Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
Die nav vrijgave had ik laten doen bij vervanging van de airco, want daarvoor moest de auto naar een volvo garage. Stom dat ik niet heb aangedrongen op zn 2.0. Wist toen nog niet van dat bestaan af.RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Ik vergeet nog te delen dat ik 100% electrisch naar de zaak rij, 30 km.gaat prima.
En dat is helemaal een genot.
Als bij net te hard optrekken de diesel in komt, baal ik

Maar even rap inhalen is ook fijn.
En geen draaiende motor in file/voor stoplicht.
En geruisloos wegrijden s'ochtends vroeg.
Dus..... super allemaal.
Laatst gewijzigd door evkessel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dat is de update voor de navigatie, zodat je zelf de kaarten kan downloaden van de Volvo site en je navigatie kan updaten via USB. De meest dealer onderhouden Volvo's zullen dat al hebben.Tsjemp schreef: Wat is vrijschakelen van de Sensus navigatie?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
Wat ben ik blij.RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
De volvo garage die de airco heeft vervangen heeft alle updates laten uitvoeren.
Mn auto blijkt gewoon up to date, ook qua onderhoud.
Soms zit het mee!
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Helemaal top en welkom bij de club!evkessel schreef:Wat ben ik blij.RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
De volvo garage die de airco heeft vervangen heeft alle updates laten uitvoeren.
Mn auto blijkt gewoon up to date, ook qua onderhoud.
Soms zit het mee!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dusRoaldH schreef:Hoi JP. Hoeveel kilometers heb je inmiddels gereden met de V60?jp-v60 schreef:De elektromotorThe Mechanic schreef: Elektromotor of de koppeling daarvan?

Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Als de koppelingen niet meer loskoppelen dan kun je inderdaad niet harder dan 150. Liep de elektrische range niet verder terug? Ondanks je geen beschikking hebt over de ERAD.jp-v60 schreef: 17 september gaat mijn auto naar de dealer, vandaag nog even contact gehad. Ze kunnen nog niet zeggen of het de koppelingen zijn of de koppelingen en de elektromotor. Ligt er aan of er slijpsel in de motor zit.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef:Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Wat denk je zelf ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21035
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
idd, ik heb wel een vermoeden wat ze gaan doen.BlackcurrantV70 schreef:Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef:Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Wat denk je zelf ?
Mijn centerstack in de fabriekgarantie vervangen vanwege een barst was al praten als brugman.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.BlackcurrantV70 schreef:Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef:Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Wat denk je zelf ?
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi'sjp-v60 schreef:Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.BlackcurrantV70 schreef:Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef: Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Wat denk je zelf ?
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Er zijn ook merken die probleemloos 400.000 km draaien zonder noemenswaardige problemen. Ik rij meestal drie tot 4 ton en dan gaat die weg. Normaal na zo'n 8 jaar en geloof me, een auto heeft een goed leven bij mij ( altijd netjes warm rijden en niet als een gek planken ).NielsPHEV schreef:vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi'sjp-v60 schreef:Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.BlackcurrantV70 schreef: Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
En ja uiteraard ben ik blij dat Volvo zo omgaat met dit soort reparatie's blijft ik vinden dat zo'n grote reparatie niet moet kunnen bij een premium merk en al na 4,5 jaar en met relatief weinig kilometers.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ik hoef ook geen VW product.OGA244 schreef: Bij Audi of VW is n kapotte distributie ketting bij 40000km geen garantie, of neem de multitronic of dsg bakken, kapot is gewoon pech..
Maar zonder gekheid, als zoiets je overkomt dan ben je toch klaar bij zo'n merk.
Waarom laat je je auto bij de dealer onderhouden, toch voor dit soort service.
Anders kan je de auto wel bij de plaatselijke garage om de hoek brengen voor zijn beurten.