3-1-3 EVAP valve signal absent/faulty (on certain engines) maar die hoort niet bij die motor thuis maar bij de 2.0i :-s
Maar hier komt de vertaling
4-1-1 = smoorklep schakelaar(potmeter)
1-2-1 = vacuum meter (mapsensor)
1-1-3 = is bij mij injector fout >> bijkomende storing door andere fouten.
3-1-3 = een weetikveelklep storing
Wat je kan doen is de storing wissen door precies 5sec op de knop te drukken wacht tot het ledje aan gaat dan direct weer 5 sec drukken het ledje gaat uit. Dat kun je natuurlijk tete door het contact uit en aan te zetten en weer te proberen, dan moet er 1-1-1 uit komen.
even een blokje rijden en weer uit lezen.
Poehhh het is wat, ik zou een auto technischhelp desk moeten starten :razz:
(Pssst ben vroeger ook wegenwacht geweest)
Startproblem 440...verholpen...nu inhouden en zelfs afslaan.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
reactie op edit die 2schroefen kun je gerust los maken, alleen het slangetje wil wel eens vast blijven zitten. en hem dat schoon meken met een niet al te bijtent middel er zit namelijk een dun rubber membraam in.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Uhm na 5sec indrukken en loslaten gaat het letje niet opnieuw branden maar zwijgt in alle talen.... :?Michel440sports schreef: Wat je kan doen is de storing wissen door precies 5sec op de knop te drukken wacht tot het ledje aan gaat dan direct weer 5 sec drukken het ledje gaat uit.
Wat betreft de vacuummeter, kan ik gewoon het rubberen slangetje welke onderaan vast zit eraf trekken, en dan schoonmaken maar dan blijft er toch ook vocht achter in het kastje? Een niet bijtend middel...Dreft??
VOLVO 440 1.8i '96
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Juist een ontvettent middel bv. een een heelkleinbeetje remreiniger. maar als het er schoon uitziet en geen olie of wat voor een prut ook uitkomt en het slangetje schoon is dan is hij gewoon defect. Maar dat is moeilijk op een afstand te zeggen je kan ook een werkende lenen of halen van de sloop op om te kijken of het echt wel dat is.
Electronica kan soms problemen maken die er niet zijn.
Ps. ik ben morgen vrij en heb toevallig niks te doen behalve zelf even langs de dealer voor een stappen motor. Dus laat het maar horen als je er niet meer uitkomt.
Electronica kan soms problemen maken die er niet zijn.
Ps. ik ben morgen vrij en heb toevallig niks te doen behalve zelf even langs de dealer voor een stappen motor. Dus laat het maar horen als je er niet meer uitkomt.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ok 'k denk idd dat de vacuummeter naar een betere wereld is gegaan, losgeschroefd, geen muk, geen olie of iets dergelijks. Zal proberen morgenochtend een nieuwe te halen voordat ik moet werken 9:00hr.


VOLVO 440 1.8i '96
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Maar probeer ook even je codes te wissen kunnen er ook nog zitten van ander oude problemen :?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Heb ik geprobeerd...vijf seconden vast houden en daarna wachten op het ledje en direct weer vijf seconden vast houden...Michel440sports schreef:Maar probeer ook even je codes te wissen kunnen er ook nog zitten van ander oude problemen :?
Helaas geen ledje welke opnieuwe opbrand.
VOLVO 440 1.8i '96
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Raar bij mij werkt het gewoon :-k
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Maar, zeg nu eens, er is iets echt stuk dan kun je dus niets resetten toch?? Dan blijft de foutmelding toch wederkeren...Michel440sports schreef:Raar bij mij werkt het gewoon :-k
VOLVO 440 1.8i '96
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Nee als je de motor uitlaat registreerd hij niks daar komt hij pas achter als hij het gaat gebruiken (het blijven immers computers en die kan in de maling nemen
) die mijne zijn nu ook gewist heb er nog niet mee gereden en ga het zo zien :? wat er terug komt ......

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
OK foutje van mijn kant, wanneer volledig op contact dan kan ik het systeem idd resetten. Zo gezegd, zogedaan. Vervolgens moter gestart en toeren gemaakt. Niet rijden ivm borrel, ietwat warm vanavond. En fin vervolgens alles weer opnieuw aangesloten en een diagnostiek uitgevoerd en helaas wederom foutmelding...4-1-1 verder ben ik niet gegaan...
Toch maar een nieuwe vacuummeter??? Enig idee wat die kost of iemand anders op dit forum...lijkt een 1-2tje maar is voor iedereen.

Toch maar een nieuwe vacuummeter??? Enig idee wat die kost of iemand anders op dit forum...lijkt een 1-2tje maar is voor iedereen.

VOLVO 440 1.8i '96
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik kan het zo voor je vragen bij de de volvo dealer moet er zo heen.
hen een dael gesloten met een monteur voor een stappenmoter
had hij nog liggen 
hen een dael gesloten met een monteur voor een stappenmoter


- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
'k Vanochtend ff bij de dealer (Verkerk) geweest maar die had geen vacuummeter(Gever) in z'n magazijn (Hooftman overigens ook niet). Onderdeel kan wel besteld worden a € 54.50 exBTW.
Ga morgen ff naar de sloop toe. Zou een 440 1.8i uit 1994 ook zo'n meter hebben? Heb ie daar te staan.
Ga morgen ff naar de sloop toe. Zou een 440 1.8i uit 1994 ook zo'n meter hebben? Heb ie daar te staan.
VOLVO 440 1.8i '96
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Jeb alle 440's en 460's hebben geloof ik een map sensor alleen van een turbo weet ik het niet :oops: maar ik zou voor de zekerheid er een kiezen van een 1.8i
En de prijzen zijn hoog he bij de volvo :? ik ben zo juist 127 euro lichter gemaakt aan een stappenmotor
En de prijzen zijn hoog he bij de volvo :? ik ben zo juist 127 euro lichter gemaakt aan een stappenmotor
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:40
- Locatie: alblasserdam
- Contacteer:
dat valt nog mee ik was 165 kwijt voor een stappemotor voor me astra.
gr tijne
gr tijne
volvo of opel als het maar rijd
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
OK vandaag donor vacuummeter geregeld, na het verwisselen ff wat mee rondgereden en ogenschijnlijk geen problemen. Hij trekt lekker door blijft nergens hangen ofzo.
Zaakje gereset...en daarna opnieuw uitlezen (na reset niet mee gereden).
Echter lees ik nu nogsteeds de eerder opgegeven foutmeldingen...WIE trekt er een nieuw blik open?? Mogelijk is m'n donor ook stuk of toch iets anders....
Zaakje gereset...en daarna opnieuw uitlezen (na reset niet mee gereden).
Echter lees ik nu nogsteeds de eerder opgegeven foutmeldingen...WIE trekt er een nieuw blik open?? Mogelijk is m'n donor ook stuk of toch iets anders....
VOLVO 440 1.8i '96
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ok 'k durf hier bijna niet meer over te beginnen of verder te gaan, maar gisteravond was het weer raak, slecht starten...en vandaag opweg naar Eindhoven wederom inhouden van de motor zo rond de 3000 toeren.
'k Vrees dat dit probleem boven mijn hoofd uit is gestegen en dus zal ik 'm maar naar het ziekenhuis brengen en daar eens na laten kijken en laten repareren... :dontknow:
Iemand nog suggesties?
'k Vrees dat dit probleem boven mijn hoofd uit is gestegen en dus zal ik 'm maar naar het ziekenhuis brengen en daar eens na laten kijken en laten repareren... :dontknow:
Iemand nog suggesties?
VOLVO 440 1.8i '96
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Hier het einde van deze epos
Afgelopen maandag opweg naar Best was een groot drama, geen vermogen ernstige vibraties door het gaspedaal (de hele ochtend last van gehad achter m'n bureau). En fin 's middags maar Volvo Assistance gebeld en die hebben een monteur van de dealer uit Oirschot gestuurd.
Waar we achter zijn gekomen was dat de vierde cylinder niet meebrande...bougie stuk? kabel stuk? ::?
Ben in de namiddag ff bij de dealer geweest en die heeft een en ander nagelopen:
- verdelerkap (nieuw dus kon niet de oorzaak zijn)
- cylinderdruk ofzo, deze waren ook allemaal goed
- kabels, 4de kabel was deed niet goed mee (vonken enzo)
..........
- he, U heeft een lekke spruitstukpakking.....jaja die was op de 4de cylinder dwars door dus allemaal valse lucht en dus geen medewerking van de cylinder.
Vandaag beestje meegenomen van de garage met een nieuwe pakking en vier nieuwe bougiekabels. En oh oh oh hij rijdt weer als een zonnetje (4 cylinders!!!!)
Groet
Enuh heb nog 10% korting gekregen voor het wachten aangezien ze mijn beestje er tussendoor moesten reparen.
Afgelopen maandag opweg naar Best was een groot drama, geen vermogen ernstige vibraties door het gaspedaal (de hele ochtend last van gehad achter m'n bureau). En fin 's middags maar Volvo Assistance gebeld en die hebben een monteur van de dealer uit Oirschot gestuurd.
Waar we achter zijn gekomen was dat de vierde cylinder niet meebrande...bougie stuk? kabel stuk? ::?
Ben in de namiddag ff bij de dealer geweest en die heeft een en ander nagelopen:
- verdelerkap (nieuw dus kon niet de oorzaak zijn)
- cylinderdruk ofzo, deze waren ook allemaal goed
- kabels, 4de kabel was deed niet goed mee (vonken enzo)
..........
- he, U heeft een lekke spruitstukpakking.....jaja die was op de 4de cylinder dwars door dus allemaal valse lucht en dus geen medewerking van de cylinder.
Vandaag beestje meegenomen van de garage met een nieuwe pakking en vier nieuwe bougiekabels. En oh oh oh hij rijdt weer als een zonnetje (4 cylinders!!!!)
Groet

Enuh heb nog 10% korting gekregen voor het wachten aangezien ze mijn beestje er tussendoor moesten reparen.
VOLVO 440 1.8i '96
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
- Locatie: Den Haag
van de week ook problemen gehad met het inhouden op de snelweg en het gaan branden van de labadasonde
heb mijn volvo uitgelezen
121
113
411
313
hier op het forum lopen zoeken maar naar oplossingen ( uit ervaring had ik de lucht megsel druk slangetjes ronde kop als doorgeblazen met een beetje perslucht maar dat heeft niet geholpen)
uiteindelijk maar de bobine los gehaald schoongemaakt opgeschuurt gaat nu weer 2 dagen goed ga de bobbine vanmiddag maar vervangen voor de vakantie
heb mijn volvo uitgelezen
121
113
411
313
hier op het forum lopen zoeken maar naar oplossingen ( uit ervaring had ik de lucht megsel druk slangetjes ronde kop als doorgeblazen met een beetje perslucht maar dat heeft niet geholpen)
uiteindelijk maar de bobine los gehaald schoongemaakt opgeschuurt gaat nu weer 2 dagen goed ga de bobbine vanmiddag maar vervangen voor de vakantie