kan niet printen

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20403
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wie van u kan mij verder helpen?

Zelf gemaakt word-documenten op een bepaalde laptop kunnen niet geprint worden vanaf die laptop. Een pdf doet het wel en ook een toegestuurde word is gewoon te printen vanaf die laptop. Stuur ik de documenten door naar een andere laptop of pc is er ook niets aan de hand. Alles zit in het zelfde netwerk draadloos verbonden.

Ik heb alle instellingen bekeken en kan niet iets ontdekken wat er fout gaat.

Wie o wie?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Legitieme versie van Word?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20403
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ja, alles zoals het hoort. Gedownload van de site van school en waar nodig licenties betaald.

Het wordt nog gekker: als we inloggen als admin werkt het wel. En dat suggereert dat de gebruiker met adminrechten ergens geen rechten heeft ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heeft het document ook een eigenaar? Misschien de rechten van het document even wijzigen. Is windows 10 neem ik aan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Wat is het merk van de printer? Hebben alle gebruikers toegang tot de TEMP-map (issue bij HP-printers)? Of heb je deze verplaatst?
Gebruikersavatar
Robbie Rotten
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 19.12.2017 - 09:13
Locatie: Friesland

Als work-around kan je het document ook opslaan als PDF en dan printen.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20403
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een zelfgemaakt document opslaan als pdf en dan printen werkt wel. Het gebruike officepakket (365) komt van school en uiteindelijk zijn we zelf de eigenaar van de documenten.

De laptop is nu niet thuis maar gisteravond heb ik zitten zoeken in enkele logboeken en zodra er een printopdracht kwam verscheen er een stop-melding met een foutcode. Dat ga ik vanavond verder uitzoeken want blijkbaar staat er ergens een vinkje verkeerd bij bepaalde rechten om te mogen printen vanuit een office-document.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20403
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik ben eruit:

De ingebouwde administrator heeft alle rechten maar in Windows 10 heeft een gebruiker met adminrechten minder rechten dan gedacht. Er waren meerdere kleine dingen die niet functioneerden bij deze laptop. Uiteindelijk bleek bij eigenschappen van de afzonderlijke partities dat de gebruiker alleen leesrechten had en niet alle rechten. Met 3 klikken opgelost maar vreemd is het wel.

Bedankt voor uw suggesties.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik heb in het verleden vreemde situaties met een Excel document gehad die onoplosbaar leken. Werkte wel
op een andere laptop, maar niet op mijn werk-pc . Ten einde raad Microsoft gebeld met in het achterhoofd het idee dat zo’n moloch waarschijnlijk toch niet aanspreekbaar zou zijn. Die vooringenomenheid bleek geheel ten onrechte, ik ben fantastisch geholpen - ze hebben mijn pc op afstand overgenomen en zijn zeker een uur sterkers met het probleem bezig geweest. Ze kwamen er niet onmiddellijk uit, maar hebben toen intern in de Microsoft organisatie verder gezocht en me een paar dagen later alsnog een oplossing aan gereikt. Voor mij was dat een warme douche! Kortom; met je legale versies hebt, kun je Microsoft gerust bellen.
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”