Chiptuning V50 D5 Geartronic

Geleverd vanaf 2003
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Ik dacht dat de GT in volvo max 440 Nm aan kan en dat daarom de V8 precies dat aantal Nm leverde...?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
redracer
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

t5power schreef: Ik dacht dat de GT in volvo max 440 Nm aan kan en dat daarom de V8 precies dat aantal Nm leverde...?
Bij een ongeblazen motor is het koppel ongeveer 100nm per liter dus 440 komt ' toevallig ' overeen denk ik. Deze kracht zal ook gelijkmatiger vrijkomen dan bij turbo(diesel)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

redracer schreef:
t5power schreef: Ik dacht dat de GT in volvo max 440 Nm aan kan en dat daarom de V8 precies dat aantal Nm leverde...?
Bij een ongeblazen motor is het koppel ongeveer 100nm per liter dus 440 komt ' toevallig ' overeen denk ik. Deze kracht zal ook gelijkmatiger vrijkomen dan bij turbo(diesel)
Dat is een leuk weetje! Hier heb ik de info vandaan: https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

The Aisin AW TF-8# SC series is a 6-speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N⋅m (324.5 ft⋅lbf) of torque[citation needed]. It is built in Anjo, Japan.[1] It is also called the TF-80SC[2] (AWF21, AF40-6, AM6,[3] AW6A-EL) and TF-81SC (AF21).[4]

En zit in de volgende volvo's:

2005–2014 Volvo XC90[6][9][10][11] (FWD & AWD)
2006–2009 Volvo S60[9] (FWD & AWD)
2006–2008 Volvo V70 II (FWD & AWD)
2006–2008 Volvo XC70 (AWD)
2007–2016 Volvo S80 II[10][13] (FWD & AWD)
2008–2016 Volvo V70 III[14] (FWD & AWD)
2008–2016 Volvo XC70 II[10] (FWD & AWD)
2009–2017 Volvo XC60[10] (FWD & AWD)
2011[10]–present Volvo S60 II (FWD & AWD)
2011–present Volvo V60 (FWD & AWD)
2011–2012 Volvo S40 II (FWD)
2011–2012 Volvo V50[15] (FWD)
2011–2013 Volvo C30 (FWD)
2011–2013 Volvo C70 II (FWD)
2012–2014 Volvo V40 II (FWD)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

edraket schreef: Er zijn zat Volvo’s met GT bakken af fabriek gelevrd met veel meer dan 350Nm, dus echt wel een onzin opmerking hoor, of doelde je juist op mijn opmerking dat het een onzin opmerking was..
Voor jouw opmerking een +1. Positief bedoeld dus
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Volvo_V50_D5
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12

edraket schreef: Waar komt deze onzin vandaan?
Nou, wat een vocabulair zeg! En daarnaast; als je goed leest (en dat is moeilijk, ik weet het) dan lees je dat de Volvo deze uitspraak deed. En met Volvo bedoel ik dan mijn officiële dealer cq. Volvo monteur.
Gebruikersavatar
Volvo_V50_D5
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 20.03.2018 - 23:12

En de meeste V50’s zijn uitgerust met de GT-5 en niet de GT-6.
De mijne met de GT Aisin warner 50/51.

Volgo Sweden:

The GT can't actually take much. If it could, Volvo wouldn't limit the torque on the diesels with the 5 speed AW GT. The D5 has 400 nm with the M66 and only 350 with the GT. The D3 and D4 with newer versions of the 6 speed AW have 400 nm (only because it has been tweaked well enough). The 350 nm figure is also determined by AW themselves... As they have put it in the "<370 nm" range.”
Laatst gewijzigd door Volvo_V50_D5 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Volvo_V50_D5 schreef:
edraket schreef: Waar komt deze onzin vandaan?
Nou, wat een vocabulair zeg! En daarnaast; als je goed leest (en dat is moeilijk, ik weet het) dan lees je dat de Volvo deze uitspraak deed. En met Volvo bedoel ik dan mijn officiële dealer cq. Volvo monteur.
Als je wat meld doe het dan wel volledig. Wat je stelt dat Volvo DE geartronic tot 350Nm heeft begrenst en slaat daarom nergens op. Dat kun je wel van een Volvo monteur hebben gehoord, maar blijft in het verband waarmee jij het stelt alsnog onzin. Er zijn heel veel Geartronics met veel meer dan 350Nm de fabriek uit gerold.

Door opmerkingen als die van jou komen de Google fabeltjes de wereld in en bestempel het daarmee als onzin! Als je het daarmee niet eens bent moet je je wat beter inlezen vooraleer je iets post.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

V70/2.4D/2003 schreef:
edraket schreef: Er zijn zat Volvo’s met GT bakken af fabriek gelevrd met veel meer dan 350Nm, dus echt wel een onzin opmerking hoor, of doelde je juist op mijn opmerking dat het een onzin opmerking was..
Voor jouw opmerking een +1. Positief bedoeld dus
top!
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”