Gasklephuis of iets anders

De grotere Volvo's
Plaats reactie
V40-T4
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.10.2015 - 19:27

Beste mede vlovlo rijders,

Het gaat om de volgende auto, Volvo S80 2.9 1999.

Een tijd geleden begon de auto in te houden en te stoten bij het gas geven. Ook gaat soms het emissie lampje branden en stinkt ie alsof de lambdasonde stuk is. Na verloop van tijd verdwijnt de melding en rijdt de auto (enigszins) normaal, terwijl later het euvel weer terug komt.
Alleen het emissie lampje brand niet altijd, maar het onregelmatig stationair lopen, het inhouden en het bokken tijdens het gas geven komt wel steeds terug of blijft.

Nadat ik de auto uitgelezen heb, ben ik op het internet en forum gaan zoeken en kom ik uit op het gasklephuis. Er wordt ook gepraat over een witte sticker, dan zou het gasklephuis nog orgineel zijn.
Kan het zo zijn dat met de onderstaande code's het gasklephuis vervangen moet worden? Of ligt het probleem ergens anders?
Bij aankoop van deze auto een paar jaar geleden werd mij namelijk gezegd dat het gasklephuis al vervangen zou zijn.

Het gaat om de volgende foutcode's:
* P0300 - Random/multiple cilinder misfire detected.
* P1171 - Long term feultrim, upper limit of Rotor sensor fault.
* P0171 - System to lean (bank 1).
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 388
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Nou, nieuwe gasklephuizen zijn zowel met witte als met gele sticker geleverd. Als jouw gasklephuis voorzien is van onderdeelnummer 36050563, dan is hij al een keer vervangen. Zoniet, dan heb je waarschijnlijk een van de weinige die nog het originele klephuis hebben. Maar ook de nieuwe klephuizen kunnen kapot. Het blijft techniek.

Je kunt ook proberen het klephuis te reinigen. Soms helpt het, soms komt het probleem weer terug. Om te reinigen gebruik je bijvoorbeeld Forté Air Intake Cleaner, maar je kunt ook een ander merk nemen. Gebruik in ieder geval geen remmenreiniger.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”