Update Base met Focal speakers

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
hansijssel
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
Locatie: Leiden

Ha

heb Focal 165 A1 (plus tweeter) geïnstalleerd in V70 2008
De base speaker er gewoon uitgesneden en de Focal passend gemaakt in de bestaande houder.

Ik vind dat het geluid van de Focal wel duidelijker is, maar de bas is een stuk minder (plus - min etc omgedraaid om te kijken voor effect)

De tweeter is met de cross over te zacht en zonder te hard, maar dat kan weer door het gebrek aan bas komen.
Weet iemand een oplossing?

Denk dat ik anders toch maar voor High Perf speakers ga van Volvo.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ik zou vermoeden dat de speakers teveel vermogen vragen, dat kan de versterker niet leveren (althans, niet voldoende), de versterker heeft dus geen grip op de speakers, waardoor het dus niet klinkt. Eind februari ga ik weer naar Zweden voor onderdelen, dan probeer ik ook High Performance sets mee te nemen. Die wil ik vrijblijvend voor je inbouwen, bevalt het niet dan halen we het er weer uit.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
hansijssel
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
Locatie: Leiden

Dank voor aanbod. Ik neem aan dat je niet de versterker etc bedoelt, want die kabelboom ligt niet in mijn auto en de boom is niet te leveren volgens Volvo en dit Forum.

Ik ga 2 speakers High Perf inbouwen aansluiten dit weekend en ben benieuwd. Inbouwen hiervan moet lukken.

ben wel benieuwd of een subwoofer (daar liggen wel de aansluitingen van in de auto, nog iets toevoegt.
Die kosten overigens niet veel in Zweden zag ik.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Als een versterker geen grip heeft op de luidsprekers heb je vaak meer laag. Met een goede versterker wordt het laag wel strakker maar zeker niet per se meer.
Het gedrag bij de lage tonen worden door veel meer factoren bepaald dan alleen de versterker. Heel belangrijk is de behuizing waar ze in zitten en of deze "meedoet" of niet.

Plus/min omdraaien heeft geen effect voor het laag, maar voor de overname tussen laag/midden unit en tweeter, dus middentonen. Wellicht kun je het geluid bijregelen met de equalizer (als die erin zit).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
hansijssel
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
Locatie: Leiden

dank
ik ga verder met de zoektocht :-)
Gebruikersavatar
Christopher
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
Locatie: Flevoland, Nederland

hansijssel schreef: dank
ik ga verder met de zoektocht :-)
Ik heb hetzelfde gedaan in mijn S40 jaren geleden, met dezelfde speakers met opgebouwde tweeter. Toen vond ik het een fantastische upgrade. Ben jij er inmiddels uit, want anders zou dat misschien een optie zijn?
Het is een oud topic zie ik, maar je weet maar nooit. Wel merkte ik toen ineens dat de FM-Bron van de muziek echt niet scherp was en ben ik over gegaan op cd's.
Laatst gewijzigd door Christopher op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”