Update Pilot Assist

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
btauwenberg
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.07.2017 - 11:22

Na mijn eerste onderhoud (na 1 jaar rijden) heeft m’n V90 (2018) een software update gekregen.
Ik vraag me nu af of deze update dezelfde verbeteringen bevat van de nieuwe V60.

Ik heb immers gelezen dat bij de nieuwe V60 de Pilot Assist verbeterd is. Die zou beter reageren in korte bochten omdat die zou gekoppeld zijn met de navigatie en beter vooruit kan kijken.

Weet er iemand meer?
Of heeft er iemand na de update al verbeteringen opgemerkt?

Benieuwd naar jullie ervaring!

Bart
2018 V90 T8 Momentum
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Hoi Bart,

Ik heb sinds begin juni de nieuwste update van autopilot er op.
Ja hij stuurt veel rustiger en volgt de bochten beter..
Met de vorige software vondt ik bem houterige sturen en niet mooi een bocht volgen.
Het blijft een hulpmiddel dus 100% vertrouwen kan je hem nooit maar het is wel weer een stukje beter geworden...
Nieuwe autopilot software herken je aan de veranderde symbolen.
Waarschuwing oranje handen aan bet stuur, geen pingel meer.
Pas bij rode symbool komt het geluid signaal.

Maar rij jij een zwarte V90 T8?
En zo ja reed jij donderdag morgen 08.30 van Temse naar Bornem?
Was één V90
btauwenberg
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.07.2017 - 11:22

Bedankt voor je feedback!
Dat klinkt alvast veelbelovend!
Benieuwd om het te ervaren de komende weken.

Mijn V90 is osmium grey. Je kan mij vooral tegenkomen in de buurt van Leuven.
2018 V90 T8 Momentum
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik weet niet hoe het met eerdere versies was (want ik heb mijn XC90 voorzien van de nieuwe software nog maar een kortgeleden in ontvangst genomen), maar ik vind het sturen in bochten nog niet echt geweldig. Je voelt dat hij voortdurend een beetje in kleine stukjes bijstuurt waardoor je eigenlijk in een slingerlijn in plaats van een lange bocht rijdt - en dat voelt onrustig. Op overwegend rechte snelwegen is het daarentegen wel fijn.
C40 Ultimate Twin
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

mga1600 schreef: Ik weet niet hoe het met eerdere versies was (want ik heb mijn XC90 voorzien van de nieuwe software nog maar een kortgeleden in ontvangst genomen), maar ik vind het sturen in bochten nog niet echt geweldig. Je voelt dat hij voortdurend een beetje in kleine stukjes bijstuurt waardoor je eigenlijk in een slingerlijn in plaats van een lange bocht rijdt - en dat voelt onrustig. Op overwegend rechte snelwegen is het daarentegen wel fijn.
Dan denk ik toch dat je niet de nieuwste update hebt of dat de XC90 daar nog buiten valt....
Wat jij beschrijft is het stuurgedrag voor de update...
Nu gaat het veel vloeiender zo als ik ook bij de test rit van de XC40 voelde..
Was één V90
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

btauwenberg schreef: Mijn V90 is osmium grey. Je kan mij vooral tegenkomen in de buurt van Leuven.
Helaas dan was het een ander.
T8 zijn hier in NL een zeldzaam muurbloempjes.....
Was één V90
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20713
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

verkeerde reactie

Sorry
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
tijmenvdk
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.01.2017 - 07:55

Wat ik interessant vind: het overzicht van wijzigingen online (https://support.volvocars.com/nl/Pages/ ... 515970036d) rept alleen over "Bepaalde meldingen voor Pilot Assist, de adaptieve cruisecontrol, de cruisecontrol en de snelheidsbegrenzer hebben een gewijzigde opmaak en vormgeving.". Er wordt niet over een andere werking van Pilot Assist gesproken, de gewijzigde pictogrammen staan hier: https://support.volvocars.com/nl/pages/ ... 5108ed6a92. Is er ondanks dit wel degelijk sprake van een andere werking?
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

D5R-Design schreef:
mga1600 schreef: Ik weet niet hoe het met eerdere versies was (want ik heb mijn XC90 voorzien van de nieuwe software nog maar een kortgeleden in ontvangst genomen), maar ik vind het sturen in bochten nog niet echt geweldig. Je voelt dat hij voortdurend een beetje in kleine stukjes bijstuurt waardoor je eigenlijk in een slingerlijn in plaats van een lange bocht rijdt - en dat voelt onrustig. Op overwegend rechte snelwegen is het daarentegen wel fijn.
Dan denk ik toch dat je niet de nieuwste update hebt of dat de XC90 daar nog buiten valt....
Wat jij beschrijft is het stuurgedrag voor de update...
Nu gaat het veel vloeiender zo als ik ook bij de test rit van de XC40 voelde..
Heb ik zeker wel! Mijn auto is geheel ip-to-date gemaakt per eind juni 2018. Ik heb ook het groen-oranje-rood symbool.... In de demo XC60 waar ik mee proefreed was de ervaring hetzelfde.
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”