Erikho schreef:
Hoop wel dat ie een beetje zuinig is.
Ik hoop voor je dat ie zuiniger is dan mijn T5. De gemiddelde waarden uit de folders worden, zoals gebruikelijk, bij lange na niet gehaald.
We hebben afgelopen weekend een tripje naar Zuid Duitsland gemaakt en ondanks een zeer bescheiden rijstijl kwam ik niet verder dan een gemiddeld verbruik van 9,6 L/100km.
De snelheden waren erg divers tussen de 120 en 150 km/h, af en toe stuk langzaam rijden (60 à 90) ivm wegwerkzaamheden. Oh ja, ook een stuk van 30 km op hogere snelheid (200+).
De auto (weggedrag) laat duidelijk merken dat snelheden boven de 200 niet tot de favorieten behoren. De auto wordt dan wat zoekerig en geeft mij niet het vertrouwen wat je bij die snelheden nodig hebt.
Als je niet op zoek bent naar die hoge snelheden is het rond de 150 à 160 prima cruisen op de duitse snelweg.
Het geluidsniveau in de auto blijft laag en de auto voelt vertrouwenwekkend aan. Kortom, niets mis mee.
Nu alleen het verbruik nog omlaag zien te krijgen. Bij korte stadsritten is het lastig (je moet bijna met een fluwelen voet het gas bedienen) om het verbruik onder de 10 L/ 100 km te krijgen. En dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.