebben voor niet geplande zaken wel een goede. Daar boek je zeker een hoge score mee met klanttevredenheid.
En wie betaalt die rekening?
Gewoon op de algehele kosten of moet daar speciaal budget voor vrijgemaakt worden?
Die rekening moet gewoon door iedereen die daar gebruik van maakt betaald worden. In sommige plaatsen heb je bij een dealer (niet Volvo) inmiddels James autoservice. Deze doen, nu naast regulier onderhoud en APK aan alle merken, ook veel "calamiteiten" zoals stilvallende auto's met naar verhouding eenvoudige oplossingen bedienen. (Volledig in de prak gedraaide motoren vallen daar dus niet onder!)
Dan voorspel ik dat er straks berichten op het forum staan dat men veel teveel betaalt en dat de dealer een geldwolf is en mensen die een probleem hebben met hun auto als geldboom word gezien.
De oplossing werd aangedragen om voor 4 tientje extra assistance maar dat was in ogen van sommigen te veel geld.
Klein voorbeeld uit mijn praktijk..
Verzekeraars eisen een geluid dichte cabine die tot 15db stil is, geen cabine betekend geen contract, dus dat ding aangeschaft voor 10k, nergens op te verhalen en een jaar later is de regel van de baan en is de 10 investering waardeloos.
cabine's worden op MP gezet en het weghalen en vernietigen kost meer geld dan het ding waard is.
En dat word dan gezien als ondernemers risico.....
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”