Hallo Forumleden,
even voorstellen ik heb een V70 xc met een 2.4T 200pk motor. Wat is volgens jullie de maximale turbodruk dat in VIDA weergegeven zou moeten worden in hpa?
ik vermoed namelijk dat dit niet voldoende is.
dank alvast
weergegeven max turbodruk in VIDA bij 2.4T 200pk
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Dat is in vida te vinden.
Maar als de druk meerdere malen te hoog of te laag is, dan zal er een storingscode ontstaan.
Maar als de druk meerdere malen te hoog of te laag is, dan zal er een storingscode ontstaan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
Dank voor je antwoord
ja klopt in vida kan ik de druk zien,maar hij geeft niet meer dan 1200 hpa bij vollast aan. Dit moet volgens mij hoger zijn. De andere druk die in de afstelgevens in vida zijn te vinden is de druk van de wastegate (12,5kpa). Dus dat is niet de boost pressure.
ja klopt in vida kan ik de druk zien,maar hij geeft niet meer dan 1200 hpa bij vollast aan. Dit moet volgens mij hoger zijn. De andere druk die in de afstelgevens in vida zijn te vinden is de druk van de wastegate (12,5kpa). Dus dat is niet de boost pressure.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Er is ook een referentie waarde natuurlijk.
Te vinden bij product specificaties dacht ik.
En hoe meet je die turbodruk? Je gaat neem ik aan rijden, en niet in stilstand gas geven?
Te vinden bij product specificaties dacht ik.
En hoe meet je die turbodruk? Je gaat neem ik aan rijden, en niet in stilstand gas geven?
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
nee klopt rijdend met de grafiek aan. dan logt ie alle gegevens uitgezet in tijd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
in de spec's in vida vind ik wel info over de kleppen, oliedruk enz. Maar niet de turbo druk en grenswaardes.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Even googelen dan. Mijn vida staat op de zaak, kan niet even spieken nu.
Ik kom op 0.4 uit bij een lpt. Lijkt mij ook te weinig dan. Raar dat er geen foutcode is.
Ik kom op 0.4 uit bij een lpt. Lijkt mij ook te weinig dan. Raar dat er geen foutcode is.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
inmiddels even gereden met vida. de maximale druk is in piek 1570 hpa en regelt m terug naar ca 1300hpa. dit komt in piek overeen met een motorkoppel van 265nm in piek en nom. 235 nm. Dus ik denk dat het membraam van de CBV doorlaat.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wel belangrijk om te reaiseren of het absolute druk of overdruk is. Even kijken in Vida dus wat je precies meet voordat je een conclusie trekt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Die 1300hpa is 1.3 bar, waarvan 1 bar de absolute druk is (atmosfeer) turbo druk zal dan 0.3 zijn.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Stop een CFE PLus in je auto en je kunt op je DIM tijdens het rijden gewoon zien wat de Turbodruk doet
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
hai Volvotech dat was ook de bedoeling, maar de cfe plus werkt helaas niet
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Wat voor modeljaar is je auto dan?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
MY2001, maar de CFE plus krijgt geen toegang (start niet op). ben al bij jullie langs geweest, maar bob kreeg m niet aan de praat. Dit komt omdat er toch componenten in de auto zitten van de oudere volvo.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ow verhip, dis Xc70-01 die eigenlijk een 00 is... die.
Ja helaas, dat gaat 'm niet worden...
Ja helaas, dat gaat 'm niet worden...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
yes, dat klopt!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
het membraam vervangen en probleem opgelost, maak nu 0.6bar
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Graag iets specifieker voor een evt volgende patient: welk membraam?
Ik las ik een ander topc dat je een lekke turboslang had, kwam daar het druk verlies niet van?!
Ik las ik een ander topc dat je een lekke turboslang had, kwam daar het druk verlies niet van?!
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28
het was het membraam van de CBV
- nd-photo
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14.04.2018 - 23:14
- Locatie: Sevenum
- Contacteer:
Kan je die ook ergens anders bestellen dan bij de dealer? Ik heb ze gezien bij IPD USA, maar dan hebben we het over een US leverancier.
Hoeveel kostte die bij de dealer en wat was het partnr btw?
Hoeveel kostte die bij de dealer en wat was het partnr btw?