JosB schreef:arnold30 schreef:he,
heb allemaal dezelfde problemen als jullie, maar die van mij kotm uit sept 2002, dus misschien niey van de lasnaad ellende(hoop ik) wat kan het wel zijn teweing vloestof in de airo, of interieur filter!! heb de dealer gebeld en wist het zo niet te zeggen, eert maat eens even kijken, en dat kan al een hoopie geld kosten!! wie weet iets!!!
gr
arnold
Hoi Arnold,
Lijkt me simpel he

de hoeveelheid koelmiddel in je airco systeem heeft niets maar dan ook totaal niets te maken met de hoeveelheid lucht die uit je blaasmonden komt.
Als je te weinig lucht hebt en je hebt problemen met je ontwaseming, kijk dan eerst naar je interieurfilter.
De meeste problemen komen door een vervuild filter, de volgende stap is het schoonmaken van je voorruit.
even een opmerking daarover.
Ik zie verschrikkelijk veel mensen bezig met doekjes, sponzen, trekkertjes, zakdoeken en weet ik wat allemaal meer aaaaaaaaaaaahhhhhhhh daar wordt ik helemaal naar van.
Je rijdt rond met vette ruiten die bij donker weer allerhande schitteringen, sterren strepen e.d. geven. Je ziet geen z.k meer en rijdt in mijn ogen onveilig rondt. :evil: :evil:
Door die vette laag op je ruiten is je klimaatsysteem ook nog eens niet in staat om je ruiten netjes droog te krijgen.
OK, hoe maak je nou je ruiten aan de binnenzijde eens GOED schoon????
Begin met een schone doek met een scheut alcohol (nee niet die cognac van 15 jaar) maar gewoon dat spul van de drogist.
Wrijf er je hele ruit mee in, goed nat maken!
Hierna afpoetsen/drogen met een andere schone droge doek.
Nu maak je een mengsel aan van water met een flinke scheut ammoniak ( ja ik weet het 't stinkt verschrikkelijk :roll: )
Hiermee doe je hetzelfde, schone doek, flinke scheut er op en die hele ruit inwrijven. Ook nu weer nawrijven met een schone droge doek.
O ja, als je toch bezig bent doe dan meteen al die andere ruiten op dezelfde manier
Allemaal succes en in de toekomst zie ik alleen nog maar Volvo's met schone ruiten