Om de langere ritten over te nemen van de i-Pace, zou een benzine(hybride) Volvo of je huidige V60PIH prima voldoen. Met als voordeel lagere vaste kosten.4wielen schreef: Of de V60 PIH houden of de XC70 inruilen voor een benzine-exemplaar. Ik zou nooit een D5 als tweede auto aanhouden ivm de hoge vaste kosten.
Van V60 naar Jaguar I Pace
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3920
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
Ja ik ben het met jullie eens de v60 pih komt meer in aanmerking als 2e auto dan de xc70. Echter met vier man op wintersport valt weer niet mee met de pih.
Dilemma's, dilemma's.
Dilemma's, dilemma's.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3920
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Heb je een dakkoffer?kameel1 schreef: Ja ik ben het met jullie eens de v60 pih komt meer in aanmerking als 2e auto dan de xc70. Echter met vier man op wintersport valt weer niet mee met de pih.
Dilemma's, dilemma's.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
Nee heb ik niet, maar kan deze wel lenen! van m'n dealer (mits aanwezig). Dus ja eigenlijk is dat het probleem ook niet. Verder denk ik dat de waarde van de xc niet eens zoveel onder doet voor de v60. Alleen op karakter en emotie moet de v60 't afleggen tov de xc, want deze heeft ons al die jaren veilig door europa geloodst en is in mijn ogen de laatste echte no nonsens volvo.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19926
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Neem dan ook de niet probleemloze techniek van de PIH mee in de overweging.
De XC lijkt mij een no-nonses auto met beproefde techniek, dat kan met name van het electrische gedeelte van Pih niet gezegd worden.
De XC lijkt mij een no-nonses auto met beproefde techniek, dat kan met name van het electrische gedeelte van Pih niet gezegd worden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3404
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De XC70 heb je geen afschrijving meer op en op termijn gaan goed uitgeruste en bewaard gebleven exemplaren in waarde omhoog. De waarde van een V60 PIH gaat uiteindelijk naar nul omdat het accupakket op een gegeven ogenblik moet worden vervangen en de houderschapsbelasting explodeert. Neem je dit mee in de vergelijking dan is de keuze heel makkelijk: XC70.Of de V60 PIH houden of de XC70 inruilen voor een benzine-exemplaar. Ik zou nooit een D5 als tweede auto aanhouden ivm de hoge vaste kosten.
Kijk ook even in dit topic: viewtopic.php?t=78772
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
De houderschapsbelasting blijft laag, omdat het nieuwe stelsel waarschijnlijk niet meer op gewicht gaat, maar op andere principes (bijv. CO2).
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum