ik heb me zonet ingeschreven omdat ik problemen heb met mijn Volvo s60, 2005, +-258000 km.
problemen begon vorige winter. (december 2017-feb 2018).
Elke ochtend moet ik 3 a 5 keer de sleutel draaien eer ik mijn motor kan opstarten.
Wat ik vreemd vind, is dat ik dit zelden de namiddag heb (als ik gedaan heb met met werken).
ik heb dit probleem voor 99% 's morgens.
als ik hem opstart (na een paar keer proberen) en dan rij ik dan bijv een winkel,daarna start hij elke keer onmiddellijk op. na mijn werk hetzelfde (dan blijft hij toch +- 8,15 geparkeerd), etc... dus enkel 's morgens heb ik dit probleem.
Ik denk (niet zeker) dat dit misschien komt omdat het in 's nachts kouder is? in de winter had ik dit probleem soms ook na mijn werk. na de winter enkel de bij 's morgens.
ik ben ermee naar mijn garagist geweest (geen Volvo garagist), hij wist het niet echt en dacht aan een paar mogelijke oorzaken.
daarna ben ik naar de Volvo garage geweest en heb het probleem uitgelegd.
volgens mij, weten ze het zelf ook niet echt en hebben ze alle mogelijke onderdelen aangevinkt die dit probleem kan veroorzaken.
hier de offerte (met werkuren +-5 uur: komt dit uit op ongeveer 1600 euro.

1600 euro voor een wagen van 2005 met +-258000 km... is niet meer de moeite om hier kosten aan te besteden, vrees ik.
de auto rijdt vlot, geen problemen met het gas geven, etc.. enkel dat opstarten 's morgens is een probleem die ik graag opgelost zou hebben.
mijn garagist heeft een stuk vervangen (weet niet goed wat, mijn vader heeft dit afgehandeld) (stuk van +-300 euro) maar het probleem blijft.
bedankt voor jullie hulp
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.