Ik sta op het punt om een K&N High-flow air filter in mijn V50 2.0D te leggen, krijg ik het advies van mijn volvo dealer dit niet te doen ivm storing op de labda sonde????
Iemand ervaring met dit probleem... of is er geen probleem???
Pls...
K&N High-flow air filter
- bookkeeper
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 22.05.2006 - 11:05
- Contacteer:
Bookkeeper
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik denk dat de lamdba sonde het probleem niet kan zijn. Deze zit volgens mij in je uitlaat en niet in je lucht inlaatkanaal.
Wat terecht gezegd wel mogelijkerwijs eventueel een probleem kan worden is de lucht massa meter. Deze zit vlak achter je luchtfilter en kan niet goed tegen de olie die in het luchtfilter zit. Daarom is het opletten als je dit K&N filter schoonmaakt met olie. Je moet er dan niet teveel olie op doen.
Als je het K&N filter nieuw koopt kan je het er zo probleemloos inzetten. Je moet er wel even op letten dat je het luchtfilterhuis goed schoonmaakt voordat je het erin zit. Maar met een nieuwe auto zal dat geen probleem zijn denk ik.
Wat terecht gezegd wel mogelijkerwijs eventueel een probleem kan worden is de lucht massa meter. Deze zit vlak achter je luchtfilter en kan niet goed tegen de olie die in het luchtfilter zit. Daarom is het opletten als je dit K&N filter schoonmaakt met olie. Je moet er dan niet teveel olie op doen.
Als je het K&N filter nieuw koopt kan je het er zo probleemloos inzetten. Je moet er wel even op letten dat je het luchtfilterhuis goed schoonmaakt voordat je het erin zit. Maar met een nieuwe auto zal dat geen probleem zijn denk ik.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Als je een K&N koopt is hij de eerste keer toch al gelijk klaar voor gebruik. je hoeft er toch pas olie op te doen naar de eerste onderhoudsbeurt van het filter. Dat is mijn in iedergeval altijd geleerd met K&N filters480S60 schreef:Ik denk dat de lamdba sonde het probleem niet kan zijn. Deze zit volgens mij in je uitlaat en niet in je lucht inlaatkanaal.
Wat terecht gezegd wel mogelijkerwijs eventueel een probleem kan worden is de lucht massa meter. Deze zit vlak achter je luchtfilter en kan niet goed tegen de olie die in het luchtfilter zit. Daarom is het opletten als je dit K&N filter schoonmaakt met olie. Je moet er dan niet teveel olie op doen.
Als je het K&N filter nieuw koopt kan je het er zo probleemloos inzetten. Je moet er wel even op letten dat je het luchtfilterhuis goed schoonmaakt voordat je het erin zit. Maar met een nieuwe auto zal dat geen probleem zijn denk ik.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Dat is nu precies wat ik ook zei, alleen dan in andere woorden. Dus plaatsen maar dat K&N filter zou ik zeggen.Als je een K&N koopt is hij de eerste keer toch al gelijk klaar voor gebruik. je hoeft er toch pas olie op te doen naar de eerste onderhoudsbeurt van het filter. Dat is mijn in iedergeval altijd geleerd met K&N filters
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik ga altijd naar Brezan of een vergelijkbare automaterialen zaak. Daar hebben ze binnen een dag het bestelde filter liggen en de schoonmaaksetjes hebben ze zelfs meestal op voorraad.
Je moet ff een automaterialenzaak hebben die ook aan garages levert volgens mij.
Je moet ff een automaterialenzaak hebben die ook aan garages levert volgens mij.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Zippo
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 18:27
- Locatie: Twente
Idd, kan geen kwaad...480S60 schreef:Dat is nu precies wat ik ook zei, alleen dan in andere woorden. Dus plaatsen maar dat K&N filter zou ik zeggen.Als je een K&N koopt is hij de eerste keer toch al gelijk klaar voor gebruik. je hoeft er toch pas olie op te doen naar de eerste onderhoudsbeurt van het filter. Dat is mijn in iedergeval altijd geleerd met K&N filters
Gewoon plaatsen
- kawaman
- 4th Gear member
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Ik rij sinds een half jaartje rond met een K&N inlegfilter in mijn D5.
Hij lijkt iets alerter te reageren op het gas, maar moet daarbij zeggen dat ik van een gebruikt Volvo-filter naar een nieuw K&N ging.(zal ook iets uitmaken).
Nu na dat hij gechipt is en bij de laatste onderhoudsbeurt een nieuw Volvo-filter kreeg(K&N er uit gehaald voor het geval deze in de prullenbak verdween)
en het K&N weer terug geplaatst had, toch ook weer het idee van beter oppakken.(het kan ook aan de geluidsbelevenis liggen)
Voor mij persoonlijk dus een goed gevoel.
Hij lijkt iets alerter te reageren op het gas, maar moet daarbij zeggen dat ik van een gebruikt Volvo-filter naar een nieuw K&N ging.(zal ook iets uitmaken).
Nu na dat hij gechipt is en bij de laatste onderhoudsbeurt een nieuw Volvo-filter kreeg(K&N er uit gehaald voor het geval deze in de prullenbak verdween)
en het K&N weer terug geplaatst had, toch ook weer het idee van beter oppakken.(het kan ook aan de geluidsbelevenis liggen)
Voor mij persoonlijk dus een goed gevoel.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Bevalt K&N filter nog altijd en geen issues met lucht massa meter gehad (laatste post is van tijdje geleden )? Ik heb in vorige auto's K&N filter gehad en één keer met nieuw geplaatst filter last gekregen met lmm. Olie druppelde er af toen ik 'm uit het plastic haalde, had achteraf hezien moeten wachten totdat overtollige olie helemaal weg was. Twijfel nu tussen Heico (geleverd door BMC) of weer K&N inlegfilter.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Ik rij al jaren met een KN inlegfilter. Nooit gedonder gehad met de LMM. Ik spuit het filter aan de buitenkant altijd goed in, aan de binnenzijde slechts 1 nette laag. Daarna dep ik alles af met keukenrol of een doekje.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik had het op mijn XC60 ook, nooit problemen mee gehad. Thuis had ik dan het standaard filter in de K&N doos liggen. Als ik het filter reinigde ging die even terug in de auto. Na het reinigen had ik namelijk liefst dat die goed droog was voor het oliën, dus die bleef dan een dag in de schuur liggen. Lichte oliefilm erop en weer monteren. 4 jaar gebruikt zonder problemen.ik heb de auto verkocht met het standaard filter, dus mocht iemand er interesse in hebben... :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D