TuneIn en andere apps niet te downloaden .....

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
mga1600
6th Gear member

Het gekke is dat ik wel eens een video heb gezien waarin TuneIn als appje gedownload was op het audio systeem met het grote ipad-achtige scherm zoals dat nu in de nieuwe Volvo’s zit, maar ik zie het niet bij de te downloaden apps.

Er zijn wel wat werkende apps, zoals spotify, een weer-app en nog war, maar TuneIn als alternatief voor DAB ontbreekt dus. Kan het uiteraard wel streamen vanaf mijn telefoon, of via CarPlay, maar kan net echt niet rechtstreeks? Doe ik iets verkeerd?
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
SpeedyZ
2nd Gear member

Wat er fout gaat bij je weet ik niet, maar ik heb Tunein app geïnstalleerd. V90 MY 18
mga1600
6th Gear member

Vreemd dit, maar ik ben niet de enige met dit probleem: lees net op Swedespeed en op het UK forum dat er meer mensen zijn met een nieuwe auto waarbij het ontbreekt. Mijn auto is weliswaar niet helemaal nieuw, maar wel vorige week bij het afleveren van kop tot staart van de laatste updates voorzien.

Voorlopig maar via de telefoon dan....
mga1600
6th Gear member

Inmiddels ben ik er ook via Swedespeed achter dat er “iets aan de hand is”met het downloadcentre van Volvo. Een aantal apps waaronder TuneIn en Pandora (wat is dat?) is “zoek” en dat geldt kennelijk bij nieuwe auto’s of recent volledig ge-update auto’s . Ik had dat dus zelf ook al ondervonden en heb daarom TuneIn benaderd en ik krijg dit als antwoord:

Thank you for your email.
We have no insights on this. The TuneIn app for Sensus is built, maintained and provided in Volvo cars by Volvo. We simply open our API and they built the TuneIn integration for the vehicle. Not really sure why they wouldn't offer it, so this is definitely a question for Volvo.
​Thank you for your time and patience, we appreciate your support of TuneIn.

Inmiddels heb ik mijn vraag bij Volvo neergelegd.......

Zijn er hier ook mensen die het probleem van ontbrekende en niet te downloaden apps hebben in hun nieuwe auto?
CH Racing M900
2nd Gear member

Bij mij doet de app het als een tierelier.
As vrijdag mag de auto voor een controlebeurt naar de dealer.
Software zal ongetwijfeld ook geupdate worden. Hou je op de hoogte.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
mga1600
6th Gear member

Het antwoord van de dealer:

TuneIn is inderdaad momenteel niet meer beschikbaar.
Zweden is bezig met een nieuwere versie van TuneIn uit te brengen. Tijdens de ontwikkeling is er een storing ontstaat waardoor de TuneIn app niet meer downloadbaar is.
Voorlopig is TuneIn dus geblokkeerd. Als de oplossing gevonden is zal er een Tie-news worden uitgebracht.

Als dit bericht uit komt met meer duidelijkheid of oplossing zullen wij contact met u zoeken.
CH Racing M900
2nd Gear member

Dan inderdaad in de tussentijd via Apple Carplay afspelen...
mga1600
6th Gear member

CH Racing M900 schreef: Dan inderdaad in de tussentijd via Apple Carplay afspelen...
Ja, dat moet dan maar......
CH Racing M900
2nd Gear member

Vrijdag de auto bij de dealer gehad en update software gehad.
TuneIn staat er nog steeds gewoon op.... Zeg het maar.

Krijg wel een nieuwe bestuurdersstoel - leder lelijk gesleten op de wang van de stoel.
Zou ik als ik jou was ook even naar kijken bij jouw auto. Pas vanaf MY 2018 is de constructie anders, vertelde de monteur me.
Bekend euvel bij dit type Volvo, ze doen er dan ook niet moeilijk over.
mga1600
6th Gear member

CH Racing M900 schreef: Vrijdag de auto bij de dealer gehad en update software gehad.
TuneIn staat er nog steeds gewoon op.... Zeg het maar.

Krijg wel een nieuwe bestuurdersstoel - leder lelijk gesleten op de wang van de stoel.
Zou ik als ik jou was ook even naar kijken bij jouw auto. Pas vanaf MY 2018 is de constructie anders, vertelde de monteur me.
Bekend euvel bij dit type Volvo, ze doen er dan ook niet moeilijk over.
Ziet er bij mij op het eerste gezicht erg netjes uit, maar voor de zekerheid... waar moet ik die slijtage precies zoeken?

En over die app: bij het proefrijden in mijn Zweedse import (met alle menu’s nog in het Zweeds) was er geen enkele app geïnstalleerd. Misschien is dat het verschil? In ieder geval toen hij mij afgeleverd werd had de dealer alles wat er aan software in hoort te zitten keurig geactualiseerd en alle mogelijke apps geïnstalleerd. Maar TuneIn was (en is) dus niet te downloaden om de reden die ik eerder aanhaalde.

Ik heb overigens wel een probleem met Sensus: hij is al herhaaldelijk spontaan aan het rebooten gegaan. Zomaar, onderweg. Het geluid wordt ineens metalig, er komt een soort rollende lage toon door de speakers. Dat duurt eventjes, dan schakelt het hele systeem uit en komt even later weer tevoorschijn. Vlak daarna reboor hij nog een keer en dan is het voor lange tijd goed. Of het zit nog wat dieper dan Sensus, want ik ben meteen mijn navigatiedoel kwijt, de rijmodus is weg etc. Had de dealer al even telefonisch geïnterviewd of dit een bekende klacht was. “Nooit van gehoord.....” kreeg ik als antwoord, da’s heel gek want later zag ik op Swedespeed dat het van de verhalen (en ontgoocheling) over deze problemen barst, dat Volvo er van weet, dat er al diverse patches zijn gemaakt die echter tot nu toe geen van alle werken.... en het komt bij MY18 ook voor.....

Lekker dan.....ik ga er uiteraard wel even naar laten kijken en het ook melden. Voor de rest helemaal happy...!
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”